Auteur Topic: Eten in de kooi  (gelezen 1794 keer)

Africangrey

• Gast
Eten in de kooi
« Gepost op: februari 12, 2006, 22:49:01 pm »
Hoi,
Wil graag even iets voorleggen, misschien dat 1 van jullie hier ervaring mee hebben.

Jamie, onze grijze roodstaart van bijna 13 weken eet niet of weinig als hij in de kooi zit.
Zodra ik hem 's morgens uit de kooi haal en op de speelplaats zet, merk ik dat hij honger heeft en hij gaat onmiddellijk eten alsof tie uitgehongerd is.

Heb weleens de proef op de som genomen door de doek te verwijderen en hem even een tijdje te laten zitten voordat ik hem eruithaal, maar nee hoor hij gaat wel geluiden maken en spelen etc, maar eten ho maar.

In de dierenwinkel zat hij natuurlijk de hele dag op een speelplaats en 's nachts in een kooi, dus ik denk, slim als ze zijn he, dat Jamie zijn speelplek als zijn eetplaats beschouwt en zijn kooi als zijn slaapplek.

Maar dit wil ik toch een beetje doorbreken, stel we zijn een hele dag weg, dan moet hij toch eten als hij in de kooi zit.

Ja het is ook wel weer zo dat hij vroeg zelfstandig was met eten zo, sommige krijgen op die leeftijd nog pap 's avonds, dus vind het wel een beetje moeilijk.

Ik heb toch steeds het gevoel dat hem moet begeleiden wat eten betreft, alsof hij toch nog niet helemaal zelfstandig eet, als ik hem dan voer, wat pellets of fruit tussendoor of wat anders merk ik wel dat hij dat superleuk vindt.

Net of hij toch nog afhankelijk is wat eten betreft.
Wellicht hoort dit gewoon bij het opgroeien he ;D
Elk advies is welkom tx

Gr.
Ineke

Wickingh

• Gast
Re: Eten in de kooi
« Reactie #1 Gepost op: februari 12, 2006, 22:54:20 pm »
Hai Ineke,

ik zou me maar niet al te druk maken hoor, als een vogel weet waar het voedsel is dan gaan ze echt wel eten als ze honger hebben.

Maar ff een vraagje die opborrelt, waarom een doek?

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2006, 14:46:41 pm »
Ik heb de vraag over de doek afgesplitst ivm erg off topic.. https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,11876.0.html

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #3 Gepost op: februari 13, 2006, 22:27:04 pm »
hallo ineke,
onze grijsjes zijn ongeveer even oud ,als ik het zo lees,flipke wou ook eerst niet in de kooi eten
 men man had het eetbakje vastgesjord met trekstrips naast de stok die boven de kooi staat,hij combineerde (denk ik) eten = uit de kooi mogen,nu ondertussen eet hij zowel in als op de kooi ,laatst weigerde ik de kooi te openen eer hij had gegeten(had die ook snel door)dus maw;geen probleem meer nu,eet op beide plaatsen
 grtzz

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #4 Gepost op: februari 14, 2006, 07:42:34 am »
Ook uit oren zo te zien,is ook buiten de kooi  ;D

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!: