Auteur Topic: De ontvoering van Orrie  (gelezen 29704 keer)

jeske5

• Gast
Re: Het logeeravontuur van Orrie
« Reactie #75 Gepost op: februari 20, 2006, 21:06:08 pm »
Inmiddels heeft stoute Orrie me gebeten!! :) Ze wilde niet vanuit de kooi opstappen (geen zin denk ik, vanmorgen deed ze het wel...) en beet. Ik bedacht me geen moment en pakte een washand voor om mijn hand en Orrie moest opstappen. Dat had ze wel door en ze probeerde de hele kooi door te klimmen. Ik bleef volharden, ze moest en zou opstappen. Dat deed ze dus uiteindelijk maar en ik zette haar meteen over op de andere hand en prijzen uiteraard. Ik liep weg en ze ging "vliegen". kwam dus op de grond terecht. Ik liet haar lekker zitten daar, dus ze kreeg bezoek van Argos en Balto. Ik ben eerst even wat anders gaan doen en toen verderop op de grond gaan zitten.. Oh oh oh, wat wilde ze dolgraag bij me zitten!!! ;D Ze klom gauw op mijn been en ik denk dat ik wel klaar ben met Orrie!! Heb het vermoeden dat ze niet meer tegen zal stribbelen!! ;)
Nee, ik denk dat ze nu wel doorheeft dat jij toch echt de baas bent!  :thumsup:
Heeft ze hard gebeten, of viel het wel mee?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #76 Gepost op: februari 20, 2006, 21:10:10 pm »
Het viel eigenlijk wel mee, als ik geweten had dat het bijna niets voorstelde (het was net een speldeprikpuntje om te zien... hahaha!) had ik het zonder washand gedaan! Maar het voelde in eerste instantie behoorlijk pijnlijjk, heb niet eens gekeken, maar om adrem te reageren meteen die washand gepakt en haar laten opstappen! By hte way, bij Oriie durfde ik wel een washand te pakken omdat ze bijna nergens echt van schrikt! Bij een schrikkerige vogel had ik het zeker niet gedaan, omdat het opstappen dan misschien mislukt zou zijn geweest en het was toch echt de bedoeling dat ze haar zin niet zou krijgen en dus t

jeske5

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: februari 20, 2006, 21:11:40 pm »
goed dat je zo snel reageert! had je het washandje al bij je liggen omdat je wist dat zoiets wel eens zou kunnen gebeuren, dat ze je uit ging proberen?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #78 Gepost op: februari 20, 2006, 21:16:10 pm »
Haha nee het lag niet in de buurt, maar ik stierde meteen naar de badkamer en haalde het! Ik heb zelfs nog nooit met het idee gespeeld dat je een washandje zou kunnen gebruiken voor zoiets!!  :) Zo zie je maar weer hoe je intuitief op een situatie kan reageren en de goede manier vinden!

Koko

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: februari 20, 2006, 21:19:52 pm »
Inmiddels heeft stoute Orrie me gebeten!! :) Ze wilde niet vanuit de kooi opstappen (geen zin denk ik, vanmorgen deed ze het wel...) en beet. Ik bedacht me geen moment en pakte een washand voor om mijn hand en Orrie moest opstappen. Dat had ze wel door en ze probeerde de hele kooi door te klimmen. Ik bleef volharden, ze moest en zou opstappen. Dat deed ze dus uiteindelijk maar en ik zette haar meteen over op de andere hand en prijzen uiteraard. Ik liep weg en ze ging "vliegen". kwam dus op de grond terecht. Ik liet haar lekker zitten daar, dus ze kreeg bezoek van Argos en Balto. Ik ben eerst even wat anders gaan doen en toen verderop op de grond gaan zitten.. Oh oh oh, wat wilde ze dolgraag bij me zitten!!! ;D Ze klom gauw op mijn been en ik denk dat ik wel klaar ben met Orrie!! Heb het vermoeden dat ze niet meer tegen zal stribbelen!! ;)

Oh heerlijk om te lezen, het lijkt wel of je over die 2 van mij tikt, lees er veel herkenbare dingen in, toen ik hun net had

Rico flikt het ook nog wel eens zo effe knijpen noem ik dat, maar net hard genoeg dat het puntje van zijn snavel er in staat :)

Groetjes
Boudewijn

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #80 Gepost op: februari 20, 2006, 21:23:09 pm »
Oh Boudewijn, je moest eens weten hoe verliefd ik op die amazones ben. Ik vind Orrie helemaal geweldig!! :hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart:

jeske5

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: februari 20, 2006, 21:29:33 pm »
Oh Boudewijn, je moest eens weten hoe verliefd ik op die amazones ben. :hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart:
Hier nog zo een, het is dat mijn woning niet groot genoeg is, anders had ik er al lang een aangeschaft!   :hart:

Pluisje

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: februari 20, 2006, 23:41:54 pm »
Oh Boudewijn, je moest eens weten hoe verliefd ik op die amazones ben.

:CENS Wordt hierbij een logeeradres voor Amazones aangeboden?  ;D

Leuk het hele verhaal te lezen, Loes. Het gaat toch super goed zo te zien.
En dat bijten ah, Orrie moest toch eff weten wie op wie hier past   ???.
Toen Aphyna bij mijn schoonouders logeerde dacht ze echt eerst dat ze op mijn schoonouders moest passen.  ;D
En ze probeerde ze eerst ook in de hand te houden, terwijl ze hier zo'n watje is.
Ah, verantwoordelijkheid is papegaaien niet vreemd  :thumsup:
Veel plezier nog verder met Orrie.
En, Pascallo.NL, volgens mij moet je je wel zorgen maken  :cry:  ;D Loes vindt Orrie toch veel te  leuk  :thumsup:
En we kijken uit naar meer leuke verhalen   :a036:
Pluisje

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #83 Gepost op: februari 20, 2006, 23:44:52 pm »
Loes. Goed gereageerd op Orrie.  :thumsup:

Wanneer Orrie iets niet wilt, dan gaat hij velletjes pakken van de bovenkant van de hand. Hij bijt daar dan net hard genoeg in waardoor jij je hand zou terugtrekken.

Ik vind het al heel wat dat je zoveel met hem kunt doen. Zeker het opstappen. Hij weet pas sinds 2 maanden wat opstappen op de hand is en hoe dat moet. Zeker vanuit de kooi is dat altijd al een probleem geweest. Hij moest er eerst altijd zelf uitklimmen, naar boven op de kooi en dan van de kooi rechtstreeks naar de schouder. Dat was de enige manier om hem van de kooi te krijgen.

Al met al doe je het dus goed.

Ik heb een drukke dag achter de rug met migereren. We hebben vandaag gelijk de planning al om moeten gooien omdat er 1 persoon ziek was, terwijl die geplanned stond om over te gaan op het nieuwe systeem. Het was dus de eerste dag direct al improviseren geblazen. We waren om 18.30 uur in het hotel en zijn om 19.30 uur gaan eten. In dat uurtje overlapping heb ik alle voorbereidingen gedaan voor morgen.

Lekkere lange dagen dus. Gelukkig is dat maar voor 3 weken.

Welterusten.

Pascal

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #84 Gepost op: februari 21, 2006, 11:47:35 am »
:CENS Wordt hierbij een logeeradres voor Amazones aangeboden?  ;D

En, Pascallo.NL, volgens mij moet je je wel zorgen maken  :cry:  ;D Loes vindt Orrie toch veel te  leuk  :thumsup:
En we kijken uit naar meer leuke verhalen   :a036:
Pluisje

Jaja, ik vind het geweldig!

Dat bellen met de ijscobel doet ze toch om aandacht te trekken hoor. Ze doet het nl. gegarandeerd als ik naar boven ga. Meteen als ik boven ben gaat de bel! :) Ik reageer dus niet, maar vind het wel grappig!!

Ik heb het cocktailprikkerspeeltje opgehangen, ben benieuwd of ze daar wat mee gaat doen! Ik weet helemaal niet of het een speler is of niet!

Succes met je werk Pascal!
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2006, 11:49:22 am door Loes »

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #85 Gepost op: februari 21, 2006, 12:20:49 pm »
Orrie is niet zo'n speler. De ijscobel is zijn lust en zijn leven. Ook het scheepstouw dat ik van Ann heb gekregen is favoriet om aan te knagen.

Ben dus benieuwd of het prikkertjes speeltje interessant genoeg vindt.  :CENS

Ik ben zo blij dat jullie zo goed klikken. Orrie is een schat van een beest en zoooooooo makkelijk in de omgang.  :thumsup:

Orrie vindt het trouwens heerlijk om bij je te zitten en met de hele hand om de kop heen gekroeld te worden.

Pascal

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #86 Gepost op: februari 21, 2006, 13:08:29 pm »
Ok

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #87 Gepost op: februari 21, 2006, 19:29:43 pm »
Orrie stapte vanuit de kooi niet meteen op vandaag, maar klom eerst even de kooi rond, waarom weet ik niet. Het was net alsof ze van een bepaalde kant beter op durde stappen...  ??? Maar enfin, in ieder geval kwam er geen bijten meer aan te pas!! :thumsup:
Ze heeft genoten van Jari en zijn gezang van de Opa-pegaai. Helemaal weg was ze vooral van Jari, ze klom helemaal uit de kooi en naar Jari toe...  :) Ze maakte ook steeds enthousiaste geluidjes. Vanavond een palmnoot gegeven maar die heeft ze nog niet aangeraakt! Morgen ga ik walnoten halen. Hoeveel mag ze daarvan per week, Pascal?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #88 Gepost op: februari 21, 2006, 20:09:52 pm »
Het gaat hartstikke goed zeg  :a036:  :thumsup:

Ik word ook helemaal jaloers,ik wil er ook meer  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #89 Gepost op: februari 21, 2006, 20:12:47 pm »
Hallooooo, jij h
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2006, 20:16:24 pm door Loes »