Orrie stapte vanuit de kooi niet meteen op vandaag, maar klom eerst even de kooi rond, waarom weet ik niet. Het was net alsof ze van een bepaalde kant beter op durde stappen... 
Het opstappen gaat zekers nog onzeker. Zeker om dat Orrie het net pas kan. Orrie heeft dan ook graag dat het op eenduidige manier gebeurd. Anders snapt ie het niet meer en zie je aan hem dat er onzeker van wordt. Hij gaat wat draaien, kijkt je aan van wat wil je nou van me? etc. Dus ja. Meestal dus opstappen aan de rechterzijde van de bovenste stok aan de kant waar de meeste ruimte is. Ik ben als 2e stap wel aan het oefenen met hem om hem ook op andere punten op te laten stappen. De ene keer gaat dat al wel goed, de andere keer weer niet. Komt vanzelf.
Ze heeft genoten van Jari en zijn gezang van de Opa-pegaai. Helemaal weg was ze vooral van Jari, ze klom helemaal uit de kooi en naar Jari toe...
Ze maakte ook steeds enthousiaste geluidjes.
Dat vind ie helemaal geweldig. Hij reageert heel erg op wat schellerige/fellere stemgeluiden. Ik zie dan ook voor me hoe Orrie heeft gestaan. Waarschijnlijk kop uitgerekt en hoog op de poten. Veertjes op de kop iets omhoog. Af en toe een piep met op hetzelfde moment van de piep de staart wijd opengooien.

Vanavond een palmnoot gegeven maar die heeft ze nog niet aangeraakt! Morgen ga ik walnoten halen. Hoeveel mag ze daarvan per week, Pascal?
Palmnoot is Orrie niet zo heel gek op. Japie daarentegen wel. Orrie wil hem ook niet aanpakken. Bang dat dat 'ding' hem aanvalt.

Walnoot is ie echt gek op. Wat Orrie betreft bestaat zijn hele maaltijd uit walnoot. Bij mij krijgt hij iedere ochtend 1 walnoot. Dit te meer omdat Japie er nu (om aan te sterken) iedere dag 1 krijgt. Ik vind het dan sneu om Orrie er geen te geven, terwijl hij zo verzot op is.