Auteur Topic: Het logeeravontuur van huize Cosch bij Japie & Cocotje  (gelezen 48585 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Het logeeravontuur van Japie
« Reactie #30 Gepost op: februari 22, 2006, 09:12:28 am »
Haha, ja dat is lachen lijkt me!! :thumsup: Hier negeren ze elkaar voornamelijk!!

Cosch

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: februari 22, 2006, 09:29:38 am »
Qua lichamelijk contact hier ook hoor. Die arme Japie mag echt helemaal niks. Hij mag niet naar Kaya en niet naar Coco. Hij mag niet op Coco's kooi en al helemaal niet op Kaya's kooi. Hij word er zonder pardon vanaf gejaagd door die 2.

Maar als Japie lacht, lacht Coco ook. Dan moet ik weer lachen, waardoor zij ook door blijven gaan! En maakt Coco scheet geluidjes, doet Japie het ook. Doet Japie van die hele schelle geluidjes, doet Coco het ook!  :angry:

Ik heb al kusjes gekregen van Japie, heel lief en voorzichtig. Ook als we spelen dan pakt hij heel zacht mn vinger vast.
Maar het kan ook een rotzakje zijn! Als hij zijn kans ziet!  :)

Ik ben bang dat je een prikker speeltje moet gaan kopen Pascal.  :) Gisteren is hij er wel mee bezig geweest!
En later heb ik het los gehaald uit de kooi en mee laten spelen op de bank. Hij vind het heel interessant om die prikkers eruit te trekken!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: februari 22, 2006, 10:06:26 am »
Haha, lijkt me hartstikke leuk ja dat gelach.. dan kom je toch niet meer bij! Hier liggen er ook allemaal cocktailprikkers op de bodem, maar ik heb nog niet gezien dat ze er mee bezig was, dus misschien gewoon eruit gevallen toen ze er tegenaan duwde met de snavel of zo..  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: februari 23, 2006, 11:28:28 am »
Japie vermaakt zich wel hier!
Gisteravond waren mn ouders er. En hij stal de show hoor. Japie heeft de hele avond zn kunnen laten zien. Lekker zitten brabbelen, miauwen, bingo en zn eigen naam roepen, dansen enzovoorts. Hij vond het erg gezellig. Hij was echt aan het entertainen. Coco en Kaya vielen helemaal in het niet! Hij is ook helemaal niet bang. Hij gaat rustig bij mn moeder op de bank en de armleuning zitten uit zichzelf. Toen ze weg gingen was het: doei.  ;D
Hij eet heel goed. Elke dag zijn bakje eco zo goed als leeg. En zijn bakje fruit ook leeg. Behalve komkommer, dat vind tie niet zo lekker.
Hij durft sinds gisteravond op de bank te lopen. Het is bijna zover dat hij achter de kussen langs over het randje gaat lopen.  ::)

Ik heb toch het idee dat hij Pascal nu wel na doet hoor. Hij zegt bijvoorbeeld: doei nu ook op zijn manier en stem lijkt het wel. Dus geen joe, maar echt doei! En de geluidjes die hji maakt als hij met hem stoeit doet Japie regelmatig!
Maar ik kan me vergissen. Misschien dat tie dat al deed.
Ben echt benieuwd hoe hij vanavond reageer, dat hij er ineens weer is.
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2006, 14:51:18 pm door Cosch »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #34 Gepost op: februari 23, 2006, 14:44:44 pm »
Corina, ik dacht dat je dit verhaal voor ons allemaal opschreef... maar nee hoor, het is alleen maar aan Pascal gericht...  :cry:

Cosch

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: februari 23, 2006, 14:49:48 pm »
Nee joh! Ik zal het even veranderen!  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #36 Gepost op: februari 23, 2006, 16:51:33 pm »
 ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: februari 25, 2006, 00:26:42 am »
Paar foto's van Japie:

Mn bank slopen

9 bakjes te vullen 's ochtends :) met ieder zijn eigen dingen!  ;D

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #38 Gepost op: februari 25, 2006, 10:31:08 am »
Lief is ie hoor, Japie! Het gaat best goed met zijn gepluk ook h

Cosch

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: februari 25, 2006, 11:01:08 am »
Dat is hier wel makkelijk. Heb 3 verschillende soorten bakjes!

Ze moeten hier echt alle 3 hun eigen ding.
Kaya nutribird, water, fruit en walnoot gepeld en los in fruitbakje
Coco half eco in bakje, half harrisosn in Treatwheel, water, fruit en hele/harde walnoot
Japie eco in bakje, water met kalk of druppels, fruit, en gebroken walnoot.

Pfffffffffff  ;D  ;D

Gr Corina

Rika1963

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: februari 25, 2006, 11:12:10 am »
hahaha een hele organisatie lol met het eten maar wel gezellie lijkt me !!

Rika

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: februari 25, 2006, 13:20:16 pm »
Ja Corina, je hebt het er maar druk mee.  ;D

Het is inderdaad een hele organisatie Rika. Gelukkig voor Corina is het maar voor eventjes.

Japie was minder enthousiast dan Orrie. Hij vond het de normaalste zaak van de wereld volgens mij, dat ie mij weer zag.

Hij was zoals altijd erg aanhankelijk. Bij het kroelen met hem gaf ik hem zoentjes op de borst en duwde mijn neus onder zijn vleugel. Dit vond ie wel wat dat ie zijn hele vleugel uitvouwde, zijn uitgevouwde vleugel om mijn hoofd heen legde en vervolgens met de snavel tussen de uitgevouwde vleugel door mij weer zoentjes begon te geven.  ;D  Stom beest.  :thumsup:

Het gaat goed met hem. Hij is gelukkig niet gaan plukken door de verhuizing naar Corina. Hij heeft zelfs meer veertjes weer teruggekregen. Het gaat dus goed met hem.

Tussen hem en Coco is het een positiegevecht. Coco is duidelijk hoger in rang dan Japie en dat kan Japie nog niet echt accepteren. Coco wil via Japies kooi naar Corina toe, maar Japie ziet dat als gevaar en gaat er als een laffaard op af. Dus via de binnenkant van de kooi. Hij zet het dan op een grommen en krijsen waar Corina erg om moet lachen. Coco verdedigd het gehak van Japie op een normale manier, maar gaat niet uit zichzelf op Japie af. Het is echt andersom.

Corina vind het erg dat Coco zo doet, maar ik vind het normaal gedrag. Het een natuurlijk gedrag en Coco moet ook leren dat het niet altijd koek en ei is, zoals hij gewend was met Aaran en Lolly van Natas.

Gewoon ff doorbijten Corina. Je zag gisteren dat het gehak naar elkaar niet uit de hand loopt en dat het gewoon positie bepalen is.  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: februari 25, 2006, 13:55:47 pm »
Ja komt goed. Agressief gedoe vind ik altijd naar. Of het nou vogels, honden of mensen zijn!

Ja was grappig om te zien, dat Coco er al lang klaar mee was. En echt naar Japie keek van: opzouten, heb hier geen zin in!

Gr Corina

Cosch

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: februari 25, 2006, 18:39:45 pm »
Nou Japie vind douchen helemaal niet zo erg hoor. Hij hield zijn veren gewoon. Drukte ze niet strak tegen zn lijf aan ofzo!  ???
Heb hem gesproeid met de plantenspuit!
Nu zit Coco lekker op Japie's kooi. Steun bij elkaar zoeken, denk ik. Doordat ze net zo slecht behandeld zijn. Gedwongen douchen.
Heb vanmiddag wat mooie foto's gemaakt van Japie.

Zal ze zo plaatsen!

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #44 Gepost op: februari 25, 2006, 18:58:16 pm »
Nou Japie vind douchen helemaal niet zo erg hoor. Hij hield zijn veren gewoon. Drukte ze niet strak tegen zn lijf aan ofzo! ???
Heb hem gesproeid met de plantenspuit!
Nu zit Coco lekker op Japie's kooi. Steun bij elkaar zoeken, denk ik. Doordat ze net zo slecht behandeld zijn. Gedwongen douchen.
Heb vanmiddag wat mooie foto's gemaakt van Japie.

Zal ze zo plaatsen!

wat douche jij ze laat?  :CENS

Zijn ze zo wel op tijd droog voor het slapen gaan?  ???