Auteur Topic: paren 2 vrouwtjes?  (gelezen 5396 keer)

noeska

• Gast
Re: paren 2 vrouwtjes?
« Reactie #15 Gepost op: mei 05, 2006, 12:26:02 pm »
Hoi Janina

Oke doe ik dat ben toch wel benieuwd hoeveel dat ze er krijg tot nu toe nog steeds drie.
Maar eerst kon ze van het ene stokje op de andere springen en het lijkt nu als ze dat niet meer kan...
dus afwachten maar.
Bedankt voor je advies.

Mvg Gerrie...

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: mei 06, 2006, 11:48:07 am »
Ja met een dik buikje kan ze natuurlijk niet zo veel meer bewegen als eerst natuurlijk  ;)

noeska

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 09, 2006, 20:17:35 pm »
Hoi Janina

Ik wilde je even laten weten dat het bij drie gebleven is.
Maar ze is niet van haar eitjes af te krijgen.
Ze gaat wel eten en drinken maar dan weer vliegensvlug terug naar haar eitjes....
en bijten kan ze nu als een van de beste... ;D

Groetjes Gerrie.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18 Gepost op: mei 10, 2006, 13:20:02 pm »
het moederinstinct  :) het is hier niet anders, feller, bijterig en niks anders dan de eitjes is interessant  ;D

noeska

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 16, 2006, 01:02:06 am »
Hallo

Ik heb dringend hulp nodig... :cry: zoa ls hier boven beschreven heeft mijn aga 3
(zeker te weten) lege eitjes.
Maar nu zat ze vandaag de hele tijd op de grond...(terwijl ze gisteren haar streken terug kreeg met de
voer/waterbak tegen de grond gooien en zo...) maar nu zag ik net bij toeval en tot mijn schrik
dat er een eitje onder aan haar buik vast zit..net als het eitje uit haar  buik groeit......wat moet ik nu doen????????
Heeft iemand hier ervaring mee??
Help me hier a.u.b mee ...!!

Mvg Gerrie...

charon

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 16, 2006, 07:51:04 am »
Als het eitje écht vast zit MOET je naar de vogelarts.
Je zou het ook zelf kunnen doen ,maar als het verkeert gaat gaat het ook écht verkeert.

noeska

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 16, 2006, 08:26:16 am »
Hallo Charon

Bedankt voor je antwoord.
Dat wordt dus dierenarts....ik zelf ben veel te bang dat er iets met haar gebeurd.
Ik had al zitten denken om een bakje met lauw water er in te zetten zo dat als ze
in het water zou gaan dat het eitje los zou laten....maar als ik je antwoord lees ben ik bang dat dat
ook niet zal gaan.Maar hoe kan nu zo iets gebeuren???ik heb wel vaker vogels gehad maar die hebben
nooit eitjes gelegd....dit is mijn eerste vogel met eitjes....is dit eitje gaan lekken of iets dergelijks
dat het nu ineens vast zit?en moet ik nu de twee andere er uit halen of gewoon laten liggen?

Mvg Gerrie...

charon

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: mei 16, 2006, 10:02:50 am »
als een eitje vast komt te zitten noemen ze dit legnood
het komt vooral voor bij jonge vogels wiens lichaam nog niet "klaar" is.
Het eitje zit dan echt vast.

Het komt vaker voor dat vrouwtjes ookal zitten ze alleen eitjes gaan leggen

Igor

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: mei 16, 2006, 10:49:20 am »
Ehmmm, hebben we het hier over legnood of is ern een ei gesneuveld en zit de schaal vastgeplakt?
Gerrie, is het een nieuw ei wat ze aan het leggen is en wat niet wil lukken of is een van de eerder gelegde eitjes "verdwenen" en hangt dat nu aan haar lijf?
Als het het eerste is, dan zelf niet gaan proberen en naar de dierenarts.
Als het het tweede is, dan kun je het er gewoon afpeuteren. Of haar inderdaad laten badderen, dan poetst ze het er zelf wel af.

noeska

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: mei 16, 2006, 11:38:47 am »
Hoi Charon en Igor

Charon  zat er inderdaad naast het ging hier om een eerder gelegd eitje dat tussen haar
twee pootjes aan haar veren vast geplakt zat.
Ik heb inmiddels de dierenarts gebeld en die verwees me door naar Evers in Geldrop....die schijnd gespecialiceerd te zijn in vogels.
Toen we die gebeld hadden zeiden ze wat we moesten doen....inderdaad met lauw water
met een washandje of keukenrol proberen het eitjes los te krijgen.
We moesten haar vangen met een keukendoek en dan proberen....zou dit niet lukken moesten we een afspraak maken om naar hem te komen.
Gelukkig is tijdens het proberen te vangen het eitje er van zelf af gegaan :thumsup:
zodat we niet aan haar hebben moeten friemelen....zodat ze ging stressen.
We moesten ook meteen de andere twee eitjes weg nemen en de hele kooi anders indelen....
dat hebben we dus inmiddels gedaan.Nu zit ze weer regrelmatig gewoon op haar stok en zit haar weer mooi te maken  :)
ze springt nog wel regelmatig op de grond waar ze har eitjes had liggen en piep ze soms...ik denk dat dat nog wel een
paar dagen gaat duren voor ze helemaal de oude is.....maar ik ben blij dat ze het eitje tussen haar pootjes kwijt is...ben er namelijk een die meteen in paniek raakt als een dier van me wat mankeerd  :-[

Mijn dank aan jullie voor het reageren  :-*

Mvg Gerrie..

charon

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: mei 16, 2006, 12:18:48 pm »
Citaat
dat er een eitje onder aan haar buik vast zit..net als het eitje uit haar  buik groeit......wat moet ik nu doen??
Heeft iemand hier ervaring mee??
Help me hier a.u.b mee ...!!

Mvg Gerrie...

:) Door  dit stukje dacht ik dus dat het ei vast zat ín de vogel  ;)

sorry  :)

noeska

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: mei 16, 2006, 12:33:21 pm »
Hoi Charon

Maak niet uit hoor iedereen kan wel eens iets verkeerd lezen.
Voor het zelfde geld was het wel zo geweest....en had ik misschien zelf gaan zitten friemelen wat niet goed was gewesst voor haar.
(niet dat ik daar zo`n grote held in ben maar toch je doet alles voor je maatje.... toch)
Dus ben ik blij dat er mensen net als jullie hier op het forum zijn die leken net als ik uit de nood helpen.
Nogmaals mijn hartelijke dank hier voor.   :-*

Mvg Gerrie.

Igor

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: mei 16, 2006, 14:35:41 pm »
Ik ben blij om te zien dat het allemaal goed is gekomen!
Als ze zich nu weer mooi zit te maken, dan zal alles wel in orde zijn :)
Waarschijnlijk is ze haar eieren vrij snel vergeten hoor, maar je daar maar niet druk over.

noeska

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: mei 16, 2006, 16:40:46 pm »
Hoi Igor

Dat ze haar eitjes snel vergeet denk ik ook wel... :)
Ze lijkt wel wer helemaal de oude....voerbak/waterbak er aftrekken zo dat die op de grond knal..
haar eigen mooi maken en de geluiden die ze altijd maakt zijn weer terug..
Ze gaat nog wel eens op de grond kijken en begint ze een beetje te piepen maar zo gauw als ik haar durf te roepen zie je haar weer verschijnen... :)
Ben blij dat alles achter de rug is maakte me eigen meteen druk om haar....mijn man zei al jij hoef nooit bij een dierenarts of dierenambulance te werken.....de mensen raken in paniek door jou...ook al zou er niets aan de hand zijn met hun dieren.. :)zelfs toen er een hond dood ging van een medeschrijfster op een ander forum begon ik te huilen terwijl ik die mensen en de hond niet persoonlijk ken.
Dat is een nadeel van me....ben te erg betrokken bij dieren...als ik niet in een rijtjeshuis had gewoond had ik nu een heel dierenpark om me heen  :)  als er namelijk  1 in huis is gaat die ook nooit meer
weg...ja en als je dit dan mee maakt schrik je wel even als leek zijnde.
Maar alles is gelukkig weer goed met haar....ik hoop nu alleen dat ze niet gelijk nieuwe eitjes gaat leggen...ze is nog jong nog geen jaar.Maar ik heb ook gehoord dat ze eitjes kan gaan leggen als ze het goed naar de zin hebben...klopt dit?

Mvg Gerrie.........