Hallo Flower, welkom!
Grappig, ik wil ook heeel graag een gaai en heb ook over deze 3 info gezocht

Over een edel en een bont boertje vind je hier ook veel info. Over een zwartkopcaique is niet veel info te vinden. Wat ik van de caique heb begrepen is dat ze nauwelijks praten en dat ze het niet zo op hebben met andere vogels, nogal fel. Wel schijnen ze voor hun verzorger erg lief te zijn. Ik heb nog nooit een volwassen exemplaar in het echt gezien, maar laatst wel een baby, ooohh! (bij een kweker/handelaar die de ouders niet had overigens) Ik kreeg de indruk dat ie het karakter van een aga gehad en dat werd niet ontkend. Ook bestaat er ergens een mooie site.
De edel vind ik ook erg mooi, vooral het popje, maar nog nooit in het echt gezien. Schijnt ook goed te kunnen praten.
Het bonte boertje heb ik regelmatig gezien bij R@nzijn. Het schijnt de ideale papegaai voor een beginner te zijn, zegt wat woordjes, is lief, niet al te groot, hoeft geen al te grote kooi, kan zichzelf goed vermaken etc. (is ook niet zo duur)
Eigenlijk zou ik voor een bont boertje moeten gaan, maar de andere 2 spreken me (vanaf het plaatje) net iets meer aan!

Succes.