Auteur Topic: Help,ik zoek ervaring  (gelezen 3944 keer)

Flower

• Gast
Help,ik zoek ervaring
« Gepost op: februari 19, 2006, 12:48:54 pm »
Hallo allemaal,

Ik wilde graag ervaringen van mensen horen die een senegal papegaai/bonte boer een meijerpapegaai of een zwartkop caique hebben.
Wat is het verschil tussen die 3 qua praten,makkelijk tammaken,volume geluid,verschillen man/pop en verzorging en prijzen(geen idee wat de gemiddelde prijzen zijn).
En waar zou ik ze in het echt kunnen bekijken,want geen van 3en ooit in het echt gezien

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: Help,ik zoek ervaring
« Reactie #1 Gepost op: februari 19, 2006, 23:59:54 pm »
Hallo Flower, welkom!
Grappig, ik wil ook heeel graag een gaai en heb ook over deze 3 info gezocht ;)  Over een edel en een bont boertje vind je hier ook veel info. Over een zwartkopcaique is niet veel info te vinden. Wat ik van de caique heb begrepen is dat ze nauwelijks praten en dat ze het niet zo op hebben met andere vogels, nogal fel. Wel schijnen ze voor hun verzorger erg lief te zijn. Ik heb nog nooit een volwassen exemplaar in het echt gezien, maar laatst wel een baby, ooohh! (bij een kweker/handelaar die de ouders niet had overigens) Ik kreeg de indruk dat ie het karakter van een aga gehad en dat werd niet ontkend. Ook bestaat er ergens een mooie site.
De edel vind ik ook erg mooi, vooral het popje, maar nog nooit in het echt gezien. Schijnt ook goed te kunnen praten.
Het bonte boertje heb ik regelmatig gezien bij R@nzijn. Het schijnt de ideale papegaai voor een beginner te zijn, zegt wat woordjes, is lief, niet al te groot, hoeft geen al te grote kooi, kan zichzelf goed vermaken etc. (is ook niet zo duur)
Eigenlijk zou ik voor een bont boertje moeten gaan, maar de andere 2 spreken me (vanaf het plaatje) net iets meer aan! ;)
Succes.

Flower

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 20, 2006, 10:44:45 am »
Bedankt voor je reactie,dan valt de zwartkop af,want ik heb ook nog valkparkieten,die ik een aantal uren per dag los heb ;)
Edel zocht ik geen info naar,de meijerpapegaai was ik benieuwd hoe die is qua omgang en verzorging.
De BB had ik ook begrepen dat die makkelijk was voor een beginner

lin_da

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 22, 2006, 14:23:21 pm »
Nou ik heb een zwartkop caique en bonte boer, en ze gaan super goed samen, beter gezegt, ze kunnen niet eens zonder elkaar.
Voorheen had ik altijd twee aparte kooien, maar aangezien ze toch altijd samen zaten heb ik er maar 1 weggehaald en het gaat super.

Ze zijn hooguit wat onbenulliger naar andere vogels toe omdat ze gewoon wat lomp zijn in hun doen en laten, maar verder zijn het de gaafste vogels die ik ken qua karakter.
Je kan de hele dag blijven lachen om hun capriolen.

Gr linda

Rika1963

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 22, 2006, 19:11:13 pm »
Ik heb een Meyer papegaaitje en dat is een superheerlijk mannetje, een enorme knuffelkont met helemaal geen kwaad in zich. Verder ook gemakkelijk in omgang.
Ik vind het een prima karakter van vogel maar dat zijn er wel meer.

Hier een foto van mijn Jessie

Rika

Dennis

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 22, 2006, 19:29:18 pm »
eigenlijk als je een goede keus wilt maken zul je eens moeten kijken of er mensen zijn in jou buurd die die vogels hebben dan pas kun je een echte indruk krijgen van deze vogels want ze zijn alle 3 heel leuk met elke hun eigen voor en nadelen.maar ook daar kan aan gewerkt worden.want een caique is niet altijd vijandig naar andere vogels dit verschild per vogel dat gel ook voor de bonte boer en de meyer.zoals ik zeg je moet ze eerst is in levende lijve meegemaakt hebben.dan kun je pas een goede keus maken wat bij jou past.en niet baseren op wat men zegt.want ieder zijn ervaring is anders.ik zeg dit omdat ik deze soorten zelf kweek alleen de meyers niet meer.en het zijn stuk voor stuk leuke vogels.

Groeten Dennis

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: maart 22, 2006, 20:00:13 pm »
Mooie foto's Rika!! Wat een schatje! :hart:

Dorian

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 26, 2007, 19:55:20 pm »
Ik was aan het zoeken naar informatie over de Caique.
Ik weet dat er twee soorten zijn, maar is er verschil?
En hoe zijn ze daadwerkelijk in omgang met anderen?

Dit is meer gewoon nieuwsgierigheid overigens, dan alweer een idee voor een volgende gaai  :-[

Ik kan echt weinig info vinden. Ook via google niet.

TWEETY

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 26, 2007, 20:03:07 pm »
er is een zeldzame ondersoort vond ik,
De Zwartkopcaïque komt voornamelijk voor ten noorden van de Amazone-rivier nl. van Guianas en noordelijk Para' in Brazilië naar het westen, tot zuidelijk Columbia, Ecuador en Peru.  Er is een ondersoort nl. de Pionites Melanocephala Pallida, die zeer zeldzaam is bij particuliere kwekers.

hier een linkjehttp://www.chiwi.nl/PDF%20FILES/Caresheet%20Zwartkop%20Caique.pdf

Dorian

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maart 26, 2007, 20:08:43 pm »
ja ik heb wel wat gevonden inderdaad. veel inks en vooral in het engels. thanx.

ik las dat ze vaak moeilijk samen kunnen met andere gaaitjes.
nu weet ik dat dat met die van Dieca wel meevalt.
maar weet iemand hier bijvoorbeeld meer over?

ik vind ze zoooooooo leuk dus wie weet OOIT... (niet morgen)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: maart 26, 2007, 20:56:01 pm »
Toen ik op info-strooptocht was, heb ik gehoord dat als je een zwartkopcaique neemt in combi met andere soorten gaaien, je de zwartkopcaique kan vergelijken met een aga. Dus niet zo lief voor de anderen. Maar wel heel lief voor zijn baasje. En erg speels.
En ze zien er zo schetig uit! :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #11 Gepost op: maart 27, 2007, 00:34:42 am »
het enige dat ik ervan weet is,dat je een zwartkocaique hebt en een witbuikcaique
in de serie foto's van de meeting in het nop jl staan beiden erop
ik vind ze allebei erg mooi om te zien maar heb geen idee van karakter of volume  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: maart 27, 2007, 08:41:13 am »
Toen ik op info-strooptocht was, heb ik gehoord dat als je een zwartkopcaique neemt in combi met andere soorten gaaien, je de zwartkopcaique kan vergelijken met een aga. Dus niet zo lief voor de anderen. Maar wel heel lief voor zijn baasje. En erg speels.
En ze zien er zo schetig uit! :hart:

De zwartkopcaique die bij Dieca zit is fantastisch!! Dikke maatjes met de grijze (samen zaten ze op de klimbooom)!! :hart: