Auteur Topic: Karakter blauw gele ara  (gelezen 6950 keer)

marry

• Gast
Karakter blauw gele ara
« Gepost op: februari 19, 2006, 13:24:01 pm »
rich is helemaal weg van een ara. nou ben ik het met hem eens dat het hele mooie papagaaien zijn  ;) ik heb wel wat er over gelezen maar wil me er eerst goed in verdiepen  :CENS heeft iemand van jullie een ara? ik heb gelezen dat ze heel lief zijn en heel sociaal naar andere toe. wie kan me er wat over vertellen? gr marry 

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2008, 13:13:37 pm door Cosch »

Wickingh

• Gast
Re: een ara
« Reactie #1 Gepost op: februari 19, 2006, 13:46:59 pm »
Hallo Marry,

kan je wat nauwkeuriger zijn?
Ook in de arawereld heb je veel verschillen van zowel uiterlijk , grote , en gedrag.
Je hebt bijv, de ara nobilis van 30 cm , maar ook de geweldige hyacinthara van 1 meter groot,

mvg Frank

marry

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 19, 2006, 14:04:48 pm »
sorry ik bedoelde een blauw gele ara  :) gr marry

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2006, 14:13:55 pm »
Hai Marry,

kijk maar eens op mijn site.
De blauwgele is een mooie vogel met een lief karakter. Wel moet je hem goed opvoeden om als hij/zij later broeds is nog wel goed te kunnen hanteren, want deze vogels worden dan wel enigsinds aggressief,

mvg Frank

marry

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 19, 2006, 14:35:21 pm »
mooie site  :thumsup: en mooie vogels. wij zitten er aan te denken als djarno wat ouder is een blauw gele ara erbij te nemen. het zijn echt schitterende vogels om te zien. maar ik wil eerst djarno goed opgevoed hebben(is al een hele klus) zodat ik daarna de tijd heb voor die ara.gr marry

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: februari 19, 2006, 14:45:36 pm »
Mooi hoor Marry! Is Rich je man? ;)

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #6 Gepost op: februari 19, 2006, 14:57:50 pm »
Dag Marry,blauwgele Ara's kunnen idd heel lief zijn en ook een verandering van gedrag vertonen op de leeftijd dat zij brr worden,maar dit is gewoonlijk maar tijdelijk gedrag.
Belangrijker is het bij het zoeken naar een jong goed op het karakter te letten,dit is net als bij honden en katten al goed te zien in het nest als ze al wat ouder zijn.
Ook is het belangrijk (en dit geeft vaak meer problemen dan wanneer zij tijdelijks broeds zijn,concequient te zijn tijdens hun pubertijd),Om dan niet over je heen te laten lopen dus zoals hiervoor gezegd,anders KUN je grote problemen krijgen.
Als jij je aan bepaalde spelregels houdt,kan je een hele lieve vogel krijgen,want idd zijn blauw gele zeer sociaal ingesteld,de mensen schrikken vaak van de grootte maar persoonlijk vind ik hoe groter hoe socialer mits goed opgevoed.
Gr Kees.

Rika1963

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2006, 16:09:50 pm »
Ik persoonlijk vind ara's pittge vogels, die je echt goed moet opvoeden maar goed dat spreekt voor zich dat moet met iedere vogel, maar deze moet je wel heel conseqent zijn.

Ik heb dan geen grote ara maar een ara maracana en moet zeggen ze heeft haar nukken soms maar dat maakt ze niet minder leuk.
Alleen kost iets meer pleisters hahahahaha  :)

Rika

marry

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 19, 2006, 17:02:20 pm »
rich is mijn man hij het eigenlijk richard  :) gr marry

marry

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 19, 2006, 17:08:04 pm »
hoi kees. waar moet je dan precies op letten als je er eentje uitzoekt in het nest? weet dat me moeder dat zei toen ik ooit een golden retriever uit ging zoeken   ::) ze zei je moet die ene nemen die gelijk naar je toekomt. nou het hele nest kwam kwispelend naar me toe  :o gaat dan maar kiezen  ;D ik wil inderdaad met het opvoeden even goed oefenen bij djarno zodat ik wat meer ervaring heb met gaaien en gedrag. vandaar dat ik nog wacht met die ara maar alle goede advies is van harte welkom.gr marry 

old john

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 19, 2006, 17:15:05 pm »
ik wil er ook eentje :cry: :cry:

marry

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maart 06, 2006, 15:16:04 pm »
hoi frank. hoeveel vraag jij voor een baby ara of heb jij geen kleintjes?gr marry 

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: maart 06, 2006, 15:22:28 pm »
Marrianne, Frank kweekt niet met ara's. We hebben wel een lid dat twee koppels Blauwgele ara's heeft: Marty!!

HIER kun je er over lezen!! Als je in dat topic vragen stelt, zal Marty het wel zien! ;)
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2006, 15:24:14 pm door Loes »

marry

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: maart 06, 2006, 15:27:12 pm »
o dank je wel  :-* gr marry