Auteur Topic: eerste ei bij de roodruggen  (gelezen 6790 keer)

waldy

• Gast
Re: eerste ei bij de roodruggen
« Reactie #15 Gepost op: februari 28, 2006, 15:34:36 pm »
 :a036:  vanmiddag had ze weer een eitje gelegt en dat heb ik ook om geruild nu zit :thumsup: al op vier kunst eitjes hoop niet dat er nog veel bij gaann komen want ik heb nu nog twee kunst eitje over  ;D  dacht afgelopen winter laat ik eens zo,n zakje met kunst eitje kopen maar als ik het nu voor uit geweten had dan had ik wel een paar zakjes meer gekocht hoor   :)  want je kan maar nooit weten wat straks de rest van de roodruggen gaan doen  :hart: ik heb er nu al spijt van dat ik ons oudere span ook niet in de broeid kooi heb gedaan anders had ik daar vast al de eitjes onder kunnen leggen  :hart: zij hebben me voorig jaar ook een keer geholpen met uit broeden en groot brengen :wow:   maar we gaan het nu zo proberen hoor zo gauw ze uit gelegt is gaan we de eitjes weer om ruilen   ;D en dan gewoon even afwachten hoe het gaat   :thumsup:

Bozzee

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: februari 28, 2006, 17:45:14 pm »
Ben benieuwd hoe dit gaat.  :thumsup:
Twee koppels tegelijk opzetten, geeft nog geen garantie voor ei

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
« Reactie #17 Gepost op: februari 28, 2006, 19:07:15 pm »
Twee koppels tegelijk opzetten, geeft nog geen garantie voor ei

waldy

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maart 01, 2006, 06:51:09 am »
 :hart: het popje heeft voor de eerste keer de nacht door gebracht op haar kunst eitjes dus gaat de goede kant op nu nog even afwachten wanneer ze uit gelegt is en dan de eitjes om ruilen  :thumsup: en dan wachten maar wat er komen gaat   :hart:

lineola

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: maart 02, 2006, 23:46:10 pm »
 :thumsup: succes hoor!

waldy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: maart 03, 2006, 06:51:13 am »
het popje was gisteren uit gelegt en blijft  :hart: heel vast op haar kunst eitjes zitten nu ik ga vandaag de eitjes om ruilen voor de echte ze zit nu op vier kunst eitjes
en van de echte heb ik er maar drie ik heb het mij voor genomen om dan maar 1 kunst ei er tussen te laten liggen  :hart:
en dan word het afwachten wat er gaat komen he . :a036:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: maart 03, 2006, 08:16:49 am »
Ben zeer benieuwd, maar je houdt ons op de hoogte hè? ;)

waldy

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: maart 03, 2006, 09:35:48 am »
 :CENS begrijp er even niets van hoor kom ik in de schuur had de echte eitjes bij me ik heb even het popje van haar nest gehaald en nu lag er weer een eitje bij maar helaas was het weer stuk  :cry: :cry: dacht dat ze uit gelegt was ze had het laatste ei gelegt op 28 februari en nu lag er van morgen weer eentje bij  :CENS
ik heb de echte eitjes nog maar even weer mee in huis genomen hoor weet nu even niet wat ik doen moet  :CENS

lineola

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: maart 03, 2006, 19:49:50 pm »
hoi, jeetje, lastig, wat voor broedblok hebben ze dan? verticaal of horizontaal?, bij een verticaal blok kan het wel eens voorkomen dat ze er perongeluk op springt en dat daardoor de eieren ook kapot kunnen gaan. tja en anders weet ik het ook niet, heb ook een popje dat in het verleden eieren kapot maakte, maar dat doet ze nu niet meer en het is een andere soort vogel, ik zal in ieder geval voor je duimen.
groetjes

waldy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: maart 03, 2006, 20:26:13 pm »
ze hebben een wel een verticaal blok maar de ingang is bijns aan de zij kant van het blok hoor dus bij het naar binnen gaan van het blok hebben de eitjes daar geen last van hoor . maar laten we hopen dat het goed gaat komen hoor   :hart:

waldy

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: maart 04, 2006, 17:51:11 pm »
we hebben vandaag de eitjes er onder gelegt :hart: dus nu afwachten he ze is er gekijk weer op gaan zitten broeden  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: maart 04, 2006, 17:52:17 pm »
Mooi zo! Afwachten maar!! ;)

waldy

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: maart 05, 2006, 08:26:26 am »
 :hart: goede morgen zo de eerste nacht zit er op het popje heeft haar eerste nacht op de echte eitjes achter haar liggen nu er is niets gebeurd in het blok dus laat ik haar nu even een paar dagen met rust  :a036: hoor en dan moeten we nog afwachten zijn de eitjes ook goed bevrucht he het manneke heeft haar wel goed getreed heb gezien  :hart: dus nu de natuur het af laten maken hier . :thumsup:

waldy

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: maart 06, 2006, 09:14:52 am »
 :hart: van morgen kwam ik in de schuur om de vogels te gaan voeren was net bezig met de engelsegrasparkieten toen ik het blauwe popje van de roodrug van haar nest zag gaan ik snel er naar toe om controle toe houden in haar nest zonder haar te hoeven storen   :thumsup: ik kan zeggen al eitjes waren zelfs nog heel en goed warm hoor en zelfs heeft ze er nog weer eentje bij gelegt :hart: ze zit nu dus op 5 eitjes nu gaan we rustig verder afwachen hoe het gaat komen  met dit span .

en ons ander span roodruggen cinemon,opalie/blauw man en popje blauw heeft ook hun eerste ei nu gelegt  :thumsup:
gaat super op dit momend hier laten we hopen dat het zo door gaat  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #29 Gepost op: maart 06, 2006, 09:25:45 am »
Ze zijn er allemaal vroeg bij bij jou! Super hoor! Hartstikke leuk!! :thumsup: