Auteur Topic: Plukken  (gelezen 920 keer)

Wickingh

• Gast
Plukken
« Gepost op: februari 25, 2006, 15:10:27 pm »
Hai,

ook bij mij loopt alles nooit 100% perfect.
Ik zag net onze edelpop even uit het blok, ennuh ze heeft zich geplukt  :o .
We hebben haar nu 2 jaar en van een verwaarloosde lelijke vogel was het een plaatje geworden.
Maar nu tijdens het broeden denkt ze net als sommige vrouwen , waarom mooi zijn als ik voor het nageslacht zorg  :angry: . Tis niet mijn instelling, maar hoe leer ik dit haar af??

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Plukken
« Reactie #1 Gepost op: februari 25, 2006, 15:12:49 pm »
Jammer Frank, ik denk dat dat moeillijk zal worden. Het enige wat mij dan nog te binnen schiet is dat ze het soms doen om een bepaalde stof binnen te krijgen en als dat het geval is kan (volgens Ingmar) gelatinepoeder helpen! Dit omdat ze het nu ineens gaat doen. Baat het niet, dan schaadt het niet, denk ik!

old john

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 25, 2006, 16:30:35 pm »
hoi frank
zijn het geen kale plekken van het broeden op de eitjes
hoe is het daar mee zijn ze al aangepikt

groetjes oldjohn

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 25, 2006, 16:52:27 pm »
hoi frank
zijn het geen kale plekken van het broeden op de eitjes
hoe is het daar mee zijn ze al aangepikt

groetjes oldjohn

Hai Jan,

het zou kunnen idd.
Ennuh zodra er jongen zijn ben jij de 1ste die het weet, vanaf dit weekend moeten ze uitkomen.
De eieren zijn nu topzwaar ,dus  duim je met me mee?  ;)
Mama zei vanmorgen nog tegen me wegwezen als je prijsstelt op het behoud van al je vingers , dus dat gaat iig goed,  :)

mvg Frank

Riboet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 25, 2006, 18:17:04 pm »
Dat zou wel jammer zijn als ze met plukken is begonnen. Misschien heeft ze de jongen in het ei gehoord of gevoeld en is ze een tikketlje zenuwachtig  ??? ?

Is ze alleen kaal op de borst? Ik zie bij mijn grijzen geen kale borst, maar ik weet dat broedende kippen ook altijd warmer zijn als ze die borstveren missen (ook als is het een stom gezicht).