Mijn vogels zijn gek op nootjes, in alle vormen, maten en soorten....
Ik haal ze altijd op de markt of in een kleine winkeltje hier, ongebrande noten.
Liefst de markt want die heft erg veel keus in ongebrande noten.
Ik heb dan meestal een eigen gekozen mix, waar ik op dit moment dan in heb zitten:

De Cashewnoot

Amandelen

Walnoten

Macademia noten

Paranoten

Pecannoten
Dit zijn de noten die ze het lekkerst vinden en ook het makkelijkst vast kunnen houden, een hazelnootje is bijvoorbeeld vrij lastig omdat het zo klein is.
Verder koop ik ook vaak een mix van ongezwavelde gedroogde vruchten, zoals:

Dadels

Krenten of rozijntjes

Abrikozen

Pruimen

Vijgen
Je hebt ook gedroogde appeltjes en peertjes enzo, maar die heb ik nog niet weten te vinden ongezwaveld...
Ik vond dit wel even leuk om te plaatsen, ben benieuwd of jullie ook dit soort dingen geven aan jullie vogels...hier zijn ze er dol op.
De noten geef ik ze als beloning en lekkernijtje en de gedroogde vruchten krijgen ze vaak als extraatje in hun etensbakje bij de zaden..
Rozijntjes kun je ook in van die kleine doosjes kopen, voor kinderen ligt bij de snoepafdeling vaak, ook op die verpakking staat dat het ongezwaveld is, dit omdat dit voor kinderen ook ongezond is dat gezwavelde spul.
Sinds de gaaien eet ik zelf ook ongebrande noten en ongezwavelde vruchten en moet zeggen..Heerlijk!
Het enige is dat het ongezwavelde fruit niet "mooi''is van kleur zeg maar...maar de smaak is des te lekkerder.Het is echt iets voor de mens he, het moet er mooi uitzien willen we het eten, maar of het dan ook zo gezond is??
Ongebrande noten zijn ook super lekker en vooral heel gezond, ook de honden smikkelen er van mee...
Nou dit was het wel weer voor vandaag....Groetjessss van ons