Auteur Topic: vervelend gedrag van djarno HELP  (gelezen 1694 keer)

marry

• Gast
vervelend gedrag van djarno HELP
« Gepost op: maart 02, 2006, 15:04:28 pm »
djarno is de laaste paar dagen dwars  :o gewoon niet leuk meer  :angry: als ik hem uit de kooi wil halen gaat ie helemaal weglopen naar de andere kant  :( terwijl die normaal altijd gewoon opstapte  :CENS als ik hem bij me heb gaat ie echt happen naar me  >:D ik negeer het of zet hem terug in de kooi maar de dag erna begint ie gewoon weer opnieuw :cry: wat moet ik hier nou mee ppppfffffffffffffff.gr marry

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: vervelend gedrag van djarno HELP
« Reactie #1 Gepost op: maart 02, 2006, 15:08:06 pm »
Dat is niet zo leuk... Maar paniek niet meteen Marry! Ik heb met Sjakko ook wel eens een dipje gehad in het begin en veel mensen van het forum ook met hun papegaai! ;) Je moet in ieder geval niet reageren op het bijten. Desnoods laat je hem bijten ne doet net of het je niets doet.. (ahum, hier ligt het er denk ik even aan hoe hard hij bijt, als hij niet echt hard bijt, zou ik dit dus wel toepassen!). ;)

marry

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 02, 2006, 15:12:07 pm »
dat probeer ik ook :( maar dat negeren helpt niet want hij gaat steeds baldadiger bijten. schudden en zo met zijn koppie  :o en in zijn hok terug zetten heeft ook nog geen resultaat gehad.gr marry

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: maart 02, 2006, 16:37:36 pm »
Even op de grond zetten als hij het doet of van de ene hand op de andere laten stappen een paar keer? ;)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #4 Gepost op: maart 02, 2006, 19:08:26 pm »
dat probeer ik ook :( maar dat negeren helpt niet want hij gaat steeds baldadiger bijten. schudden en zo met zijn koppie  :o en in zijn hok terug zetten heeft ook nog geen resultaat gehad.gr marry

laten bijten...dan stopt het.
en laat hem enkele dagen met rust dan kalmeerd hij weer
Ik heb met Pepi daar al redelijk goede resultaten mee geboekt.
De ene dag staat zijn pet anders dan de andere dag.
Profiteer van de goede en geef hem rust op de slechte dagen.
zo is iedereen tevreden.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: maart 02, 2006, 19:35:23 pm »
Ik heb het hier ook hoor.
Ik weet niet hoe oud Djarno is maar de hormoontjes spelen hier ook een rol.
Zo zijn de aratinga's nu brr volgens mij en kunnen weinig hebben,ik mag ze
al niet zo gemakkelijk aaien maar nu is het helemaal schreeuwen wanneer ik
ze even wil aaien  :( alsof ik ze pijn doe...de aanstellers  :)

Maar idd,proberen te negeren of op de grond zetten kan helpen,en in
elk geval niet hoog laten zitten.
Succes  :-*

marry

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 02, 2006, 23:46:57 pm »
oke ik zal het allemaal uitproberen  :CENS toen ik net thuis kwam van werk zat ie weer heel lief te kijken in de kooi en kreeg ik weer kusjes van hem  :hart: alvast bedankt voor al het advies  :thumsup: hoop dat het werkt. en rich heeft nog wel zo een hele mooie speelboom voor hem gemaakt met allemaal gave speeltjes. mischien is ie wel gewoon erg verwent  :o ik laat nog horen of het heeft gewerkt.gr marry 

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: maart 03, 2006, 08:16:08 am »
Ik weet niet of je met de vijf stapjes werkt? Misschien ook nuttig om je i te verdiepen bij dit gedrag. ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 03, 2006, 09:49:28 am »
mischien is ie wel gewoon erg verwent  :o

Wou je daar een eerlijk of een tactisch antwoord op  :) :P?

Misschien is het trouwens de tijd van het jaar ofzo, ik heb hier ook drabbers die als ze in een binnenvoliere zitten bezig zijn met herinrichting. De papegaaienspeelplaats hebben ze ook al onder handen genomen.
Eh nou zijn die van mij wel familie van de jouwe.... Zou het in de genen zitten?

marry

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maart 03, 2006, 23:54:55 pm »
hij is 8 maanden. maar hij was vandaag heeeeel lief. alleen de laatste tijd als hij me ziet gaat ie een beetje voorover hangen  en met zijn vleugels heen en weer. en hij zat vanmiddag bij me op schoot (naast zijn  nieuwe speelboom die rich heeft gemaakt gaaaaaaaaaaaf.) en ging ie oppeens lopen kokken  :( ik dacht o nee he die heeft het benauwd of moet spugen  :o maar nee hoor hij ging zich daarna lekker settelen en slapen heb ik weer. hij zat trouwens naast de speelboom omdat meneer het eng vind. echt een held op sokken  :o  en barbara ik denk dat je gelijk hebt . je mag gewoon eerlijk zeggen hoor dat ik hem verwent heb  ;D en slopen kan ie inderdaad goed  :angry: zit inderdaad in zijn genen  :) gr marry