Van de week heb ik nog geschreven hoe oervervelend mijn grijzen waren en ook vanochtend hadden ze weer quasiruzies en werd de voerbak op de grond gegooid en een stok uit de stokhouders gewipt.
Vanmiddag kreeg ik bezoek van iemand die geinteresseerd is in een grijsje en ze wilde ook alles weten over het houden van grijsjes. Dus ik ben maar begonnen met het vertellen van alle negatieve dingen aan het houden van grijzen. Voorbeelden genoeg in de woonkamer

: een aangevreten dressoir, een aangevreten spiegellijst, vernield ander houtwerk, ach je kent het wel. En ik vertel natuurlijk van het manipuleer en 'baasje plagen'gedrag maar wat denk je dat mijn gaaien doen?
In plaats van mijn verhaal te illustreren en hun verveelgedrag van de afgelopen dagen te herhalen, laten ze zich van hun allerbeste kant zien

! Chico bleef lekker rustig op een afstandje alles gade slaan, slaagde leuke zachte kreetjes en fluitte leuk. Favo stapte bij iedereen op, ook bij de kleine kinderen en ging eens ongeneerd een potje vrijen met mijn visite. Middel liet zich ook aanhalen en Riboet ging zelfs uit eigen beweging naar de visite. Het hoogtepunt: Riboet EN Favo samen tegelijk (!) kroelend met mijn gast! Het is ongelooflijk! Niets geen schreeuwen, niets geen verveelgedrag: ze waren vanmiddag gewoon de allerleukste grijzen van de hele wereld

. En natuurlijk was mijn gast helemaal verliefd op mijn grijsjes!
Ik krijg er toch geen hoogte van, van die gaaien. Dan weer zijn ze arrogant genoeg om te denken dat de hele wereld van hun is en nu waren ze zo zachtjes, zooooooo ontzettend lief

. Of zouden ze soms willen dat er geen enkel broertje of zusje meer bij hen blijft en doen ze dus hun best om hun broertjes en zusjes te verkopen

?
(dat is ze dan wel gelukt)Ik heb echt met verbazing naar mijn Favo kijken. Wat is dat toch een bijzonder gaaitje. En dat werd er natuurlijk nog eens erg in gewreven, want de complimenten en liefkozingen aan het adres van mijn toch wel moeilijkste gaaitje waren dan ook niet van de lucht.
Hihi, maar al met al was wel erg genieten, hoor

. Grijsjes zijn toch wel erg speciaal.