Sinds 2004 een begrip!
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Heb je de
activerings-mail
niet ontvangen?
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Index
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Parkieten Land.NL
»
Papegaaien Forum
»
Al het overige!
(Moderators:
Loes
,
180sonic
) »
pionus
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: pionus (gelezen 1340 keer)
lineola
Gast
pionus
«
Gepost op:
maart 06, 2006, 10:53:18 am »
hoi, kan iemand mij wat meer over deze vogel vertellen?, bijv, hoe oud worden ze, hun gedrag e.d.
groetjes marjan
vivke
Senior Parrot
keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: pionus
«
Reactie #1 Gepost op:
maart 06, 2006, 13:58:04 pm »
Pionussen worden tot de langvleugels gerekend omdat hun vleugels de gehele korte rechthoekige staart overlapt.
Ze zijn door de jaren heen maar zelden in kleine aantallen ingevoerd. Vele vogels stierven in quarantaine of tijdens hun eerste verblijfsjaar bij liefhebbers omdat ze zeer gevoelig zijn aan verschillende ziekten. De stressverschijnselen opgedaan als gevolg van hun importperikelen kunnen de grote oorzaak zijn van sterfte. Pionussen kopen en houden uit import was en is nog altijd een riskante onderneming en alleen weggelegd voor de meer dan ervaren liefhebber die op de hoogte moet zijn van allerhande ziekteverschijnselen der vogels. Met de hulp van een ervaren veearts die de juiste medicatie voorschrijft kunnen vele vogels gered worden. De laatste jaren is er verschillende nakweek geweest van de bijzonderste aanwezige soorten in Europa. Deze eigen kweek vogels zijn niet zo stressgevoelig meer en zeer geschikt voor nakweek. In de volière zijn het rustige vogels die het prima kunnen vinden als ze ongestoord hun leventje mogen leiden. De alhier gekweekte exemplaren zijn reeds kweekrijp na 2 à 3 jaren. Soms bij benadering zullen sommige exemplaren nog blaasklanken voortbrengen wanneer ze zich plots bedreigd voelen. Ze zullen hun territorium verdedigen door met open bek de belager trachten af te leiden.
Pionussen zijn vriendelijke vogels die snel gehecht geraken aan de verzorger. In het broedseizoen worden ze zeer agressief tegenover hun buren. Dubbele draad is dan geen overbodige luxe. Mijn vogels baden nooit maar nemen altijd een stortbad wanneer het regent. Ze hangen dan met gespreide vleugels en staart, kabaal makend aan de open volièredraad totdat ze bijna kletsnat zijn. Hierdoor blinken hun pluimen als het ware. Importvogels lijken daarentegen op stofbollen.
heb ff gegoogeld en dit gevonden voor je ,jammer kan ik de foto er niet bijkrijgen
grtzz
Loes
Global Moderator
Senior Parrot
Geslacht:
Sjakko
«
Reactie #2 Gepost op:
maart 06, 2006, 14:27:25 pm »
Niet met de eigenschappen tussen de img's?
lineola
Gast
«
Reactie #3 Gepost op:
maart 06, 2006, 14:51:52 pm »
thnx voor de info, (kan niet zoveel nederlandse sites vinden met pionussen vandaar
)het lijkt me geweldig om ooit een koppel in een voliere te houden, vind ze erg mooi namelijk, nog een vraagje, zijn ze als koppel wel verdraagzaam naar elkaar?
groetjes
vivke
Senior Parrot
keitoffe site!!! heel informatief!!:
«
Reactie #4 Gepost op:
maart 06, 2006, 16:20:27 pm »
zal ik ineens de site's doorgeven zodat je zelf de dingen die je wil weten kan opzoeken zo kan je misschien AL de info die je wil, vinden
http://www.pionusparrot.com/
dat is al ééntje
Citaat van: Loes op maart 06, 2006, 14:27:25 pm
Niet met de eigenschappen tussen de img's?
heeft helemaal geen eigenschappen ,alleen de foto ,als afbeelding,kopieeren en plakken lukt ook niet
sorry
nu zou het moeten lukken,kheb ze in het album gezet om hier te raken want vanuit men documenten lukt het me niet
grtzz vivke
«
Laatst bewerkt op: maart 06, 2006, 16:38:16 pm door vivke
»
lineola
Gast
«
Reactie #5 Gepost op:
maart 08, 2006, 13:06:01 pm »
dank je..mooie site
vivke