Auteur Topic: Flurry is niet meer bij ons  (gelezen 87604 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Weer naar de va
« Reactie #330 Gepost op: februari 02, 2007, 11:22:11 am »
Het is gelukt  :a036: Ik heb met veel moeite maar toch,2/3 gram pap naar binnen gekregen  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #331 Gepost op: februari 02, 2007, 11:45:40 am »
 :thumsup: Goed nieuws.  woohoo

Misschien heb je er nu ook wat meer vertrouwen in om em thuis te houden?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #332 Gepost op: februari 02, 2007, 11:53:45 am »
Ik heb net gebeld en tegen de assistente gezegd dat ik het eerst zo ga proberen,
ze zei dat als Bastiaanse er anders over denkt hij me opbelt,ook als de medicijnen
er zijn belt hij me.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #333 Gepost op: februari 02, 2007, 11:58:00 am »
Antonia, misschien een tip want zo heb ik het bij Kaya gedaan toen hij echt niet meer zelf at, ik heb hem gedwangvoed met een spuitje maar dan wel de juvenille pap van Harrisson, ik begon wel steeds met een lepel om te kijken of hij het zelf aan nam. Als dat niet ging dan pakte ik hem in een handdoek en deed het met een spuitje om de 3 a 4 uur (lag er aan hoeveel ik er de vorige voeding ingekregen had) En 's nachts om 2 uur kreeg hij de laatste voeding en dan 's morgens om een uur of half 8 weer de eerste. Daarmee heb ik Kaya eigenlijk achteraf gezien in een week tijd op de been gekregen. Toen het daarna weer berg afwaarts ging bleek het een bijwerking van de antibiotica te zijn. Omdat Kaya 5 dagen binnen had gekregen wat het minimale is mocht ik daarmee stoppen. Toen ging hij heel snel aan de betere hand en ging zelf vollop eten. Hij krijgt nu dagenlijks een olvarit hapje (paar hapjes) een paar hapjes (koffielepeltje) biogarde omdat dat goed voor zijn lever en darmen is. Vraag eens na of dat voor Flurry misschien ook iets is. Als je geen goed gevoel hebt bij opname, niet doen meid, zeker niet als je het zelf aan kunt om te dangvoeden. Ga op je gevoel af! Achteraf ben ik heel blij Kaya mee naar huis genomen te hebben, ook mij is aangeboden Kaya op te namen maar Hedwig twijfelde ook of die keuze wel verstandig was ivm stress. Nu gaf ze wel aan dat stress gevoeligheid bij een amazone niet zo erg was als bij een grijze roodstaart. Succes en nogmaals werk op je gevoel!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #334 Gepost op: februari 02, 2007, 12:17:12 pm »
Dank je wel voor de tip Dianne.

Ik weet niet hoeveel hij biinen moet krijgen dus probeer ik elk uur ongeveer om wat te geven,
en daarnaast moet ik 'm ook nog dwangmatig laten drinken.
Het probleem bij Flurry is dat hij geen papjes,yoghurt of wat voor nattigs dan ook naar bineen krijg  :S
Het is van zichzelf al een moeilijke eter,wat de boer/amazone niet kent..........
Ik heb pellets van harrisons van iemand gekregen om te proberen en ik heb van scenic handweaningpellets,
van dat samen heb ik een papje gemaakt met gekookt water,gaat heel goed.
Ik denk ook dat hij het van de medicijnen moet gaan hebben straks,hij is natuurlijk al een week ziek.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #335 Gepost op: februari 02, 2007, 12:24:49 pm »
Ja als die medicijnen snel aanslaan (dat hopen we ) dan zal hij ook wel weer eetlust krijgen. Mijn voordeel was dat Kaya wel van een lepel dronk en ik op die manier dus er wel pap in kreeg. Hij zit nu al te bedelen als ik een lepel-hapje voor hem klaar maak. Krijg je er geen appelspa via een lepeltje in of roosvice? Op die manier train je automatisch met een lepel. In ieder geval luste Kaya de senic pellets niet, wel de harrison. Daarbij krijgt hij via pap natuurlijk ook al water binnen  ;) Veel succes!  console

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #336 Gepost op: februari 02, 2007, 12:28:51 pm »
Ahh die Kaya  :hart: bedelde Flurry maar  ::)

Nee,hoe gek het ook klinkt,Flurry is bij z'n vorige eigenaar met de hand grootgebracht,
maar is bang van een lepeltje,ik wilde 'm al gaan trainen met zonnepitjes op een lepeltje,
maar ja dan wil hij nog steeds geen natte hapjes  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #337 Gepost op: februari 02, 2007, 12:47:35 pm »
Wat vreemd eigenlijk, en maakt het niks uit of je een "metalen" lepeltje of een plastic (gekleurd) gebruikt? Want Kaya heeft de voorkeur voor een "metaal" lepeltje  shootme

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #338 Gepost op: februari 02, 2007, 12:54:39 pm »
Als ik met een plastic lepeltje kom zou hij het hooguit willen slopen denk ik  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #339 Gepost op: februari 02, 2007, 12:58:21 pm »
 :) wat is het toch een poepie! Sterkte meid! Ik ga nu werken en zal vanmiddag aan je denken! Succes en geef Flurrie een lekker knuffel van Kaya en mij!  console

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #340 Gepost op: februari 02, 2007, 13:01:06 pm »
Dank je wel  :-*

Fijne (werk)dag  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #341 Gepost op: februari 02, 2007, 13:20:53 pm »
Dank je Antonia.
Ik wil eigenlijk wel graag de "geschiedenis"van flurrie lezen straks  :) waar staat die ergens? Staat er ergens je verhaal of een dagboekje over hoe lang je flurrie hebt, hoe hij in het begin bij je was. Ik ben inmiddels erg nieuwsgierig naar het verhaal van je moppie.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #342 Gepost op: februari 02, 2007, 13:22:41 pm »
 :-[ nee volgens mij heb ik niet echt een verhaal over hem,wel over z'n vorige ziek zijn,zal eens zoeken

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #343 Gepost op: februari 02, 2007, 15:21:35 pm »
Ik heb Flurry vandaag een paar keer gevoerd met een spuit en het gaat redelijk,
ik begin er handigheid in te krijgen  :) maar het blijft niet leuk om eten of drinken
bij je beesie naar binnen te proppen  :(
Ik hoop dat het goed genoeg blijft gaan zodat hij niet alsnog opgenomen hoeft
te worden.

Cosch

• Gast
« Reactie #344 Gepost op: februari 02, 2007, 15:24:33 pm »
Mooi. Het lijkt me ook niet leuk maar ja: wat moet, moet!