Auteur Topic: Mensen die papegaaien/vogels houden zielig vinden  (gelezen 4616 keer)

Cosch

• Gast
Mensen die papegaaien/vogels houden zielig vinden
« Gepost op: maart 07, 2006, 16:21:49 pm »
Hoe reageren jullie op mensen die met jou de discussie aan willen gaan of papegaaienhouden zielig is. Hoe reageren jullie op opmerkingen als: papegaaien horen in de natuur te vliegen. Niet in een kooi te zitten! of in een huiskamer.

Ik moet helaas heel vaak, dit soort dingen aanhoren. Ik ga er vaak niet meer op in en zeg dat ik geen zin heb in deze discussie. Het liefst zou ik ze gewoon met 1 opmerking de mond snoeren, maar ja....  :CENS

Cosch

• Gast
Re: Mensen die papegaaien/vogels houden zielig vinden
« Reactie #1 Gepost op: maart 07, 2006, 16:29:51 pm »
En wat als ze horen dat ze gewiekt zijn?..... Ach gerum!
Ziek word ik daarvan  :angry:

Ja he!

Ja als je over wieken begint helemaal.  :-X
Vanmiddag weer, dan heeft iemand het filmpje van Frank gezien gisteravond en dan krijg ik het weer over me heen.
En altijd dingen als, dat je de vraag in stand houd, ook al is (coco in mijn geval) in nederland geboren. Enzovoorts enzovoorts

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2006, 17:25:25 pm »
Ik ken het. Ik kreeg pas een superboze email dat ik een dierenbeul ben omdat ik vogels in kooitjes houd.
Dan zeg ik meestal dat alle dieren in huis dan niet goed is, ook het houden van honden en katten niet.
Dat dierentuinen en al ook maar moeten verdwijnen...dan is het vaak stil.
En daarna leg ik uit hoe ik de vogels houd, en daarmee is het voor mij af.
En dat wieken begrijpen ze al helemaal niet, ik probeer het vaak vriendelijk een keer uit te leggen, maar daarna niet meer hoor.
Ik ga daar geen energie in steken.
Mensen hebben toch een beeld in hun hoofd die je moeilijk kunt veranderen.
Maar soms is het wel vervelend, ben ik helemaal met je eens!.

Tommy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 07, 2006, 18:02:58 pm »
Sommige mensen vinden alles zielig ;D...of willen gewoon altijd , hoe dan ook, puberaal dwarsliggen :) Valt me trouwens op dat t meestal volwassenen zijn die zo puberaal doen :CENS

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #4 Gepost op: maart 07, 2006, 18:06:04 pm »

hoi
daar heeft nog niemand iets over gezegd tegen ons maar als je zo gaat kijke
 kun je geen enkel dier houden alle dieren komen uit de natuur  ???
honde katen vissen de dierentuin zit er ook vol mee .
en hoe iemand zijn dieren hou moeten ze zelf weten gewiekt of niet als het belang van het dier maar voorop staat , ;)

sweety

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: maart 07, 2006, 19:25:07 pm »
Een keer zei iemand ook tegen mij dat het zielig is,
toen zei ik gewoon dat als ik hem niet genomen had
iemand anders het wel had gedaan.En nu weet ik dat
ie goed zit en dat ie niet dag en nacht in een kooitje zit.
Toen kwam er niet veel meer uit bij die vrouw.

charon

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 07, 2006, 20:42:11 pm »
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand dat heeft gezegd tegen mij en ik heb al heel wat jaren vogels

Wel vind ik het zielig als dieren alleen in een kooi zitten en er nooit naar omgekeken wordt
Ook het houden van bijv. een ara in een piep klein kooitje zijn dingen die ik liever niet zie.

verder als het diertje gelukkig is waarom niet?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #7 Gepost op: maart 07, 2006, 20:47:31 pm »
Ik denk dat mensen het beeld nog steeds voor zich hebben
van een papegaai in een klein rond koperen kooitje,
dan zou ik het ook zielig vinden.Maar gelukkig is dit steeds minder het geval  :thumsup:

nephthys

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 08, 2006, 11:50:40 am »
Sommige mensen zijn gewoon niet bereid om te luisteren... Ik heb alleen maar negatieve reacties gekregen de laatste tijd als ik zeg tegen vrienden/familie dat mijn vriend en ik van plan zijn om een papegaai in huis te nemen. Echt iedereen die ik ken heeft mij geadviseerd om het niet te doen. Ik heb hier zelfs ruzie over gehad met mijn schoonmoeder, die heel emotioneel begon te praten over hoe vogels vrij in de natuur horen te zijn, hoe ze moeten kunnen vliegen, en hoe het heel gemeen en egoistisch van mij is om dit hun allemaal te willen ontnemen.

Ik heb meerdere malen aan haar en de rest uitgelegd dat ik het ook zielig vind om een vogel de hele dag in een te kleine kooi te laten met een bakje zaad en een spiegeltje, en dat ik het heel anders ga aanpakken. Maar dan vinden ze mij nog gekker-- "Hoe bedoel je groeten en fruit? Vogels horen toch zaad te eten!" en "Je neemt zo'n beest toch niet naar buiten! Het is geen hond!" en dat soort reacties. En als ik over kortwieken begin....  :-X

Het allervervelendste zijn de mensen die denken dat zij alles weten over papegaaien (zonder dat ze ooit eentje hebben gezien natuurlijk), en die mij "advies" willen geven. Ik heb deze parels van wijsheid meegekregen: "de meeste papegaaien worden meer dan 100 jaar oud", "papegaaien praten alleen uit ellende", "je moet ze als koppeltje houden, anders kwijnen ze weg", enz. En het maakt niet uit wat ik zeg; ze blijven stug volhouden dat zij gelijk hebben...  :angry:

In het begin kon ik me hier heel druk om maken. Ik kan het nog steeds niet laten om dit soort misverstanden de wereld uit te helpen, maar als ik zie dat ze echt niet luisteren, dan geef ik het op gewoon. Als ik eindelijk een vogel heb, dan kunnen ze zien hoe goed hij/zij het bij ons heeft!  :)
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2006, 11:52:36 am door nephthys »

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maart 08, 2006, 11:57:28 am »
 ;D
Ik herken dit verhaal helemaal.  :a036: Dat is precies wat ik ook regelmatig hoor.
En dan gisteren weer een eindeloze tirade gehad naar aanleiding van dat filmpje van Frank op Veronica.
Ze vinden het dan wel goed, hoe ik er mee om ga. Maar in beginsel ben ik al fout geweest door er een aan te schaffen!  ::)

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: maart 08, 2006, 12:12:47 pm »
Jeetje, doen ze dat op je werk ofzo? Ze zien toch juist dat Frank er ook van alles mee deed"? ???

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maart 08, 2006, 12:20:10 pm »
Ja voornamelijk zeggen ze dat op mn werk ja. Maar ik ga er al niet eens meer op in. Dat zeg ik ook. Ik heb geen zin in zo'n eindeloze discussie!

Ze vinden dat dan toch wel raar!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: maart 08, 2006, 12:22:49 pm »
Haha! Nou je hebt groot gelijk hoor, ik zou er ook moe van worden. Dat heb ik ook bij discussies hier op het forum, als er wéér een zelfde discussie plaatsvindt hou ik me er vaak buiten.. ;)

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #13 Gepost op: maart 08, 2006, 12:40:37 pm »
;D

Ze vinden het dan wel goed, hoe ik er mee om ga. Maar in beginsel ben ik al fout geweest door er een aan te schaffen!  ::)
Gr Corina

hoi corina
 troost je er zijn tig mensen dan die er een of meerdere hebben aan geschaft ;D ;D
en een plezier dat we hebben dat noem ik toch niet fout  ???  :)

vgr sweety

marry

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: maart 08, 2006, 13:04:19 pm »
mensen hebben altijd commentaar op eenander  :( moet je boven staan  ;) toen ik kinderen nam was ik volgens mijn omgeving te jong :angry: toen ik een jongen en een meid had en van de derde liep was het zo van o een ongelukje  :o ik natuurlijk niet. bewust voor gekozen hoor :angry:  ze zeiden nou dat komt nooit goed veel te jong om ze goed op te voeden  :CENS nou ze zijn nu 17,15 en 11 en ik krijg van iedereen te horen dat ik drie heerlijke kinderen heb die heel beleeft zijn  :a036: was blijkbaar dan toch niet te jong  :)  toen ik meer dan 2 katten nam was het dat moet je niet doen hoor  :angry: heb er nu 7  ;D toen ik een 2 de hond erbij nam nou moest je ze horen  :a036: nu heb ik stinkdieren en het commentaar is niet meer te tellen wordt er soms niet goed van  :angry: nou heb ik van mijn moeder een goed spreekwoord geleerd en die noem ik nu echt tegen dat soort mensen dan zeg ik verbeter de wereld en begin bij je eigen  ;) nou dan zijn ze gelijk stil  ;D gr marry
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2006, 13:05:59 pm door marry »