Sommige mensen zijn gewoon niet bereid om te luisteren... Ik heb alleen maar negatieve reacties gekregen de laatste tijd als ik zeg tegen vrienden/familie dat mijn vriend en ik van plan zijn om een papegaai in huis te nemen. Echt
iedereen die ik ken heeft mij geadviseerd om het niet te doen. Ik heb hier zelfs ruzie over gehad met mijn schoonmoeder, die heel emotioneel begon te praten over hoe vogels vrij in de natuur horen te zijn, hoe ze moeten kunnen vliegen, en hoe het heel gemeen en egoistisch van mij is om dit hun allemaal te willen ontnemen.
Ik heb meerdere malen aan haar en de rest uitgelegd dat ik het ook zielig vind om een vogel de hele dag in een te kleine kooi te laten met een bakje zaad en een spiegeltje, en dat ik het
heel anders ga aanpakken. Maar dan vinden ze mij
nog gekker-- "Hoe bedoel je groeten en fruit? Vogels horen toch zaad te eten!" en "Je neemt zo'n beest toch niet naar buiten! Het is geen hond!" en dat soort reacties. En als ik over kortwieken begin....

Het allervervelendste zijn de mensen die denken dat zij alles weten over papegaaien (zonder dat ze ooit eentje hebben gezien natuurlijk), en die mij "advies" willen geven. Ik heb deze parels van wijsheid meegekregen: "de meeste papegaaien worden meer dan 100 jaar oud", "papegaaien praten alleen uit ellende", "je moet ze als koppeltje houden, anders kwijnen ze weg", enz. En het maakt niet uit wat ik zeg; ze blijven stug volhouden dat zij gelijk hebben...

In het begin kon ik me hier heel druk om maken. Ik kan het nog steeds niet laten om dit soort misverstanden de wereld uit te helpen, maar als ik zie dat ze echt niet luisteren, dan geef ik het op gewoon. Als ik eindelijk een vogel heb, dan kunnen ze zien hoe goed hij/zij het bij ons heeft!