Auteur Topic: 8 mnd en bijterig  (gelezen 1168 keer)

..ingrid..

• Gast
8 mnd en bijterig
« Gepost op: maart 09, 2006, 17:07:24 pm »
ik heb weer een vraag, klopt het dat grijzen op deze leeftijd wat bijteriger worden?Het lijkt wel of tie nu meer probeert duidelijk te maken wat tie wel en niet wil.Verder is het een schat hij gaat nu brabbelen, s`avonds nog lekker als een baby kroelen ::) ::).Als hij wat bijterig is dan zet ik m in zn kooi en negeer m maar het doet m geloof ik niet zoveel  :).
heeft iemand een idee??

Edit Cosch: Titel iets verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2008, 13:56:03 pm door Cosch »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: 8 mnd
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2006, 17:12:05 pm »
Ze blijven je toch uitproberen hoor en bijten mag gewoon niet. Reageer er iig niet op en negeer hem. En hij zal toch bepaalde dingen die hij niét wil, tóch moeten doen..  ;)

Africangrey

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2006, 18:25:55 pm »
Nou, bijterig is volgens mij papegaai-eigen ;D
Op welke leeftijd dan ook ze proberen dmv bijten of te hard met de snavel dan toegestaan zich te laten gelden.
Het is de kunst dat af te leren.
Het is eigenlijk niet zo eenvoudig, het is meer de wisselwerking tussen de papegaai en de eigenaar, niet zo eenvoudig uit te leggen.
In ieder geval, wij proberen altijd het bijten en elk ander ongewenst gedrag te negeren (desnoods terug op de standaard of in de kooi plaatsen) en gewenst gedrag overdreven te belonen.
En ja dat werkt best wel aardig.

marry

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 12, 2006, 19:37:00 pm »
djarno is nu ook acht maanden en probeert soms ook te bijten  :o is net hoe zijn bui is  :angry:  nou was hij vandaag weer heeeeeel lief  :hart: ik zette hem eerst altijd terug maar als hij dan terug wou ging ie bijten leek wel  >:D dus toen ben ik het gaan negeren  :CENS het helpt volgens mij wel hij probeert nog wel maar niet meer zo hard en baldadig  :thumsup: gr marry