Auteur Topic: Grijze valt hard  (gelezen 2856 keer)

..ingrid..

• Gast
Re: Grijze valt hard
« Reactie #15 Gepost op: maart 11, 2006, 12:19:53 pm »
hai loes,
ik heb m geprobeerd in win amp en media player  :-[ :-[.Maar niet gelukt  :cry:.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: maart 11, 2006, 16:45:54 pm »
Wat gek! Als ik de link aanklik, springt ie bij mij meteen op Windows Mediaplayer...  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #17 Gepost op: maart 11, 2006, 22:25:20 pm »
Ja, inderdaad ide kant van het verhaal moet je ook zeker gaan bekijken, wamt het blijft gevaarlijk! Is hij niet te kort gewiekt?

Flurry is ook niet kort geknipt maar als hij springt valt hij volgens mij ook plat op z'n buik  :(
Hij zweeft iig niet,gelukkig doet ie het niet zo gauw.
Misschien omdat sommige vogels nooit echt goed hebben gevlogen dat ze zo snel dalen ?

TWEETY

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maart 12, 2006, 09:33:20 am »
goeie morgen !
tweety is nog maar 1 keer gekortwiekt.
nu zijn haar pennen heel onregelmatig, zou ik niet beter nog eens naar de dierenarts gaan?

wat betreft de kooi,  jammer genoeg kan ik nu tweety niet veel vrijlaten want ik heb een hond van 9 jaar die heel agressief op haar reageerd.
voor de rest is dat een heel lief beest maar ik vertrouw ze niet bij tweety.
in de zomer zal dat beter zijn want dan kan de hond buiten lopen.
ik ga ze dan niet meer boven op de kooi zetten maar een leuke speelstand maken. ::)

Oh ja! hoe krijg ik hier fotos op ?

Riboet

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: maart 12, 2006, 10:30:53 am »
Misschien omdat sommige vogels nooit echt goed hebben gevlogen dat ze zo snel dalen ?

Daarom houd ik altijd aan dat grijzen minimaal 16 weken oud moeten zijn, voor je ze voor de eerste keer wiekt. Dan hebben ze hun borstspieren flink kunnen trainen en daarmee leren ze ook het vliegen. Het werd me ook aangeraden door dierenkliniek Centrum Oost in Amsterdam om niet eerder te wieken.

Ik zie wel verschil in mijn grijzen als het gaat om wieken. Chico is natuurbroed en uitgevlogen in de voliere en is een buitengewoon krachtige vlieger. Was natuurlijk ook al dik 16 weken geweest voor ie naar de huiskamer kwam. Wieken heeft bij Chico nauwelijks effect. Die vliegt met gewiekte vleugels gewoon door de kamer heen. Ik heb het nu zo maar gelaten. Hij beperkt zich toch tot het vliegen van de voliere naar de speelplaats aan de andere kant van de kamer (en dan precies tussen Middel en Favo inlanden, waar precies 1 gaai past hihi) en weer terug. Maar daar waar de andere gaaien dus een lange glijvlucht laten zien (nu even niet, omdat ik ze in de winter niet buiten meeneem en hun vleugels niet heb bijgehouden met wieken), vliegt Chico langs het plafond met gewiekte vleugels. Waarschijnlijk zal ik ook wel te weinig van zijn vleugelpennen hebben afgehaald, maar nu laat ik het maar zo.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: maart 12, 2006, 11:05:00 am »
Sjakkie ploft ook wel behoorlijk naar beneden hoor, moet ik zeggen. Ik heb trouwens nu Orrie van Pascal te logeren (40 jaar) en die kan dus niet vliegen! Ze is niet gewiekt, maar kan gewoon niet vliegen. Ze ploft net zo op de grond als Sjakkie! Ze heeft dus in het begin van haar leventje waarschijnlijk nooit gevlogen! :(

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: maart 12, 2006, 12:40:59 pm »
onze chico heeft ook nog nooit gevlogen ook niet toen ik nog niet deed wieken maar ik laat haar puur wieken vanwege haar agressieve gedrag als ze langere vleugels heeft