Auteur Topic: ramp bij me thuis  (gelezen 3644 keer)

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
ramp bij me thuis
« Gepost op: maart 12, 2006, 23:53:44 pm »
hallo

bij mij is dit weekend een ramp gebeurd,

het is vrijdagavond 10-03-2006 ik ga me vogels voeren en ik begin bij me grasparkietenen ik begin te kijken naar me jongen vogels het gaat allemaal goed met de jongen vogels 5 stuks moeder en vader voeren heel goed en zoi ga ga ik beginnen met het voeren van de parkieten, ik bekijk m,et veel trots naar me vogels , ik ben erg blijk met me vogels ze zitten er goed bij en ik denk als het zo door ga dan heb ik flinjk wat jongen parkieten op stok , zo gezegt zo gedaan , ik ben klaar met voeren en en ik ga weer veder met het klussen thuis , ja dat moet ook gebeuren  :) :) 

het is zaterdag ochtend ik ga vandaag behangen met me vriendin , naar tuurlijk hou ik me dagelijks rondje bij de vogels alles gaat perfect ook met de eieren en de jongen vogels , ik ga behangen met me vriendin anna en ik haal het stoom er af en ik ga behangen samen , ik ga voor de gein even bij me vogels even kijken wand ik moest even een schroeven draaier paken en in eens zag ik een doode vogel liggen op de voer bak , het is de pop van de 5 jongen vogels , ik schik me een rotje ik ga gelijk kijken nmaar de jongen vogels maar die leven nog alle maal gelukkig maar, en ik denk oh vader kan niet alleen maar de jongen vogels op voeden en ik stop de andere jongere vogel bij andere koppels onder , ik moet moet maar afwachten of het goed gaat , binnen 1 uur ging ik weer terug naar de jongeren vogels kijken , maar bij 1 koppel sloeg het niet aan dus ik legde het jong bij een andere koppel neer , maar toen ik dat deed zag ik dat bij een ander koppel een jong vogeltje was geboren dus daar legde ik daar maar 3 jongen vogels onder hope dat het goed gaat en de twee oudste heb ik maar bij vader laten zitten  en het sloeg wel aan bij het andere koppels , en ik kijk veder naar de andere koppels hoe het daar mee stond en daar ging alles voor spellend goed ,en zo ga ik weer terug naar me vriendin en we gaan weer veder met het behangen van de kamer.

het is zondag om 9 uur en ik ga naar de vogel kamer kijken hoe het met de jongen vogels gingen , ja je moet maar af wachten of het aan slaat bij de andere vogels , wand het zijn niet hun eigen kinderen, maar ik zag in een5dooien vogels in de hokken liggen , 3 forpussen :angry: :angry: en 1 grasparkiet weer een pop  >:D >:D en een catharina   :angry: :angry:  en ik ging naar me vriendin die sliep nog en ik zei in eens dat er 5 dooien vogels had en ze schok gelijk wakker en ze zei wat is er aan de hand , ja dat weet ik niet zei ik , en ik ging naar de huis kamer even naar buiten kijken wand ik was een beetje van slag af , maar goed ze zei dat ik maar een goede vriend moest bellen of hij er iets voor had of van af wist , zo gedaan zo gezegt  ik ben vanvond bij thuis geweest en ik heb nu mediscijen me gekregen en dfat ga ik dus toedienen en hopen dat het aan slaat , ik zit allen maar af te wachten of ik mij kleine vogeltje heb kunnen reden , ik hoop het wel , wand anders vijnd ik het erg klote sorry voor de taal gebruik . het heet quikon med , en dat zou moeten helpen , wand bij die goede vriend was het ook een keer gebeurd , met zijn tropische vogels , had eigen lijn ,, moest nu weer hellemaal op nieuw opzetten , dus ik hoop dat nu alles weer goed kom anders weet ik het niet  :cry: :cry: :cry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: ramp bij me thuis
« Reactie #1 Gepost op: maart 13, 2006, 08:51:00 am »
Ach arme...! Dat is schrikken! Wat erg voor je zeg! :cry: :cry:
Maar hoe weet je nou wat ze hebben? Ik bedoel, je kunt wel medicijnen gaan geven, maar wat hebben ze dan volgens jou? Ik vond het wel frappant dat jullie in huis bezig waren met afstomen en behangen? Zitten je vogels in huis of buiten/schuur?

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 13, 2006, 09:08:38 am »
Jeetje wat erg.
sterkte met wat je gaat doen!  :-*

Gr Corina

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #3 Gepost op: maart 13, 2006, 10:31:10 am »
verdikke dat is erg, moet toch een reden zijn waarom zo ineens?

veel sterkte en veel moed  :-*

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #4 Gepost op: maart 13, 2006, 11:46:32 am »

wat een nachtmerrie en nog veel sterkte  :-*

vgr sweety

Kimz

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 13, 2006, 15:44:20 pm »
 :( Veel sterkte :-*

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: maart 13, 2006, 16:13:23 pm »
Jee! :cry:
Heb je enig idee hoe het komt? Heb je er eentje naar de da gebracht?
Veel succes met de kleintjes en sterkte!

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #7 Gepost op: maart 13, 2006, 19:29:41 pm »
Ach arme...! Dat is schrikken! Wat erg voor je zeg! :cry: :cry:
Maar hoe weet je nou wat ze hebben? Ik bedoel, je kunt wel medicijnen gaan geven, maar wat hebben ze dan volgens jou? Ik vond het wel frappant dat jullie in huis bezig waren met afstomen en behangen? Zitten je vogels in huis of buiten/schuur?

ja dat ik gelijk met medicijen ga werken is het advies van mijn goede vriend vandaar , en ik heb het behand met een plamuurmes er afgetrokken en ik heb mijn vogels in een afzoldelijke ruimte zitten ik woon op een flat. ik was sòchtens en er was niks aan de hand ze waren nog druk aan het voeren van de vogels , maar ja het is gebeurd :angry: :angry: ik kan het niet terug draaien

mvg rolf

Peter Wauben

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 13, 2006, 22:35:35 pm »
Jammer en dood zonde, maar wat is nu de oorzaak   :(
Bij mij gingen de kanaries na enkele weken ,stuk voor stuk dood.
Zo zaten ze lekker te fluiten en in top conditie en de volgende dag dood.
Ben er dus mee gestopt, de lol was ervan af.

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #9 Gepost op: maart 14, 2006, 00:22:55 am »
Jee! :cry:
Heb je enig idee hoe het komt? Heb je er eentje naar de da gebracht?
Veel succes met de kleintjes en sterkte!

ik heb heel weinig tijd voor de da maar ik heb gebruik nou nedicijnen kijkken of het aan slaat , maar ik heb weer 1 lichtpunt me jongen vogels worden volgen mij geacepteer door de pleeg ouders dus het gaat de goede kan op , maar ik juig nog niet te veel hoor , het kan nog alle kanten op

waldy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: maart 14, 2006, 07:08:00 am »
heel veel sterkte hoor ik weet wat het is we hebben dat voor een paar jaar terug ook gehad dat de een naar de andere zo dood ging we hebben toen zo.n 15 vogels verloren . en moesten ook op nieuwe beginnen . :-*

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maart 14, 2006, 08:01:52 am »
wat erg zeg
maar blijven volhouden he
heel veel sterkte ermee

gr kelly

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #12 Gepost op: maart 16, 2006, 00:05:52 am »
nou ik ben nu weer een paar dagen verder en ik moet zeggen dat de medicijnen zijn aan geslagen de vogels zien er weer frisser er uit en de de jongen vogels gaan heel goed mee

ik denk dat de vogels wel zwak blijven ,omdat dat ze niet door hun eigen moeder is opgevoed is

maar ik zal het wel gaan zien , ik denk dat ik nu maar eens ga rond kijken voor vers bloed

dus als iemand dat weet mag die dat zeggen het liefst in de omgeving van zeist, ik heb geen auto dus moet alles moet het ov doen  :P :P :P :wow:

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #13 Gepost op: maart 16, 2006, 07:23:19 am »

goed om te horen dat het met de vogels betrer gaat  ;)

sweety

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: maart 16, 2006, 08:31:49 am »
 :a036: :a036: