Auteur Topic: Kleintjes worden groot :( maar eerst nog puberen  (gelezen 3501 keer)

Cosch

• Gast
Kleintjes worden groot :( maar eerst nog puberen
« Gepost op: maart 13, 2006, 14:15:39 pm »
Coco begint volwassen te worden  :hart:
Ik heb hem vanaf 15 weken en nu is tie bijna 3! Een mooie grote gaai geworden.
Ik zal es een foto scannen van toen ik hem net had en hoe hij nu is!

Maaruh merkten jullie echt verschil toen je gaai begon te veranderen?
Ik merk echt wel dat Coco wat 'lastiger' is geworden. Qua geluid maar ook wat pittig met de snavel en ook gauw voer op willen geven enzo! Ik kan hem nog aan, dus dat is geen probleem.  ;)

Maar ik ben benieuwd naar ervaring van mensen die hun vogel al van jongs af hebben en die hier ook door heen moesten!!!

Gr Corina
« Laatst bewerkt op: november 05, 2006, 11:54:24 am door Cosch »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Kleintjes worden groot :(
« Reactie #1 Gepost op: maart 13, 2006, 14:30:05 pm »
M'n aratinga's heb ik vanaf vijf maanden dus ook nog vrij jong.
Ik merkte in het voor en najaar wel dat ze iets bijteriger waren dan anders,
maar nu voor het eerst echt een stuk feller.Ik had ze eraan gewend om ze
af en toe een aai over de rug te geven,maar als ik dat nu doe lijkt het wel
of ik ze wat aandoe  :)
Ze gaan me daar een partij kibbelen...niet te geloven  :o

Ze zijn nu 2 1/2 dus voor hun soort volwassen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: maart 13, 2006, 14:48:36 pm »
Ik heb Sjakkie gekregen toen ze 2,5 jaar was... Ik weet echt niet of ze anders werd, voor mij was het allemaal nieuw precies in die periode!! Heb haar wel het voorjaar van toen ze ongeveer 3,5 jaar werd het aanvallen en bijten af moeten leren. Had toen sterk het gevoel dat hier hormoontjes in het spel waren!! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 13, 2006, 15:14:57 pm »
Ja precies. Vanochtend was coco goed bezig. Hij pakte kruimels harrisons van mn vingers. Helemaal piepen en vleugels wijd laten hangen. En voer ophalen. Japie werd volgens mij 'aangestoken' en ging ook mee doen.  :) Ben maar snel weg gelopen bij die rare gaaien.  :)
Toen had ik wel zoiets van, ja volgens mij gaat het gebeuren dat hij volwassen gaat worden.

Hoe lang duurt die fase eigenlijk?

Gr Corina

derona

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 13, 2006, 15:19:49 pm »
Hoi....onze grijze roodstaart kochten wij ook toen hij 13 weken was...ik merk nu het vershil echt wel........mijn man kan ernu alles mee.,...ik wat minder.....maar ook een beetje mijn eigen schuld..ik trek mijn hand te gauw terug..maar ja dat komt omdat hij bij mij altijd echt goed bijt en bij mijn man niet......in het begin kon ik ook alles met hem....maar nu wat minder.....hij is nu ruim anderhalf.maar wel nog steeds mijn scheetje...die soms best irri is kwa geluiden maken hahaha....

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: maart 13, 2006, 16:48:36 pm »
Ja precies. Vanochtend was coco goed bezig. Hij pakte kruimels harrisons van mn vingers. Helemaal piepen en vleugels wijd laten hangen. En voer ophalen. Japie werd volgens mij 'aangestoken' en ging ook mee doen.  :) Ben maar snel weg gelopen bij die rare gaaien.  :)
Toen had ik wel zoiets van, ja volgens mij gaat het gebeuren dat hij volwassen gaat worden.

Hoe lang duurt die fase eigenlijk?

Gr Corina

Welke fase bedoel je, je bedoelt van de voorjaarshormoontjes? Ik heb niet echt een idee. Bij Sjakkie was het redelijk snel over. Heb eigenlijk alleen het gedrag genegeerd en me laten bijten en zo. Toen was het al snel goed. Op het voer opgeven etc. reageer ik uberhaupt niet en loop inderdaad weg. Dus jij hebt twee verliefde gaaien in huis!! (op jou dan  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 13, 2006, 17:37:02 pm »
 ;D  ;D  ;D
Jippie! 2 kerels verliefd!

Nou ik bedoelde eigenlijk de volwassen worden fase!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: maart 13, 2006, 18:58:06 pm »
Geen idee, ik heb er verder weinig van gemerkt hoor! :)

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 27, 2006, 22:02:42 pm »
Ik wilde hier toch graag nog even op terug komen!

We zitten hier echt in de beroemde 'puber' fase. Voornamelijk uitproberen met hoe ver hij kan gaan met bijten.
Hij kan erg fel zijn, maar het volgende moment ook weer heel lief.
Het is zaak voor mij om hier goed door heen te komen.  :CENS

Dus ik vroeg me af of er iemand is die hier ervaring mee heeft en er al doorheen is!

Is er eigenlijk bekend of een richtlijn, hoelang zo'n periode kan duren?

Gr Corina

Pluisje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 27, 2006, 23:31:21 pm »
Hoi Corina,
Wees blij dat Coco zijn puber-gedrag naar buiten brengt. Aphyntje is echt introvert, haar gevoelens waren helaas naar haarzelf toe gericht - plukken dus  :cry:
Ik had liever gewild dat ze zou bijten of schreeuwen - daar kan je veel meer aan doen. Aphyntje heeft dus nooit iemand gebeten ze is altijd ieders vriend geweest (nu 6 jaar).
Mango had een amazona-vampiera periode toen ze 6-8 maanden was en er was flink bloed vergoten  ;), niet echt de pubertijd nog maar meer haar grenzen ontdekken.
Maar met consequent optreden, bijten proberen af te leiden en maatregelen zoals streng "nee" en streng aankijken ("devil eye") kwam het allemaal goed. Het duurde een maand of 3-4 denk ik.
Ze is nu 2 jaar en ze is heel lief, ze hapt soms als ze het er niet mee eens is maar dat is meer als waarschuwing, echt niet bijten (en ze krijgt haar zin nooit want wij zijn de baas).
Ik wacht ook dat ze in pubertijd komt binnenkort. Ben benieuwd, ook te horen over jouw verdere ervaringen.
Succes en veel geduld toegewenst, het komt zeker wel goed.

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 28, 2006, 00:25:28 am »
Dank je voor je antwoord!  :thumsup:
De laatste tijd ben ik ook meer laddertje gaan doen met hem! Is wel weer even goed.
Maar hier krijgt hij zijn zin ook niet als hij bijt! Dat heeft hij nooit gehad!

Heel raar, want je ziet hem gewoon anders worden, qua houding.
Eigenlijk is hij gewoon 'sjagerijnig'!  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 10, 2006, 15:29:27 pm »
Ik ben bang dat de aanwezigheid van Japie hem zo veranderde!  ::)
Nu Japie weg is, is Coco weer de oude. Af en toe wat sjagerijnige momenten maar verder weer net zo'n schatje.  :hart:

Ik denk dat door dat verliefde gedoe, hij japie ging zien als zijn maatje en speelde zijn hormonen op ofzo!  :CENS

Gr Corina

Sanco

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 10, 2006, 15:48:16 pm »
Ik ben bang dat de aanwezigheid van Japie hem zo veranderde!  ::)
Nu Japie weg is, is Coco weer de oude. Af en toe wat sjagerijnige momenten maar verder weer net zo'n schatje.  :hart:

Ik denk dat door dat verliefde gedoe, hij japie ging zien als zijn maatje en speelde zijn hormonen op ofzo!  :CENS

Gr Corina

Wel fijn dat er waarschijnlijk een verklaring is voor zijn gedrag. goed te horen dat hij weer de oude is!  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 29, 2006, 14:43:01 pm »
Uhmm  :CENS Nou puber Coco is helemaal terug hoor. Heb begrepen dat het ook in periodes is. En dat klopt wel. Maar wat is hij aan het testen op het moment!  :o Het ene moment is hij poes lief. En het andere moment, zet hij zijn veren op en is hij weer boos. Hij test me zowel met zijn snavel als met geluid.

Gelukkig weet hij wat zachtjes is qua bijten. Dus daarbij even laddertje doen, doet wonderen.

Maar het valt niet altijd mee, met een pubergaai!  :)

Cosch

• Gast
Re: Kleintjes worden groot :( maar eerst nog puberen
« Reactie #14 Gepost op: november 05, 2006, 12:03:27 pm »
Heeft er verder echt nog niemand hier een puberende gaai doorstaan? Liefst een grijze roodstaart.

Coco is echt erg. Hij kan zo wisselen qua humeur. In secondes tijd. Hij is veel knuffeliger geworden, maar hij kan ook zo ineens bijten. Als ik dan zeg: zachtjes. Dan doet hij ook zachtjes. Net of het bijten net een foutje was ofzo!  :)  En andersom. Dan is tie aan het dreigen enzo, en dan ineens doet hij zn kop naar beneden en wil hij gekroeld worden.

Ik zou zo graag es horen of dat bij anderen ook zo ging met gaaitjes tussen 3 en 4 jaar!  :CENS