Auteur Topic: Insecten/larven?  (gelezen 1555 keer)

Llewella

• Gast
Insecten/larven?
« Gepost op: maart 16, 2006, 09:06:46 am »
Nou las ik dat aga's ook afentoe wel een insectje of een larfje eten in de vrije natuur, maar tot nu toe heb ik nog niet gelezen dat mensen dit ook nabootsen in gevangenschap, behalve dan de toevoegingen in eivoer.
Kan het/ mag het?
Hebben mensen hier ervaring mee?

Ik heb namelijk insect-etende reptielen, dus heb standaard krekels, meelwormen, afentoe wasmotlarven etc in huis.

Zouden aga's meelwormen/wasmotjes mogen/lusten?

Riboet

• Gast
Re: Insecten/larven?
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2006, 09:12:08 am »
Meelwormen gewoon eens in een bakje aanbieden, dan zie je vanzelf of ze het proberen. Heb dat ooit eens bij mijn grijsje Riboet geprobeerd, maar die liet ze gewoon in dat bakje zitten. Heb op een gegeven moment wel een gepelde meelworm gezien, dus ik denk dat ie het geprobeerd heeft, maar het was bij de grote gaaien geen succes.

Ik ben wel benieuwd hoe je die krekels wilt aanbieden  :)? Vanuit de pincet?

Mijn kakariki´s waren wel altijd dol op insecten, zoals meelwormen. Denk dat er dus niet veel gevaar inzit om ze eens aan de aga´s aan te bieden.

Llewella

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2006, 09:28:29 am »
Met pincet zou kunnen  :) Ik heb wel een grote pincet hier voor de reptielen  :)

Maar nee, het ging me alleen om de meelwormen, en afentoe misschien een wasmotje (wasmotjes worden bij de gekko's echt als de ultieme superlekkernij geschouwd maar zijn ook heel vet).

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2006, 16:15:09 pm »
Wasmotjes smaken naar honing (nee, heb ze niet zelf geprobeerd) dus je zou zeggen dat een aga als ie ze eet, ze wel zou kunenn waarderen. Heb daar geen ervaring mee. Ik kende ze nog niet toen ik de kakariki's had.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: maart 17, 2006, 16:25:40 pm »
Moeten bij de meelwormen de kopjes eraf? Ja toch? :CENS

BirdmAster

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 17, 2006, 18:11:34 pm »
Moeten bij de meelwormen de kopjes eraf?

Zou dat wel doen, ook al is het maar voor de zekerheid.