Auteur Topic: Wanneer mag jullie gaaitje uit de kooi, en hoe vaak per dag?  (gelezen 5078 keer)

giggles

• Gast
Re: Wanneer mag jullie gaaitje uit de kooi, en hoe vaak per dag?
« Reactie #30 Gepost op: september 06, 2006, 19:17:37 pm »
Tigo en Balou zitten ook van half 8 tot half 5 achter slot en grendel en voor de rest staat de deur van de kooi open en kunnen ze eruit wanneer ze willen.

Verder heb ik geen huisdieren waar ik rekening mee hoef te houden.
Ik had ergens gelezen dat je je papegaaien minimaal 3 uur per dag uit de kooi moet laten... Maar waar dat op gebasseerd is weet ik niet.
Bij mij gaan ze er ook alleen uit als ze er zin in hebben. (als ik dus thuis ben)

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
« Reactie #31 Gepost op: september 06, 2006, 19:50:37 pm »
Japie is uit zijn kooi als wij thuis zijn (en dat is veel).
hij komt er s'morgens om half 8 uit en gaat om 8uur/half 9 uit zichzelf weer in zijn kooi.
alleen als we weg zijn gaat hij even in zijn kooi.

groetjes Tom

Jarie

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: september 06, 2006, 21:14:56 pm »
haat die katten die buiten los lopen.
vind het erg gemakzuchtig van mensen die ze dag en nacht buiten laten lopen.
In iedereen zn tuin loopt te schijten.
(maar dat is mijn mening ;) )

Hoop niet dat het jou kat is die gister bij mijn voliere zat te verrekken want als ie nog terug komt krijgt hij ongeveer 40 volt op zich.

ha ha ha ha probeer m maar eens binnen te houden,wild word ie!!!Maar ik weet wat je bedoeld :stink:

Sanco

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 08, 2006, 13:38:02 pm »
volledig mee eens. Ik hou van katten maar heb nooit begrepen waarom ze 's nachts buiten worden gedumpt, je zorgt er toch voor dat je dieren vooral 's nachts op een veilige plek zitten.  ???

Pika zit op het moment ca 5,5 uur per dag los. Te weinig naar mijn zin, maar ik moet erbij zijn, anders sloopt ze de boel en haalt ze uit naar mijn kinderen en man. Wil haar liever nog niet kortwieken maar als haar gedrag niet veranderd zit er weinig anders op, ze vliegt de kinderen steeds op het hoofd, die doen in reflex hand omhoog en dan is het knauw :o Ook als ze de hand niet omhoog doen is het niet vertrouwd omdat ze dan via oor de schouder opklimt.

Mijn poes is ook echt een nachtdier. ik heb een tijdje tussen de weilanden gewoond en dan was mijn poes altijd 's nachts aan het jagen. (Dan werd ik 's ochtends wakker en dan had ze muizen en vogels voor me gevangen  :cry: )ik liet wel altijd het slaapkamerraam open zodat ze naar binnen kon als het ging regenen. en overdag sliep ze dan altijd. Maar nu ik gewoon in een rijtjeshuis woon laat ik haar 's nachts binnen, nu weet ze niet meer beter. er woont een kat hier tegenover die bijna nooit naar binnen mag. die zit altijd zo klagelijk te miauwen dat ik het gewoon echt zielig vind..  :(

Jarie

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: september 08, 2006, 13:45:08 pm »
Mijn kat WIL niet binnen s,nachts,en aangezien de kooi van Jarie altijd open staat(en dadelijk van Jessie ook)
is het voor bijde partijen beter op deze manier,en ik heb ook wel eens klachten gehad van de buren over vogels dood in de tuin,ik weet t,maar het is de natuur.............binnen houden gaat gewoon niet,en de buren zetten nu de tuinslang op z,n lijf als ie hun tuin inkomt.......geen klachten meer gehoord

Cosch

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 08, 2006, 13:50:06 pm »
Ik denk ook dat elke kat anders is. De ene is een huis kat en de andere moet naar buiten. En dat is dan niet zielig.
In het asiel waar ik vrijwilligster was, werd dat ook speciaal aangeduid. Dat is een flatkat en dat een buiten kat. En mensen op een flat kregen geen buitenkat mee. Je kon in het asiel al zien welke graag buiten zijn. 

Oohhh ik wil ook een kat, maar dat kan niet!  :cry:

Jarie

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: september 08, 2006, 14:00:48 pm »
Eigelijk heb je weinig aan een buitenkat moet ik zeggen hoor, op de dag lig ie languit op de bank en s,avonds als t gegeten heeft vertrekt  t naar buiten                   :-[

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #37 Gepost op: september 08, 2006, 15:34:29 pm »
Oohhh ik wil ook een kat, maar dat kan niet!  :cry:

waarom niet ,corina

Cosch

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: september 08, 2006, 15:45:29 pm »
Heb daar nu de ruimte niet voor! Over een paar jaar als ik ruimer woon, dan mag ik een kat van mezelf. 
 woohoo

Ren? Dop

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: september 17, 2006, 16:35:50 pm »
Sjakko is de hele dag los als we thuis zijn.
hij zit dan of in de klimboom of buiten heerlijk in de tuin los.
Laatst dacht Sjakko zelfs dat de waterbak van de honnden wel een lekkerplekje was om te badderen  :shipwrecked: cheesy2
En hij gaat pas om een uurtje of 8 's avonds weer in zijn kooi.

Groeten René