Auteur Topic: papegaaien en kinderen  (gelezen 5069 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: papegaaien en kinderen
« Reactie #15 Gepost op: juli 12, 2006, 20:25:19 pm »
Aahhh wat een leuke foto  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: juli 12, 2006, 21:31:24 pm »
Schattig!!!  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #17 Gepost op: juli 12, 2006, 23:07:46 pm »
men buurjongen en flipke
ik vraag me af wie het meest bang was  :)

en bij de kleine meid van één van men zussen

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #18 Gepost op: juli 12, 2006, 23:18:09 pm »
hoi

hier onze jongste dochter met mulya aan de wandel  :)

gr angelina

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: juli 13, 2006, 00:11:59 am »
Wat geweldig leuk die foto's! Mijn dochter is net zo gek op dieren incl papegaaien dan ik, mijn zoon vindt ze leuk zolang het achter slot en grendel zit. Afgelopen zondag waren we bij NOP mijn dochter gaf net als ik de gaaien met de vingers de zaadjes die je kon kopen bij de ingang. Mijn zoon begon pas op het laatst te ontdooien en kwam wat dichterbij de hekken en gaf toen de gaaien een zaadje op een kromstokje opgeraapt van de grond. Om o.a deze rede dat mijn zoon bang is voor vliegende en loslopende gaaien vindt ik dat ik nu geen gaai in huis moet nemen gewoon omdat ik vindt dat de gaai uit de kooi moet kunnen en als gezinslid mee moet kunnen leven in het gezin. Waarschijnlijk zullen we de komende jaren regelmatig naar NOP gaan gewoon omdat de kids en wij het er naar onze zin hebben gehad en het redelijk vlak bij onze woonplaats is. Ik hoop dat mijn zoon zo spelenderwijs langzaam aan vertrouwder gaat worden met gaaien en ook ooit zo op de foto gezet kan worden. Maar we zullen zien opdringen heeft geen zin. En blijft mijn zoon bang dan zal er waarschijnlijk nooit een gaaitje komen gewoon omdat ik mijn zoon er niet mee wil opdringen en ik het gaaitje het niet aan kan doen zijn leventje in een kooi te slijten.

charon

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 13, 2006, 11:42:17 am »
 :a036:
Weer hele mooi foto's!!!

Wat geweldig leuk die foto's! Mijn dochter is net zo gek op dieren incl papegaaien dan ik, mijn zoon vindt ze leuk zolang het achter slot en grendel zit. Afgelopen zondag waren we bij NOP mijn dochter gaf net als ik de gaaien met de vingers de zaadjes die je kon kopen bij de ingang. Mijn zoon begon pas op het laatst te ontdooien en kwam wat dichterbij de hekken en gaf toen de gaaien een zaadje op een kromstokje opgeraapt van de grond. Om o.a deze rede dat mijn zoon bang is voor vliegende en loslopende gaaien vindt ik dat ik nu geen gaai in huis moet nemen gewoon omdat ik vindt dat de gaai uit de kooi moet kunnen en als gezinslid mee moet kunnen leven in het gezin. Waarschijnlijk zullen we de komende jaren regelmatig naar NOP gaan gewoon omdat de kids en wij het er naar onze zin hebben gehad en het redelijk vlak bij onze woonplaats is. Ik hoop dat mijn zoon zo spelenderwijs langzaam aan vertrouwder gaat worden met gaaien en ook ooit zo op de foto gezet kan worden. Maar we zullen zien opdringen heeft geen zin. En blijft mijn zoon bang dan zal er waarschijnlijk nooit een gaaitje komen gewoon omdat ik mijn zoon er niet mee wil opdringen en ik het gaaitje het niet aan kan doen zijn leventje in een kooi te slijten.

Hoe doe je dat dan met je aga's?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: juli 14, 2006, 19:23:27 pm »
Mijn dochter speelt in de woonkamer met de aga's als mijn zoon in de speelkamer of op zijn kamer is. Het is soms schipperen en schuiven maar hij wil echt niet in de kamer zijn als de aga's rondvliegen. Heel jammer maar het is niet anders.

ede

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 18, 2007, 21:59:22 pm »
Vanavond waren mn neefje en nichtje hier.
Coco vind alles reuze interessant. Hij laat heel veel toe van die kleintjes. Hij word er niet bang van. Hij zit op het deurtje en ze kunnen het deurtje heen en weer doen wat ze willen. Hij blijft gewoon zitten. Uiteraard moesten ze em weer op de arm enzo! Nou dat was ook allemaal leuk.

Ook Kaya moest er aan geloven. Heb ze een paar keer gewaarschuwd dat Kaya bijt. Maar toch moesten ze met em spelen.  ::)
Mn neefje had em over zijn rug geaaid en kaya had het wonder boven wonder toegelaten.
Terwijl hij op de opvangbak zat rolde ze de hele tijd balletjes naar em toe. En hij rolde ze weer terug.
Mijn neefje had wat slims bedacht (uit zichzelf) als het balletje voor kaya bleef liggen.. liet hij Kaya bijten in een stokje waardoor hij het balletje kon pakken!  ;D  ;D
Op een gegeven moment werd het Kaya allemaal te veel. En toen heb ik ze ook maar weggehaald.

Maar was erg leuk om te zien hoe dat ging.
Nu zijn de gaaien helemaal moe!  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: augustus 18, 2007, 22:19:49 pm »
Wat schattig!! Slim neefje heb je!! Wat leuk dat Kaya met ze speelde!! :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #24 Gepost op: augustus 18, 2007, 22:24:35 pm »
kinderen en gaaien

ik moest afgelopen zaterdag de kinderen gewoon wegwegen(en die bleven maar weerkomen) met de bezem zodat de meeting deftig kon beginnen  ;D

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: augustus 19, 2007, 02:40:24 am »
Tja toch blijft het met mijn zoontje lastig hij is niet zo vrij met gaaien als mijn dochter en Kaya heeft dan ook een paar keer naar mijn zoontje uitgehaald, terwijl mijn Kaya eigenlijk heel zachtaardig is. Mijn zoontje is 1x onverwachts in zijn vinger gebeten en 1x op zijn neus. Kaya hapte zonder waarschuwing gewoon in zijn neus. Het was niet hard dus waarschijnlijk gewoon een waarschuwing maar voor mijn zoontje zijn die hapjes toch weer een bevestiging dat Kaya eng is. Ik vindt dat heel jammer en kan daar dus niets aan veranderen. De instelling van mijn zoontje zal moeten veranderen, maar ik denk ook dat Kaya toch ook een voorkeur voor vrouwen heeft.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: augustus 19, 2007, 09:57:36 am »
kinderen en gaaien

ik moest afgelopen zaterdag de kinderen gewoon wegwegen(en die bleven maar weerkomen) met de bezem zodat de meeting deftig kon beginnen  ;D

Nou inderdaad, er was even goed nog bekijks genoeg!! :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #27 Gepost op: augustus 19, 2007, 10:24:39 am »
Wat goed van Kaya Corina.Zo zie je maar ..... dat die gaaien je flink kunnen verrassen  :thumsup:

Ook goed van je neefje ... goeie oplossing  :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 19, 2007, 10:27:55 am »
 ;D

Ja maar Kaya was niet te vertrouwen hoor! Het was niet zo dat hij niets deed. Maarhij misbruikte de situatie ook niet echt!
Hij probeerde op een later tijdstip wel uit te halen. Zoals hij bij mij ook doet!
Maar toen werd het hem denk ik allemaal te veel!

dutchgerard

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 19, 2007, 11:23:34 am »
Zo was er hier pas een donker meisje aan de deur die had gehoord dat wij een papegaai hebben.
Ik denk dat het meisje een jaar of 6 was. Ze vroeg of ze even mocht kijken.
Wat Gino anders nooit doet (we hadden dit nog nooit gehoord van hem) was grommen naar het meisje.......... :-[
Ik weet wel dat dat meisje er anders uitziet dan nederlandse kinderen waar hij nooit naar gromt maar ik vond dit wel erg zielig.