Auteur Topic: Is dit baltsen??  (gelezen 1205 keer)

suusie86

• Gast
Is dit baltsen??
« Gepost op: maart 25, 2006, 09:21:37 am »
Hallo,
Wij hebben een amazone van 5 jaar overgenomen van mensen. Wij hebben Coco nu 2 weekjes en het gaat aardig goed. Hij heeft wel duidelijk de voorkeur om naar mij te gaan, van mijn vriend moet hij maar weinig hebben, alleen als hij aan het eten is, dan komt ie graag even schooien ;D

Maargoed, als ik met Coco bezig ben dan vertoont hij/zij raar gedrag. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar hij gaat met zn koppie op en neer, maakt een raar geluid, en z'n achterste gooit ie helemaal de lucht in.... Als ik hem op mn schouder heb en hij doet dit, dan bijt ie heel zachtjes in mijn oor, en als hij op zijn stok zit, dan bijt hij heel zachtjes in mn hand. Is hij me aan het verleiden ofzo? Of is dit anders gedrag waar ik mee op moet passen? Ik heb geen flauw idee, het lijkt erop dat ze verliefd op me is! haha!

Ben heel benieuwd wat jullie zeggen,

groetjes

suusie86

• Gast
Re: Is dit baltsen??
« Reactie #1 Gepost op: maart 25, 2006, 09:40:52 am »
Hallo,
Wij hebben een amazone van 5 jaar overgenomen van mensen. Wij hebben Coco nu 2 weekjes en het gaat aardig goed. Hij heeft wel duidelijk de voorkeur om naar mij te gaan, van mijn vriend moet hij maar weinig hebben, alleen als hij aan het eten is, dan komt ie graag even schooien ;D

Maargoed, als ik met Coco bezig ben dan vertoont hij/zij raar gedrag. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar hij gaat met zn koppie op en neer, maakt een raar geluid, en z'n achterste gooit ie helemaal de lucht in.... Als ik hem op mn schouder heb en hij doet dit, dan bijt ie heel zachtjes in mijn oor, en als hij op zijn stok zit, dan bijt hij heel zachtjes in mn hand. Is hij me aan het verleiden ofzo? Of is dit anders gedrag waar ik mee op moet passen? Ik heb geen flauw idee, het lijkt erop dat ze verliefd op me is! haha!

Ben heel benieuwd wat jullie zeggen,

groetjes

Oeps, ik zie dat ik hem onder het verkeerde topic heb geplaatst :-[

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 25, 2006, 11:27:58 am »
Hai,

om te zeggen of het broeds gedrag is zou je het duidelijker moeten omschrijven.
Wel wil ik aantekenen dat je dat speels bijten niet mag toestaan, zeker amazones kunnen dat gaan uitbreiden naar minder speels bijten,

mvg Frank

Ps kenmerken van broedsgedrag zijn het wijdspreiden van de staart en daar mee schudden en het kokhalsen en opgeven van de krop.

suusie86

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 25, 2006, 12:33:19 pm »
Ze spreid haar staart niet, maar duwt hem wel de lucht in.Ermee schudden doet ze geloof ik ook. Wat bedoel je met kokhalzen? alleen de bewegingen maken met haar nek? want dat doet ze wel. Ook staan haar vleugels ietsje van haar lichaam af.
Bedankt voor de tip over het bijten!

Waarom vertoont ze dit gedrag?
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2006, 12:39:26 pm door suusie86 »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: maart 25, 2006, 13:37:34 pm »
Het zal inderdaads wel liefde naar jou toe zijn , lijkt me. Je moet dit gedrag niet stimuleren, maar negeren. Jij kunt immers geen echte partner zijn voor je gaaitje... frustratie frustratie dus voor hem! ;)

suusie86

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 25, 2006, 17:50:12 pm »
Raar hoor, we hebben hem /haar net 2 weken, ben ik zo aantrekkelijk dan??  :)
Maar ok, bedankt voor de tips, ik zal Coco negeren de volgende keer