Auteur Topic: Marieke´s 1e kweekjaar  (gelezen 47785 keer)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
Re: Marieke´s 1e kweekjaar
« Reactie #45 Gepost op: april 10, 2006, 17:27:30 pm »
Het is niet voor niets pasen he, hoe meer eieren hoe meer.....heu...jong?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #46 Gepost op: april 10, 2006, 17:28:08 pm »
Jij hebt de smaak te pakken hè?  :)

miekje

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: april 10, 2006, 17:29:49 pm »
 ;D best wel!
Patrick zei al dat ik nergens anders meer over kon praten dan over valkparkietjes  :-[
Maar toen ik zei dat hij de naam voor de eerste valkjesbaby mocht kiezen, was hij weer blij  :)

miekje

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: april 10, 2006, 17:30:17 pm »
Het is niet voor niets pasen he, hoe meer eieren hoe meer.....heu...jong?

:thumsup: met jou kan ik praten!  :P

Tommy

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: april 10, 2006, 21:37:57 pm »
 ;D 100 eieren ;D

Ben je bang dat ze t vertrouwen kwijt raken door dat kleine kooitje? Dat zal toch wel meevallen? ;)

miekje

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: april 11, 2006, 16:55:23 pm »
;D 100 eieren ;D

Ben je bang dat ze t vertrouwen kwijt raken door dat kleine kooitje? Dat zal toch wel meevallen? ;)

Ik hoop het  ;)
Ik dacht dat ze dan het vertrouwen sneller kwijtraken, omdat ze i.p.v. leuk spelen, in een klein hokje worden gestopt en iedereen naar ze loert. Maar ik denk dat het idd wel meevalt  :)

Nog een vraagje:
Als er jongen geboren zijn, en ze zijn een aantal dagen/weken oud, kan ik ze dan een aantal keer per dag uit het nestblok halen om ze handtam te maken? Of 1 keer per dag.
En als ik ze daarna weer terugdoe, verzorgen de ouders ze dan nog wel?
Omdat ze dan een vreemde geur bij zich hebben, en ze eventjes weg zijn geweest  ???

lineola

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: april 13, 2006, 13:52:17 pm »
hoi, bij ons kan het wel (een paar keer per dag eruit) we hebben catharina's, en als ze jongen hebben, halen we ze er ook een paar keer per dag uit,
meestal, voor het ringen kijken we alleen in het nestblok, en als het blok moet worden schoongemaakt, leg ik ze heel snel over in een schoon blok. (ze zijn dan nog zo klein dat ik ze niet lang bij de ouders durf weg te houden)
en na het ringen halen we ze er ook uit. kunnen ze al een beetje aan mensen wennen, maar het hangt er ook een beetje vanaf hoe de ouders naar ons toe zijn, als ze nestcontrole gemakkelijk toelaten, zijn we er ook gerust op dat we de jongen er uit halen, als ze wat schuwer zijn, laat ik ze met rust, dus je zult zelf een beetje moeten inschatten hoe de situatie is

groetjes marjan

miekje

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: april 14, 2006, 17:37:40 pm »
De oudervogels zijn niet echt makkelijk qua nestcontrole. Het mannetje zou nog willen misschien  ???
Maar het popje is echt heel fel. Dit zouden mijn eerste jongen worden, dus ik vind het nogal moeilijk om het in te schatten.
Maar ik ga gewoon proberen om de jongen, na het ringen, zoveel mogelijk aan mensen te laten wennen.
Bedankt voor de tips!  :thumsup:

miekje

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: april 17, 2006, 12:28:43 pm »
Één van mn eitjes is bevrucht!!!  :thumsup:  :a036:  :thumsup:
Ik denk dat het één van de laatste is, want ik had nog niet eerder iets gezien.
Aankomend weekend ligt het eerste eitje er drie weken.
Dus als het één van de laatste eitjes is betekend dat dat er volgende week vrijdag een jong wordt geboren  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #54 Gepost op: april 17, 2006, 15:15:39 pm »
Oooh! Wat leuk voor je! (en voor de ouders!). Hopen dat alles goed gaat! :thumsup:

miekje

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: april 17, 2006, 16:12:02 pm »
Ja dat hoop ik ook!  ;)

Jazz en Iggy krijgen steeds meer interesse voor het nestblok en voor elkaar!
Ik heb ze donderdag voor het eerst zien paren!  :thumsup:
Iggy vliegt ook constant het nestblok in en gaat dan heel mooi zitten fluiten naar Jazz, terwijl hij met zn kop uit het invlieggat hangt.  :hart:
Hij heeft van binnen ook een heel mooi kuiltje gemaakt, alleen Jazz vliegt nog niet naar binnen.
Ik wacht weer netjes en geduldig af  :-[  ;)
« Laatst bewerkt op: april 17, 2006, 16:28:56 pm door miekje »

Tommy

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: april 18, 2006, 13:54:20 pm »
 :a036: Leuk!!!  :hart:
Weet je, valkjes zijn ook na t uitvliegen makkelijk tam te maken hoor ;) Ze vliegen heus niet direct als een idioot door je hok ;D Dus als de ouders t er niet zo op hebben dat jij er aan zit, laat je ze toch mooi met rust?

miekje

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: april 18, 2006, 17:29:48 pm »
ja idd! Dat was mn 2e optie  ;)
Jazz is nu in het nestblok die binnen hangt bezig!  :thumsup: (er hangen er 2 buiten, en een uitgeholde boomstam hangt binnen)
Ze heeft er een heel kuiltje ingemaakt. Maar Iggy is juist in het nestblok wat buiten hangt een kuil aan het maken, en hij zit daar constant in  ??? Dus ik denk dat ze nog even een meningsverschilletje hebben  :)

miekje

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: april 21, 2006, 18:16:38 pm »
Mn ringetjes zijn sinds gisteravond binnen! Dus laat die 10 jongen maar komen   :P  :)

Tommy

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: april 21, 2006, 19:05:32 pm »
 :a036: Jaaa !!! Hoelang duurt t nog? :hart: