Auteur Topic: Hoe oud is mijn aga?  (gelezen 2191 keer)

Diane

• Gast
Hoe oud is mijn aga?
« Gepost op: maart 30, 2006, 10:23:39 am »
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over de leeftijd van mijn aga's. Ik heb er twee, bij de een staat de code: NL 7067 AB 5.0 05 031, deze aga schijnt uit 2005 te zijn, wist de verkoper mij te vertellen, maar welke maand? (Oh ennu de letters AB stonden verticaal, zo ook 05)
De leeftijd van de 2e aga is mij helemaal een raadsel, daarop staat op zijn ringetje: SP 92 79 NB 00 (onder NB staat 00)

:CENS

Alvast bedankt...

Igor

• Gast
Re: Hoe oud is mijn aga?
« Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2006, 11:09:16 am »
De ring code van je eerste aga ken ik niet. Daar kan iemand anders je misschien mee helpen.
De ring van je andere aga is er een van de NBVV (=NB).
Dit is een ring uit 2000 (=00) en het nummer van de kweker is SP92.
Het volgnummer van deze ring is 79.
Als je meer info wil over je aga dan kun je contact opnemen met het NBVV, zij kunnen je de adresgegevens geven van de kweker op basis van het kwekernummer. Je aga is dus 5 of 6 jaar oud.

Diane

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 30, 2006, 11:15:14 am »
Bedankt!
Dit verklaard een hoop over zijn gedrag!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2006, 12:33:56 pm »

Hoezo dat dan Diane?

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2006, 12:39:54 pm »
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over de leeftijd van mijn aga's. Ik heb er twee, bij de een staat de code: NL 7067 AB 5.0 05 031, deze aga schijnt uit 2005 te zijn, wist de verkoper mij te vertellen, maar welke maand? (Oh ennu de letters AB stonden verticaal, zo ook 05)
De leeftijd van de 2e aga is mij helemaal een raadsel, daarop staat op zijn ringetje: SP 92 79 NB 00 (onder NB staat 00)

:CENS

Alvast bedankt...

Hai ,

de andere aga is idd uit 2005, maanden staan nooit op de ringen dat kan alleen de kweker je vertellen,

mvg Frank

5.0 is de ringmaat
05 het jaar
031 is het volgnr.
NL7067 is de kwekerscode
AB is de bond(welke?)

Bozzee

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 30, 2006, 17:44:41 pm »
AB is de bond(welke?)

AB staat voor Algemene Bond.  ;)

languuuhh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 30, 2006, 18:39:34 pm »
wat is er dan??

Diane

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 30, 2006, 20:56:10 pm »
Bedank voor alle info,
Ik zal uitleggen hoe t zit met zn gedrag. We kochten onze Ducky in augustus 2005, hij was erg rustig en bang. Na de tips van Janina over tam maken te hebben opgevolgd ging het al beter, maar hij bleef wel aan de rustige en achterdochtige kant. We dachten dat hij zich misschien eenzaam zou voelen, omdat we regelmatig aan t werk zijn. We hebben toen besloten er een tweede aga bij te nemen, als vriendje.. Deze is bijna het tegenovergestelde.. heel levendig en nieuwsgierig.. Nu zijn ze samen dolgelukkig, echt heel lief om ze samen bezig te zien.. alleen zo nu en dan is de ander heel druk bezig met allerlei (stoute)  ;D dingen en Ducky niet... die zit een beetje te suffen. Ik dacht dus dat het aan de leeftijd zou liggen dat hij zo 'anders' is. Hij was al best 'oud' toen we m kochten. Vandaar dat we hem lastig tam krijgen. De ander blijft op mn schouder zitten en kan ik voeren uit mn mond.. Ducky nog niet.. is nog erg achterdochtig..

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: maart 31, 2006, 08:59:01 am »
Maar leeftijd maakt niets uit wat betreft het tam maken hoor.
Zijn het dezelfde soorten?

en 6 jaar is echt niet oud  ;) Ik heb er hier 2 die minimaal 5 jaar ouder zijn en zich gedragen als 2 jonkies  :)

Diane

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maart 31, 2006, 20:42:38 pm »
Het zijn allebei roseicollis. Ducky is een lutino (maar met wat dominant bont achterop)met een roze/ perzik masker en Couscous is een olijfgroene (dwz voorop olijfgroen achterop donker groen) met een rood masker. Ik ben niet zo handig met foto's, maar zodra t gelukt is zal ik ze zeker op t forum zetten.

charon

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 01, 2006, 09:36:47 am »
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben
de dames hier hebben een hoger sloopgehalte dan de heren.
Maar wat betreft het knabbelen op glinster dingen scoren ze allemaal wel  ;D

Diane

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 02, 2006, 12:25:41 pm »
uh nee!  :CENS couscous is op zekers een mannetje.. hij braakt bijna iedere ochtend eten op voor Ducky (is trouwens schattig om te hem te zien voeren) .. en hij is juist het meest ondeugend.. Ducky is al 6 en heeft nog geen nestdrang vertoond (in 9 mnd tijd) ... dus is denk ik ook een mannetje.. Ducky heeft verder ook geen "gemene vrouwelijke" trekjes, zoals de kooi verdedigen en bijten in bepaalde periodes.. vandaar dat we denken dat het beide mannetjes zijn.