na anderhalf jaar sparen en informatie over de grijsrood staart tehebben ingewonnen had ik besloten er eentje tegaan kopen voor mijn en me kleine man
omdat ik toen nog in amsterdam noord woonde was den ilp voor mij lekker dichtbij
we gingen op een zaterdag een kijkje nemenwe waren erg vroeg we kwamen binnen bij de de kerel met de reusachtige papegaai voor ze inrit alles zag er keurig uit leuk ook die vogels die allemaal zo los zaten gaf mij het geveol dat ie ze hun vrijheid bood toen we binnen kwamen waren ze net bezig met het lossen of hoe noem je dat van de grijsroodstaartjes

me ogen rolde om ze zaten met ze 4e in een klein plastick bakje waar ze helemaal panisies uitkwamen ze werden mee naar achtren genomen de gene die beten bleven achter en de gene die redelijk tam waren mochten in de winkel in dat goed hokje (wist ik toen overgens nog niet hoor)
na een uur koffie tehebben geleut mochten we bij de jonkies gaan kijken om er eentje uit tezoeken je mocht ze niet zelf pakken dat deed dennis anders rakte ze over stuur zij hij nou daar zat ik tegen over de grooste moordenaar met mijn moppie ze was zo rustig en beet helemaal niet ze bleef stil zitten op me arm en kon haar gewoon aaien ik zei tegen dennis ze is wel erg rustig he jaaa dat komt door de stres dat is straks wel over >

nou ja afijn kooi speeltjes en alles voor moppie uitgezocht en toen ging ze in de doos om er thuis in haar nieuwe omgeving weer uit temogen en alle liefde van de wereld tekrijgen van ons die ze wou de eerste dagen was ze rustig klimde ze wat en kon je haar gewoon aaien na een paar dagen als je al langs de kooi liep sprong ze als een gek tegen de andre kant op zo bang was ze ik heb hier op dennis gebelt oow mischien is ze ergens van geschrokken heeft tijd nodig he om ze goed tam temaken ik dacht

? ze waren toch al hand tam ze begon me ook tebijten als ik haar wilde dhouche of aan halen de laaste dag voor haar dood kon je alles met haar doen ts of ze het voelde dat ze ging ik dacht nou ze had dr dagen mischien niet zo en was nog steeds blij met me aanwinst tot de volgende morgen ik haar vond dood in haar kooi ik was verbijsterd ik d8 die slaapt ze lag in zo.n broed houding met haar kopje naar beneden maar nee er was geen beweging in tekrijgen het was toen 8 uur
moest een uur wachten tot die lul open ging 9 uur belde ik en de vreidnelijke man die mijn moppie had verkocht veranderede in in slag in een monster kom maar langs met dat beest nou dat deden we
hij bekeek het echt zo, van na shit weer een 800 euro minder om van teeten hij zei als je geld bij legt kan je een nieuwe krijgen ik zei pardon??? geld bij leggen en onze garantie dan ja dan had je maar beter op moet teletten en gelijk naar mijn dierenarts moeten gaan enzo voort kreeg ik nog de schuld ook >

nou ik zei ik ben niet verzins een nieuwe tenemen waar ik 200 voor moet bij leggen die dan mischien weer het lootje legt ik heb recht op een garantie die je mezelf verkocht heb hij vroeg wat ik nou wel dacht dat ik maar een snotneus was in de papegaaien wereld ik ben 25 jaar hihih ik zei toen heel bijdehand van ja als ik zo ervaren was in jou wereld had ik er nooit ingetrapt er eentje bij jou tekopen nou dit werd dus over en weer geschreeuw ik heb mijn zoontje bij dehand gepakt en ben weg gegaan dit wilde ik hem besparen wij de doos weer mee genomen
hij wilde de doos eerst ook nog is niet terug geven waar onze moppie inzat die d8 ook stel je voor wat zou ze ermee gaan doen achter af heb ik spijt dat ik hem nooit heb laten nakijken maar krijg ik haar daar mee terug nee
nu heb ik bij een kweker mijn vogel gekocht voor 4oo euro de helft minder kreeg er een gezond heids verklaring bij en deze was geringd moppie niet ik denk dat het achter af om wildvang ging en ze gewoon gedrugst waren om rustig tezijn dus nog maals booikot die man koop niks niet een belletje :thumbsup: