Auteur Topic: Dennis Papegaaien  (gelezen 108819 keer)

Cheetah

• Gast
Re: Dennis Papegaaien
« Reactie #150 Gepost op: april 18, 2005, 19:12:21 pm »
Lees het verhaal van Willie bij In Memoriam, weer een slachtoffer van Dennis.

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #151 Gepost op: april 18, 2005, 22:44:28 pm »
IK ben ooit een keer bij hem geweest in den ilp wat een glade praatjes en wat een bende
Er zatten ook logeer papegaaien Die hokken zagen er niet. Ik kwam ook een keer in een kleding winkel in a`dam een papegaai van hem tegen die zat daar in de etalage zelfs toen de winkel al gesloten was.

cindylouise

• Gast
« Reactie #152 Gepost op: april 18, 2005, 22:46:42 pm »
ahhh het is te hopen dat de zon er niet op staat anders zit dat beessie peentjes te zweten

Wickingh

• Gast
« Reactie #153 Gepost op: april 19, 2005, 12:43:57 pm »
Hai ,

Omdat de andere Dennis topic's overvol raken heb ik maar even de vrijheid genomen om een nieuwe te openen over de prijzen die hij vraagt.
Ik ben van mening dat hij de suggestie wekt erg goedkoop te zijn ,terwijl hij juist erg duur is.
Een paar voorbeelden :

hij biedt tamme jonge grijze roodstaarten aan voor 200,= ,in werkelijkheid als je bij hem komt dan kost een congo grijze roodstaart van 10-12 weken oud 800,= euro.Voor 200,= koop je bij hem een timney wildvang roodstaart zonder iemand kan vertellen hoe oud de vogel is.

Hij verkoopt jonge witkuifkaketoe's voor 1800,= elders liggen de prijzen tussen 1250-1500,= .De suggestie wekt hij dat hij witkuiven verkoopt voor zo'n 900,= euro , dit zijn echter kaketoe's met een witte kuif zoals ducorps of Goffini's. Een kaketoe met een witte kuif is iets heel anders dan een witkuif kaketoe, maar hij weet dat veel mensen daarover heen zullen lezen.Ik denk dat dit bewuste misleiding is.

Hij biedt aan een koppel dubbele geelkop amazones voor 3500,=, deze amazone's worden elders aangeboden voor 1500,= tot 2000,= euro , zo ongeveer het dubbele.

Mijn argument is dan ook alhoewel hij goedkoop lijkt in zijn advertentie's is hij juist extreem duur is.
Voor mensen die bij deze meneer willen kopen omdat hij veel goedkoper is laat dit een duidelijke waarschuwing zijn,
hij adverteert met lokkertjes, maar levert niet wat jij verwacht !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #154 Gepost op: april 19, 2005, 13:55:44 pm »
Toen wij er waren vorig jaar, vroeg hij voor een edelvrouwtje, volwassen en niet tam!!! 900 euro.

Denk dat de gemiddelde prijs rond 500 euro is op advertentie sites. En voor een man 400 euro. Volwassen en natuurbroed!!!

Voor zijn Bont Boertjes vroeg hij toen 250 euro, en deze waren tam maar niet handtam en oudere vogels. Op advertentiesites koop je deze al snel voor de helft.

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #155 Gepost op: april 19, 2005, 13:58:18 pm »
Ik weet dat mensen die hier op het forum zitten ook iets van 850 euro hebben betaald voor hun grijze roodstaart!! Ik vind dat echt idioot duur! >:(

joytje

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: april 19, 2005, 14:32:38 pm »
ja daar was ik er eentje van en die is nog overleden ook dan nog de zogenaamde garantie van 50 euro  :'( >:( die niks voor steld en als je dan terug gaat krijg je nog een grote bek ook  >:D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #157 Gepost op: april 19, 2005, 14:47:26 pm »
Ach, ik vind het zo erg... Inderdaad als ie dan nog gezond is... Maar ook nog een zieke vogel.. :'(  Gelukkig was die van Ashvin gezond...

terra

• Gast
« Reactie #158 Gepost op: april 19, 2005, 17:32:26 pm »
dennis is inderdaad erg duur daar kwam ik later pas achter want ook ik dacht dat hij goedkoop was en ik had nog geen internet in die tijd.
voor terra heb ik 1750 euro betaald en voor coco 2250 euro en dan nog eens de verzekeringen van 10 procent.

later heb ik nog eens geinformeerd wat een naaktoog kaketoe kost want ook die vond ik erg leuk. deze kosten maar liefst 1250 euro en dit is een jaar geleden. de molukken vond ik ook erg interessant en deze was eerst 4000 euro en een paar maanden later al 5000 euro.

maar als je ook ziet in wat voor huis die woont en wat voor auto hij rijdt dan weet je eigenlijk genoeg. hij verdient lekker aan zijn handeltje. dan nog even regelmatig op reis naar zijn kwekerij in afrika.
gr angela

Wickingh

• Gast
« Reactie #159 Gepost op: april 19, 2005, 17:37:39 pm »
Hai,

mijn grootste bezwaar is niet dat hij erg duur is , dat moet iedereen uiteindelijk zelf weten.
Wel vind ik het laakbaar dat hij dmv misleidende teksten zichzelf voordoet als erg goedkoop,

mvg Frank

terra

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: april 19, 2005, 20:23:03 pm »
ja inderdaad en het vervelende is dat de mensen als ze daar zijn eigenlijk helemaal omgepraat worden om daar een vogel te kopen want hij is nog negatief over anderen ook. wat over hem wordt gezegd zegt hij weer over andere kwekers.
gr angela

joytje

• Gast
« Reactie #161 Gepost op: april 20, 2005, 09:53:14 am »
na anderhalf jaar sparen en informatie over de grijsrood staart tehebben ingewonnen had ik besloten er eentje tegaan kopen  voor mijn en me kleine man
omdat ik toen nog in amsterdam noord woonde was den ilp voor mij lekker dichtbij
we gingen op een zaterdag een kijkje nemenwe waren erg vroeg we kwamen binnen bij de de kerel met de reusachtige papegaai voor ze inrit  alles zag er keurig uit leuk ook die vogels die allemaal zo los zaten gaf mij het geveol dat ie ze hun vrijheid bood toen we binnen kwamen waren ze net bezig met het lossen of hoe noem je dat van de grijsroodstaartjes  :o me ogen rolde om ze zaten met ze 4e in een klein plastick bakje waar ze helemaal panisies uitkwamen ze werden mee naar achtren genomen de gene die beten bleven achter en de gene die redelijk tam waren mochten in de winkel in  dat goed hokje (wist ik toen overgens nog niet hoor)
na een uur koffie tehebben geleut mochten we bij de jonkies gaan kijken om er eentje uit tezoeken je mocht ze niet zelf pakken dat deed dennis anders rakte ze over stuur zij hij nou daar zat ik tegen over de grooste moordenaar met mijn moppie ze was zo rustig en beet helemaal niet ze bleef stil zitten op me arm en kon haar gewoon aaien ik zei tegen dennis ze is wel erg rustig he jaaa dat komt door de stres dat is straks wel over  >:( nou ja afijn kooi speeltjes en alles voor moppie uitgezocht en toen ging ze in de doos om er thuis in haar nieuwe omgeving weer uit temogen en alle liefde van de wereld tekrijgen van ons die ze wou de eerste dagen was ze rustig klimde ze wat en kon je haar gewoon aaien na een paar dagen als je al langs de kooi liep sprong ze als een gek tegen de andre kant op zo bang was ze ik heb hier op dennis gebelt oow mischien is ze ergens van geschrokken heeft tijd nodig he om ze goed tam temaken  ik dacht ???? ze waren toch al hand tam  ze begon me ook tebijten als ik haar wilde dhouche of aan halen  de laaste dag voor haar dood kon je alles met haar doen ts of ze het voelde dat ze ging ik dacht nou ze had dr dagen mischien niet zo en was nog steeds blij met me aanwinst tot de volgende morgen ik haar vond dood in haar kooi ik was verbijsterd ik d8 die slaapt ze lag in zo.n broed houding met haar kopje naar beneden maar nee er  was  geen beweging in tekrijgen het was toen 8 uur
moest een uur wachten tot die lul open ging 9 uur belde ik en de vreidnelijke man die mijn moppie had verkocht veranderede in in slag in een monster kom maar langs met dat beest nou dat deden we
hij bekeek het echt zo, van na shit weer een 800 euro minder om van teeten hij zei als je geld bij legt kan je een nieuwe krijgen ik zei pardon??? geld bij leggen en onze garantie dan ja dan had je maar beter op moet teletten en gelijk naar mijn dierenarts moeten gaan enzo voort kreeg ik nog de schuld ook  >:( nou ik zei ik ben niet verzins een nieuwe tenemen waar ik 200 voor moet bij leggen die dan mischien weer het lootje legt ik heb recht op een garantie die je mezelf verkocht heb hij vroeg wat ik nou wel dacht dat ik maar een snotneus was in de papegaaien wereld ik ben 25 jaar hihih ik zei  toen heel bijdehand van ja als ik zo ervaren was in jou wereld had ik er nooit ingetrapt er eentje bij jou tekopen  nou dit werd dus over en weer geschreeuw ik heb mijn zoontje bij dehand gepakt en ben weg gegaan dit wilde ik hem besparen wij de doos weer mee genomen
hij wilde de doos eerst ook nog is niet terug geven waar onze moppie inzat  die d8 ook stel je voor wat zou ze ermee gaan doen achter af heb ik spijt dat ik hem nooit heb laten nakijken maar krijg ik haar daar mee terug nee
nu heb ik bij een kweker mijn vogel gekocht voor 4oo euro de helft minder kreeg er een gezond heids verklaring bij en deze was geringd moppie niet ik denk dat het achter af om wildvang ging en ze gewoon gedrugst waren om rustig tezijn dus nog maals booikot die man koop niks niet een belletje  :thumbsup:

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #162 Gepost op: april 20, 2005, 12:44:35 pm »
Is het een idee om de consumentenbond in te schakelen? Zullen zij er wat mee doen?

luc

• Gast
« Reactie #163 Gepost op: april 20, 2005, 12:48:07 pm »
denk dat de mensen die daadwerkelijk slechte ( onrechtmatige ) ervaringen hebben met "D" elkaar eens moeten opzoeken en nadenken over een eventuele zaak tegen reeds genoemde, als dit in samenwerking met de consumenten bond of id is zou het helemaal mooi zijn natuurlijk.

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #164 Gepost op: april 20, 2005, 12:54:45 pm »
denk dat de mensen die daadwerkelijk slechte ( onrechtmatige ) ervaringen hebben met "D" elkaar eens moeten opzoeken

Misschien een geheim forum over Dennis openen? Alle ervaringen erop, van zo veel mogelijk mensen. En als we goeie verzameling hebben dit forum tonen aan de consumentenbond, dierenbescherming, TV programma's zoals kat in de zak, etc, etc....
Ik snap gewoon niet dat die kerel er nog steeds mee weg komt! Dat zelfs de dierenbescherming niks kan doen. Hoe bestaat dit?