Auteur Topic: Dennis Papegaaien  (gelezen 108245 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Dennis Papegaaien
« Reactie #300 Gepost op: januari 19, 2006, 11:47:49 am »
Wat let jullie om ook een mail te sturen mensen? ??? Het maakt niet uit of je hetzelfde zet als wij! Hoe meer hoe beter!! :thumsup:

jeske5

• Gast
« Reactie #301 Gepost op: januari 19, 2006, 11:49:49 am »
je hebt gelijk Loes, maar vind het zo raar om een mail te sturen terwijl ik de uitzending helemaal niet gezien heb. Maar ja, dat weten hun niet he?  :)
Ik zal idd direct ook eens een mail gaan sturen...

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #302 Gepost op: januari 19, 2006, 12:08:41 pm »
[quote
je hebt gelijk Loes, maar vind het zo raar om een mail te sturen terwijl ik de uitzending helemaal niet gezien heb.
Citaat

Dat vond ik dus ook,maar ik zal het proberen toch te doen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #303 Gepost op: januari 19, 2006, 12:17:04 pm »
Anders zetten jullie toch: ik heb gehoord dat Dennis in Hart van Nederland zat? ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #304 Gepost op: januari 19, 2006, 12:23:12 pm »
Hij is verstuurd,
ik kan dus niet meer terug  :-[  :)

Ik hoop wel dat het succes heeft,misschien krijgen ze vandaag zoveel mailtjes dat het vanavond in het nieuws komt.
                                           ;D

Gr,Antonia

Offline Henk

• Net geringd
  • Geslacht: Man
« Reactie #305 Gepost op: januari 19, 2006, 13:12:48 pm »
dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn
ik denk niet dat ze daar een topic aan zullen wijden
maar je weet maar nooit natuurlijk

kijk wie zegt dat hij geen expert is op vogelgebied
misschien heeft ie er wel tig opleidingen en cursussen voor gevolgd dat weet je natuurlijk niet
en nu wil ik het item dennis helemaal niet opnieuw oprakelen en alle slechte gebeurtenissen weer terug laten komen
Maar hebben jullie nu allemaal zo'n hekel aan die man
Ben je wel eens in een van zaken geweest recentelijk
ik heb namelijk het idee dat er namelijk ook een aantal tussen zitten die meepraten en er nog nooit zijn geweest en
er alleen maar over gelezen hebben en daar een mening over vormen en vervolgens reageren op een bericht over dennis

ik heb hier een roodstaart zitten die ondertussen dertien jaar is ofzo en die komt ook van dennis
en daar is nog nooit iets mee aan de hand geweest
ik weet alleen dat wij toen netjes zijn behandeld en een 100% gezonde vogel hebben gekregen

hij heeft twee zaken en als hij echt een zooi er van zou maken en echt alleen maar de mensen zou bedonderen
dan had hij al lang niet meer bestaan
als je ergens niet goed geholpen wordt of ze bedonderen je dan ga je toch niet meer terug
dan krijgt desbetreffende toch geen eurocentje meer van je
en dan maakt het niet uit of het nu een papagaai of iets anders is dat blijft het zelfde

groeten
henk

jeske5

• Gast
« Reactie #306 Gepost op: januari 19, 2006, 13:40:06 pm »
sorry hoor, maar hier ben ik het dus absoluut niet mee eens! Ik heb persoonlijk geen ervaring met dennis, en mijn mening is dus idd gebaseerd op wat ik over hem hoor. En dat zegt voor mij genoeg! Waarom zou je in godsnaam ergens een vogel gaan kopen als je niks dan slechte berichten hoort? Die zijn er niet voor niks hoor! Kijk, als je nou

Ronald

• Gast
« Reactie #307 Gepost op: januari 19, 2006, 13:49:20 pm »
hart@sbs.nl, ook ik heb ze vanmorgen gemailt.... Hoop dat er met mij vele andere dat voorbeeld zullen volgen!

Geachte redactie,

Wat heb ik me gisteren boos zitten maken over jullie item over de papegaai !!!!

Wederom kwam Dennis Jansen van Rentenaar/Dennis papegaaien enz bij u in de uitzending.

Een zaak die voor zeer veel leed zorgt in papegaaienland, al een paar maal is in zijn zaak de zo gevreesde papegaaienziekte aangetroffen.

Verder verkoopt ie ongeringde vogels en liegt over leeftijden van zijn papegaaien. Door deze aandacht op tv zal de toeloop naar zijn winkel wel weer enorm worden met alle nare gevolgen van dien.

Deze man heeft van jullie weer eens gratis reclame gekregen en wederom zal een groot aantal mensen worden gedupeerd omdat ze door jullie item Denis zullen zien als iemand met verstand van zaken!

Al jaren is deze man zeer omstreden, zowel onder eigenaren van papegaaien als ook onder kwekers en stichtingen.
Waarom niet eens wat aandacht besteed aan de vele goede initiatieven die er zijn in papegaaienland?

Aan de nieuwe manier van papegaaien houden, waarbij de vogel niet in een kooi maar als onderdeel van het huisgezin een heel andere rol vervuld dan tot op heden het geval is.

Neem bv de Stichting De Moderne Papegaai (http://www.demodernepapegaai.nl/), het NOP (http://www.papegaai.org/) Parkietenland (http://www.parkieten-land.nl) of de SPPW (http://www.sppw.nl/) eens als woordvoerder. Die kunnen jullie legio verhalen met voorbeelden aan de hand doen van alle ellende die door Dennis en consorten wordt veroorzaakt.

Verder kunnen ze je heel wat meer vertellen over de wijze waarop een papegaai dient te worden gehouden en verzorgt. Ook mbt de intelligentie van papegaaien trouwens, wisten jullie dat een papegaai gemiddeld het verstand heeft van een kind van drie of vier jaar? Dus dat zijn intelligentie echt wel wat verder gaat dan het simpelweg nabrouwen van woordjes en zinnen?

Wij hier en met mij veel andere papegaaieneigenaren hebben ons echt zitten ergeren aan het feit dat wanneer er onverhoopt iets over papegaaien gezegd moet worden jullie de gang naar Dennis of Rentenaar iedere keer met gemak weten te vinden. Terwijl juist deze zaak voor zoveel leed heeft gezorgd. Echt schandalig, jullie werken op deze manier een zeer geslepen en ondeskundige handelaar in de hand en dat terwijl er zoveel meer te vertellen is in papegaaienland L

Please besteed eens wat meer aandacht aan waardevolle informatie en laat dergelijke handelaren voor wat ze zijn!

Met vriendelijk groet,

Ik heb deze mail gestuurd als je het niet erg vindt.

Ronald.

Ronald

• Gast
« Reactie #308 Gepost op: januari 19, 2006, 14:01:21 pm »
Kreeg net meteen een mailtje terug. Dat is wel netjes. En goed geregeld! :thumsup:

Citaat
Hallo,

we hebben inderdaad meer van deze mailtjes binnengekregen op onze
redactie. We zullen deze man niet meer in de uitzending laten zien. Onze
excuses.

Vriendelijke groet,

Redactie Hart van Nederland

Ronald.

Tommy

• Gast
« Reactie #309 Gepost op: januari 19, 2006, 14:03:55 pm »
Maar het is wel fijn als ze het weten en de volgende keer een ander zoeken als "expert" ;)
Liefst 1 zonder commerciele belangen.

Citaat
misschien heeft ie er wel tig opleidingen en cursussen voor gevolgd dat weet je natuurlijk niet
en nu wil ik het item dennis helemaal niet opnieuw oprakelen en alle slechte gebeurtenissen weer terug laten komen
ik heb namelijk het idee dat er namelijk ook een aantal tussen zitten die meepraten en er nog nooit zijn geweest en
er alleen maar over gelezen hebben en daar een mening over vormen en vervolgens reageren op een bericht over dennis

Nou, ik ben er wel geweest en heb er zieke vogels gezien...toen ik daar later over mailde ontkende hij dat die er zaten. ::) Verder vind ik dat je ook van elkanders ervaring kunt leren en dat je dus niet persee (liever niet zelfs) eerst zelf bedonderd hoeft te worden als er al zoveel slechte ervaringen bekend zijn ;) ennn...of hij een expert is? nou sorry, maar de adviezen die hij geeft laten mij eerder denken dat ze voortkomen uit eigen belang, nml het verkopen van zn eigen produkten en voer ::) Hij zal vast wel veel van vogels weten, maar de motieven deugen nu iig niet meer

Citaat
ik heb hier een roodstaart zitten die ondertussen dertien jaar is ofzo en die komt ook van dennis
ik weet alleen dat wij toen netjes zijn behandeld en een 100% gezonde vogel hebben gekregen
Dat is echt heel fijn! Ik ben erg blij voor je! :thumsup:

Citaat
hij heeft twee zaken en als hij echt een zooi er van zou maken en echt alleen maar de mensen zou bedonderen
als je ergens niet goed geholpen wordt of ze bedonderen je dan ga je toch niet meer terug
en dan maakt het niet uit of het nu een papagaai of iets anders is dat blijft het zelfde

groeten
henk

Als hij er geen zooi van zou maken,....zouden er dan zoveel slechte ervaringen te vinden zijn? :CENS

Geweldig Ronald...wat goed dat ze dit zo serieus nemen :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #310 Gepost op: januari 19, 2006, 14:15:42 pm »

groeten
henk

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit geweest ben en het best een mooie zaak zal zijn en weet ik veel wat nog meer.Ook mijn da zei dat hij ook wel goeie verhalen over hem hoort.
Maar na alle vehalen die ik lees en hoor was ik ook niet van plan daar naartoe te gaan.

Daarnaast heb ik pas een jendaya(Max) over genomen van iemand,hij is erg tam en lief.
Maar heeft soms(bleek later) ook erg gestoord gedrag,en wat z'n ring betreft:ook apart.
Toen ik besloot hem te nemen en nog wat met die mensen zat te praten bleek hij van Dennis te komen.
Dit kan natuurlijk toeval zijn maar het nodigt mij niet uit daar naartoe te gaan.

Groetjes,Antonia

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #311 Gepost op: januari 19, 2006, 14:33:49 pm »

Maar na alle vehalen die ik lees en hoor was ik ook niet van plan daar naartoe te gaan.

Helemaal mee eens.
Ook ik ben er nog nooit geweest GELUKKIG!
Was ook niet vanplan om ooit 1 voet over de drempel te zetten.
Miss. weet hij wel veel van vogels, maar merk er bar weinig van want als hij zoveel wist waarom dan zoveel slechte verhalen?

goffini

• Gast
« Reactie #312 Gepost op: januari 19, 2006, 15:22:44 pm »
hallo allemaal..
ik heb mijn vogel ook 13jaar geleden bij dennis in Den haag gekocht.
samen met mijn vriendin.
zij een oranje kaketoe,en ik een goffini.
waarom daar gekocht???
omdat we niet beter wisten.
als je een papegaai wilde ging je naar dennis.
wij hebben gelukkig beide een gezonden vogel (godzijdank)
maar in die tijd kocht een kennisje bij dennis een edel papegaai.en plaatste die bij haar 5 anderen papegaaien,waaronder eem molukse kaketoe...
binnen een half jaar kon ze afscheid nemen van al haar vogels :cry: :cry: :cry:
en dennis gaf niet thuis..
en dit is echt gebeurd,doe er maar mee wat je wilt zou ik zeggen...
maar ik kom niet meer in de buurt van dennis papegaai !!!!!
gr anja

dylantjuh

• Gast
« Reactie #313 Gepost op: januari 19, 2006, 15:29:02 pm »
Ik heb het helaas niet gezien.
Ik kan me voorstellen dat jullie boos zijn, ze hadden eerst even moeten informeren of hij echt wel zo`n "Expert" was.

Goed van jullie dat jullie mailtjes hebben gestuurd!!!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #314 Gepost op: januari 19, 2006, 16:36:13 pm »
hallo allemaal..
ik heb mijn vogel ook 13jaar geleden bij dennis in Den haag gekocht.
samen met mijn vriendin.
zij een oranje kaketoe,en ik een goffini.
waarom daar gekocht???
omdat we niet beter wisten.
als je een papegaai wilde ging je naar dennis.
wij hebben gelukkig beide een gezonden vogel (godzijdank)
maar in die tijd kocht een kennisje bij dennis een edel papegaai.en plaatste die bij haar 5 anderen papegaaien,waaronder eem molukse kaketoe...
binnen een half jaar kon ze afscheid nemen van al haar vogels :cry: :cry: :cry:
en dennis gaf niet thuis..
en dit is echt gebeurd,doe er maar mee wat je wilt zou ik zeggen...
maar ik kom niet meer in de buurt van dennis papegaai !!!!!
gr anja

Het is duidelijk dat jij bij de gelukkigen hoort, net als Henk. Tuurlijk zijn er mensen die daar gezonde vogels vandaan hebben gehaald. Maar Henk, maar als je toevallig een gezonde vogel hebt , waarom wil je dan de verhalen van anderen niet geloven? Je denkt toch niet dat die verhalen uit de duim gezogen worden? Er zijn hier op het forum zat mensen met slechte ervaringen of heb je niet de moeiite genomen om het topic door te lezen? ???