Auteur Topic: Papegaaientuigje  (gelezen 5762 keer)

Kimberly

• Gast
Papegaaientuigje
« Gepost op: januari 13, 2005, 00:44:30 am »
heb ergens in een topic gelezen over een tuigje.
wat is dit precies??? heeft er iemand een foto of zo en hoe gebruik je zoiets??
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2005, 12:16:30 pm door BirdmAster »

Aaran

• Gast
Re: Papegaaientuigje
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2005, 10:53:19 am »

En Junai, in het tuigje, een mooie duidelijke.

Verder zijn ze overal haast wel te verkrijgen, zoek eens op google "papegaaien tuigje"
De beschrijving die erbij zit is even moeilijk, maar als je hem eenmaal door hebt een makkie.
Zo hier uitleggen, is nogal moeilijk, als je het tuigje besteld krijg je er een beschrijving met plaatjes bij  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 14, 2005, 08:43:21 am »
Ze zijn idd overal te verkrijgen. Bij een beetje grote dierenwinkel en zeker bij Happybird en Handels papegaaien!

Gr Corina

dencar

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2005, 16:36:29 pm »
Beste,

Ik heb van de week een tuigje gekocht maar heb al verschillende dingen geprobeerd maar ik krijg hem niet op een normale manier om bij mijn Brilamazone. Wellicht hebben jullie nog goeie tips en misschien doe ik het wel helemaal fout. Alleen wil het nog niet echt lukken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen???

Ik heb het blauwe tuigje die op onderstaande foto's is afgebeeld. Volgens de beschrijving moet het een soort acht worden.

Alvast bedankt,
Dennis

amacera de pera

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2005, 19:49:59 pm »
dennis ik heb het orange tuigje ,het werkt zo

leg het tuigje zo als op de foto die jij plaatste,met de lang loop lijn naar rechts :
span de meest linker muskotonnetjes naar de twee oogjes rechts
en het enkele muskatonnetje naar het oogje direkt rechts naarst hem(hier gaat de kop door dus dit zou  eerst moeten)
als je het ringetje waar de loop lijn aan zit op de rug van de gaai leg dan kan je de andere onder de vleugel door halen en vast maken
Dit is de manier als de gaai zelf loopt ???

als hij op je schauwder zit  moet het looplijn te op zijn  buik zitten  en werk je anders om
het rondje voor de kop maken   laat de loop lijn naar beneden hangen en klik de andere twee muskatonnetjes onder de vleugel door vast :CENS

het belangreikste wat je niet moet vergeten is   loopt de gaai zelf lijn op zijn rug
Lift hij mee dan de lijn op zijn buik :)snap je het nog ?

gr ann

helga

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2005, 15:15:01 pm »
er schijnen een soort voetsluisjes te bestaan, die heel gemakkelijk zijn,
de papegaai moet er instappen ofzo,
kheb eentje besteld maar weet niet juist hoe het werkt  :CENS

gr

Ronald

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2005, 18:11:34 pm »
Waar heb je die besteld als ik vragen mag? Het zit toch wel om het lijf heen of alleen maar om de pootjes? :(

Ronald.

helga

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2005, 19:24:38 pm »
via deze link kan je er meer over lezen,

tkost maar 5 euro, kdacht tis te proberen hé,

http://groups.msn.com/Papegaaiengroep/general.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=2485&LastModified=4675524540495724596

gr

dencar

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2005, 21:13:49 pm »

Ann bedankt voor je reactie. Maar nav een ander topic wat ik heb geopend zal het nog lang niet mogelijk om het tuigje om te krijgen bij mijn Amazone papegaai.

Ik heb het wel bij mij zeer tamme Peru Parkiet geprobeerd maar als nog krijg ik het niet op een normale manier om. Deze heeft ook geen tuigje nodig maar hij is zo tam dat ik het wel bij hem kan proberen hoe het werkt.

amacera de pera

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 31, 2005, 21:53:50 pm »
het klinkt misschien gek maar toen ik de tuigjes binnen kreeg was het voor mij ook een raadsel hoe ze om moesten. ik heb een knuffel van de kids genomen en ben het gaan proberen ,na een paart keer hoef je niet meer na te denken en doe je het zo alleen een probleem, die knuffel zit stilen hapt niet maar je kan wel al je aandacht aan je gaai geven wand je weet precies hoe dat ding om moeten dat scheelt toch

sucses  groetjes Ann