Weet je geen kweker die je kunt bellen, misschien kan Fransje je het nummer van haar kweker geven, zodat je kunt informeren?? 
Ja de vorige eigenaar

. Die had al verteld dat ze geen probleem zou maken van de ringen, dat had hij tenminste nog niet eerder ervaren, maar ja, nu ik er zelf voor sta, slaan de twijfels natuurlijk weer toe. Ik zal proberen contact met hem op te nemen over de ringen die hij gebruikt had.
Dat van ringen in het broedblok leggen, had ik ook al eens gelezen, ja, ben ik nu wel wat te laat mee, denk ik en ik had niet eerder begrepen dat er twee soorten ringen waren (de eerste keer was ik namelijk toch al te laat met lid worden van een bond en dus met ringen).
Een van onze agaatjes had een probleem met een ring, het ringetje was over het kniegewricht geschoven. En die moest toen verwijderd worden. De da had verschrikkelijk veel moeite om het ringetje te verwijderen en zei dat ze normaal zo doorgeknipt kunnen worden. Ik denk nu dat het misschien zo'n stalen ring is geweest, want dat lijkt me dus wel een overdenking: als er wat is, zal zo'n stalen ring wel veel moeilijker te verwijderen zijn.
Groeten,
Barbara
Ps: (ik zie overigens liever helemaal geen ringen om de poten, maar dit terzijde

)