Auteur Topic: Hoe een papegaai 180 graden kan draaien in karakter  (gelezen 5096 keer)

roodrunner

• Gast
Hoe een papegaai 180 graden kan draaien in karakter
« Gepost op: januari 24, 2005, 10:37:18 am »
hallo roodrunner hier zoals ieret weet hebben we tika de wildvang die na veel geduld en liefde een normale papegaai is die lol in zijn leven heb. daar hebben we veijdag een jardine bijgekocht hier dat verhaal we zagen de vogel op internet na gebel erheen de mensen hadden net zeggen ze een herder aangeschaft die ze niet de baas konden maar de vogel was de dupe hij stond in een hoekje gepoot zat doodstil een stokje er in we zagen geen voer of water ja ze hadden net de kooi schon gemaakt oke kan na de vogel aan alle kanten bekeken te hebben namen we haar hij zou hem wel even pakken nou dat was wat de papegaai was doodsbang en greep hem flink dat duurde even toen heb ik haar maar gepakt handdoek om mijn hand gommando op en na lang twijfelen ja ik had haar uit de kooi en in de reiskooi gedaan eenmaal thuis een dag laten bijkomen eruit gehaald en onder de douce ze was een grote stofbal ondertussen de kooi schoongemaakt natuurstokken er in en speeltjes dat was wennen maar die man zei dat hij er alles mee kon doen makkie dachten we maar het is nu maandag en zondag begon het heen enweer en op en neer vanmorgen viel ze me aan en grommen maar ik ben niet bang haar gepakt en lekker onder de douce met twee flinke sneeen in mijn hand rijker maar oke maar aldie tijd had ze niet gegeten of gedronken dat maakte me ongerust klimpaal gehaald in het raamkozijn gezet in de zon tika ook op een andere paal je mag de ene niet voortrekken en jawel ze ging eten en drinken vreemd wat was er mis in de kooi niets daar in gaat ze maar heen en weer ik probeer die mensen al 3 dagen te pakken te krijgen via internet de telefoon maar niets we houden contackt zei de man nou dus mooi niet wan de vogel is niet zo makkelijk schreeuwen grommen en in de kooi oooooooooooo maar aangezien we tika normaal gekregen hebben zal dit ook wel lukken tika betrekt haar overal bij maar ik weet niet wanneer ik ze bij elkaar kan zetten en wanneer en hoe ik dat moet doen hier heb ik hulp van jullie bij nodig maar een goede les die man heb daar een partij staan liegen en wat de hond betrefd die krijg meer klap dan liefde maar dat heb ik doorgegeven nu weer hard aan het werk om een papegaai in het normale gedrag te krijgen gelijk een les geloof niet alle verhalen als je er een via internet koopt je kan het treffen maar ook niet mijn raad is nu ga gewoon naar een goede erkende kweker wij wilde te graag maar geen paniek wat hier is gaat niet meer weg maar strijd 2 komt eraan  ik hou iedereen op de hoogte groet van roodrunner :'(
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2005, 11:54:38 am door BirdmAster »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: hoe een papegaai 180 graden kan draaien in karakter
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2005, 10:43:08 am »
Joh!! Dat valt dus een beetje tegen. En ja.... mensen kunnen allerlei verhalen ophangen, het hoeft niet waar te zijn.. Hij ziet er iig wel goed uit, dat scheelt. En dat ie neit meteen goed at is niet zo raar, met al dat nieuwe... Gelukkig eet ie nu wel!!
En ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt met dat bijten en grommen, als je maar laat zien dat jij de baas bent en het nare gedrag negeert en fijn gedrag beloont. Maar dat weet jij vast allemaal!! :D Voorlopig maar niet samen in een kooi. Beste is twee kooien naast elkaar, onder toezicht samen eruit...

roodrunner

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2005, 11:27:13 am »
hallo nee we zetten ze niet in een kooi zijn via de ring achter de kweker gekomen en die wist aan wie hij haar verkocht had maar dat was iemand anders heb ik al gebeld die heb hem weggedaan om dat ze hem aan viel maar niet aan degene waar wij haar vandaan hebben maar weer een ander dus als ik tel is dit haar derde huis ja dan kan ik haar reactie wel begrijpen maar we geven niet op ik ben de baas dus hup daar ga ik weer hahahah ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2005, 11:30:39 am »
Zet hem op!!  :D

roodrunner

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 24, 2005, 12:24:51 pm »
de eerst les is begonnen wie is er de baas    ik heb met mijn hand een kwartier in haar kooi gezeten en alles aangeraakt de speeltjes zelfs een zonnepit gegeten en veel gepraat weer een knauw rijker maar daarna met rust gelaten en jaaaaaaaaaaaaaaa ze ging eten ik niet kijken want zogauw je haar buurt heenkeek stopte ze dus eerst heb ze gedouct gegeten en is zichzelf nu aan het poetsen maar kom niet in de buurt van de kooi nu het lijkt wel een pitbull ik heb niets tegen deze honden hoor maar verdedegen kan ze wel haha vanmiddag mag ze een uur uit de kooi op de klimpaal een lage zodat ik groter ben want gaat ze op haar kooi zitten is ze groter als ik en denk ze lekker phu ik ben groter dus de baas mooi niet het klinkt messchien raar hoe ik te werk gaat maar het is mijn manier maar andere sugestie,s zijn welkom hoor met snavelgroeten roodrunner  :P

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: januari 24, 2005, 12:49:02 pm »
Prima hoor! Zorg inderdaad dat je hoger blijft als zij, als ze hoger zit versterkt dat de dominantie. En het blijkt dat ze gewoon moet doen wat jij wil (douchen, op de klimpaal) dus ze zal je vanzelf respecteren als baasje, ondanks dat ze nu nog erg protesteert.... ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 24, 2005, 13:32:43 pm »
Ik denk dat je toch al aardig op de goed weg bent, hoor. Consequent zijn, dat kan ik je nog wel aanraden. Ja, ze zal je wel blijven uitproberen hoor. Doet Riboet hier ook nog steeds en dat is een tamme gaai en die WEET dat ze niet op mijn hoofd mag landen  :-\.

Mag ik je alvast heel veel succes en vooral geduld toewensen  :D. Vooral dat laatste zul je wel nodig hebben, denk ik.

Groeten,

Barbara

roodrunner

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 24, 2005, 13:37:26 pm »
dank je barbara ja ik moet veel geduld hebben en dat heb ik hihi en ben dit wel gewend aangezien we ook een wildvang thimmy tam hebben gekregen dus ik ga door al duurt het wwer langer als een jaar maar bedankt he voor je steun enne alle tips zijn welkom roodrunner keep on ;D

amacera de pera

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 24, 2005, 16:24:38 pm »
hallo ik ben ann
wij hebben ook een twede gaai erbij  pedro nou die kan ook grommen als je bij hem in de buurt kom ,maar ik kan hem nu stukjes appel en zo geven ook als hij op z'n kooi zit maar ik kan niet hoger staan dan hem wandt dan moet ik een gat in het plafon maken en ik denk dat de boven buren dat niet leuk vinden . pedro van de kooi afhalen lukt me ook nog niet ,ik kan hem dus niet lager zetten ,misschien heeft een van jullie een idee hoe ik dat het beste kan doen .tot nog toe heb ik al mijn vingers nog . met onze lora een pop gaat het wel goet die laten we gewoon opstappen en die gaat mee door het hele huis maar pedro zoekt de verste hoek op en gromt als je hem willaten opstappen . ik blijf het proberen  eens zal het toch wel lukken ,en ik heb een grotere kop dan hij nu nog uit testen wie het koppigste is en wie de langste adem heeft. ik hou jullie op de hoogte maar ik hoop toch dat ik 10 vingers blijf houden 
groetjes ann

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: januari 24, 2005, 17:04:18 pm »
Jammer dat hij hoger zit als jij... Misschien kun je een soort tafelstandaard of lage klimboom maken voor hem?
Je kunt proberen het opstappen te oefenen met een stok. De stok tegen zijn pootjes duwen zodat hij wel op moet stappen. Commando stap op! erbij geven en de hemel in prijzen als hij opstapt.... Verder de negatieve dingen negeren en hem ook negeren als hij zoiets doet. Totaal niet naar hem kijken of ergens op reageren...

Maar als ik het goed begrijp klimt hij dan zelf in en uit de kooi? Eigenlijk zou het zo moeten worden dat hij alleen de kooi uit mag als hij bij jou opstapt en anders moet ie er in blijven... Dit alles om zijn dominante gedrag in te dammen... Het waren amazones toch, jouw twee papegaaien? Ben benieuwd naar foto's...  :)

roodrunner

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 24, 2005, 17:08:51 pm »
hallo ann hier roodrunner van de tweede papegaai wat ik geleerd heb is dat je zelf altijdt hoger moet staan als de gaai vandaar dat ze nu niet op haar kooi mag maar ze zit bij ons op een zitstok we hebben een paal mat daarop een wilgentak en 2 ringen waar de voer en waterbak in kan ze is er ne twee keer opgeweest wij hebben een opstapstok van touw en daar zit ijzerdraad in want het kan ook met een handdoek maar dat is zo een gedoe de eerst keer leek het of ze geslacht werd maar ben doorgegaan ik gebruik 2 woorden op en af en het werkt de tweede keer dan hou ik de opstapstok zachtjes laag tegen haar aan en zeg op en ja mae wat twijfel ging ze en bij de zitpaal zeg ik af en ze stapt eraf dus pakken kan ze me niet meer ik laat haar dan een half uur zitten ze wil ook graag op mijn schouder maar nee verlopig nog niet ik doe alles stap voor stap nu zit haar kooi dicht maar vanavond mag ze er weer uit samen met de thimmy normaal zit die altijdt los maar nu moet ik klinl raar op gelijke voet starten en het werkt  hoop dat je er wat aan heb de gaai van je wordt alleen maar dominanter en is de baas en niet jij  groet van roodrunner

roodrunner

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 24, 2005, 17:37:13 pm »
deel twee van sjakie zo sjakie is met de comando op    op de klimstok gestapt en met het commando af op de klimpaal daar heb ze lekker zitten eten daarna weer in haar kooi deur dicht nu ga ik haar weer op de klimpaal zetten met de commandoop nu zit ze nog in haar kooi en denk dat ze de roemba danst maar aandacht trekken soms denk ze dat ze een slang is maar ik negeer haar ga niets zeggen van kappen of zit stil nee niets nu mag ze er weer even uit en tika ook ze kijkt veel naar tika maar dat mag ze staan naast elkaar op de grond apart op een klimpaal jaja je moet er wat voor over hebben maar met tika is het ook gelukt dus met sjakie zal het snel lukken hihihi ik had beter een paard kunnen zijn want je moet een hard hoofd hebben een negeer vermogen en op de goede tijden belonen hihihi en een doorzettings vermogen en bakken geduld  zo dit was het weer groet van roodrunner

amacera de pera

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 24, 2005, 17:46:52 pm »
ja we moeten echt een standaard maken en dat zal ook zo snel mogelijk gebeuren  maar eerst moet ik nu eten maken anders verhongeren mijn mannen en dat nemen ze me niet in dank af      gr.ann

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: januari 24, 2005, 18:55:03 pm »
Haha! Ja das belangrijk!! :)

amacera de pera

• Gast
Re: Hoe een papegaai 180 graden kan draaien in karakter
« Reactie #14 Gepost op: januari 27, 2005, 21:16:05 pm »
ja de standaard is af alleen nog wat wilgentakken er tussen steken  maar ik het kan jullie niet laten zien het lukt me niet om in dit sisteem een foto toe te voegen kan iemand mij vertelen hoe dat moet ,dan kunnen jullie ook gelijk kennis maken met lora en pedro. oja pedro is via de hand op de standaard gaan zitten maar nu kreeg mijn man een hap maar een pleister was niet nodig goed he       ann