Auteur Topic: Beschrijving door eigenaren  (gelezen 1948 keer)

Ducorps

• Gast
Beschrijving door eigenaren
« Gepost op: januari 25, 2005, 12:41:17 pm »
 :) Ik ben eigenlijk altijd op zoek naar ervaringen van mensen met hun papegaai. Nu valt er over de grijze roodstaart altijd genoeg te lezen. Ik zou graag wat meer ervaringen willen horen van mensen met een kaketoe, Jardine papegaai, edelpapegaai etc. Als een soort soort beschrijving. Over de Jardine kan je bij soort beschrijving alleen lezen dat het een clown is etc. Dit vind ik een heel algemeen verhaal, want op een andere site lees ik bijvoorbeeld dat ze door hun intelligentie heel dominant kunnen zijn en dit testen door te bijten etc. Veel vinden deze soort dan ook niet echt geschikt voor kinderen (echter bij soortbeschrijving staat dat dat het een ideale papegaai is voor jonge gezinnen etc.?). Nu weet ik dat het karakter sterk kan verschillen en veel met opvoeding te maken heeft, maar dit vind ik best tegenstrijdig. De info heb ik van www.wingscc.com/jardine/

Ben heel benieuwd naar de Jardine, kleine geelkuif kaketoe, goffini en uiteraard de Ducorps (maar daar heb ik nog geen eigenaar van weten te vinden die deze soort in huis houd).

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Beschrijving door eigenaren
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2005, 12:58:59 pm »
We hebben hier iemand (Roodrunner) die net een Jardine heeft aangeschaft (overgenomen van anderen) en die er inderdaad heel wat mee te stellen heeft (bijten). Ze is goed bezig met heropvoeden..  :) Dit kun je lezen bij o.a. Dwergpapegaaien en ook staat er volgens mij bij Fotoparadijs een topic over. Verder hebben we hier Sandra met een geelfkuifkaketoe... :)

roodrunner

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2005, 20:50:43 pm »
hallo ik ben roodrunner en heb een jardine de jardine bestaay uit drie groepen ik hen de hoogst en dat zijn de grootste ik ben bij een jardine kweker op viziete geweest voor mijn vogel ja het zijn grappemakers maar ik heb de side ook gelezen en er staat kan gerust alleen een dag nou neem van mij aan als je wat voor soort papagaai je ook heb geen hele dag alleen kan dat gaat zich toch uiyen die ik heb ziet er mooi uit en je kan op zijn loppie aaien maar ineena bam in je vingers dat ze deze vogel ook geschikt vinden voor kinderen weet ik niet een papegaai kan ineens keren ook al is het een lief beest als ze hun dag niet hebben kan je beter een beetje afstand houdenwij trainen oer dag 3 maal 5tot 10 min en dat is genoeg dan mag ze spelen maar daar moet ze wel zin in hebben ja er is niet veel over deze vogel maar dat merk ik ook over de thimmy een klein soort roodstaart maar de snavel is anders en de staart de jardine is ook een congo en een thimmy ook maar makkelijk nee het wordt te makkelijk gezegd dat is mijn mening als je meer wilt weten mail naar deze side groet van mij

Janneke

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2005, 21:18:11 pm »
mijn bonte boertje ene mijn meijertje vallen hier toch ook onder???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2005, 13:01:14 pm »
Niemand meer die zijn kaketoe of edelpapegaai wil beschrijven?  :CENS

roodrunner

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2005, 18:54:07 pm »
 ??? hallo,wij hebben een jardin en een thimmy met de thimmy was het al een heel gebed want dat was wildvang maar is nu een toppertje wat ze over de jardin zeggen nou een clown ja dat zijn ze ook maar dat kan binnen een tel verkeren hoor dan gaan ze gillen maar dat negeren we we lopen uit de kamer.op zich zijn ze makkelijk maar ook moeilijk net als alle andere papegaaien het is net hoe hun humor is zo zijn ze vrolijk en zo zijn ze negatief maar na ook de nodige problemen is het nu ook een lieverd hoor alleen ze haat mannen we weten nog niet waarom maar ze blijf lekker hier.we hebben haar van internet wat er met haar gebeurd is weten we niet maar het is niet leuk geweest nu zit ze gewoon los kijk maar naar de foto,s die er staan op de side groetjes