Auteur Topic: Vervoer  (gelezen 5784 keer)

Paco

• Gast
Re: Vervoer
« Reactie #15 Gepost op: april 26, 2005, 14:51:06 pm »
Heb bij de aanschaf een vervoersbak gekocht (plastic bak met openingen in het deksel) maar vind dat verre van ideaal want ondanks veel bodembedekking blijft de onderkant vrij glad voor hem.
Zit er nu aan te denken om een klein soort bench te kopen. Reacties zijn welkom.

remi

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 02, 2005, 15:44:37 pm »
Remi gaat in een kattenbakje. zit hij lekker voor het deurtje naar buiten te kijken en aandacht te vragen ;D

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 02, 2005, 15:51:57 pm »
een soort plastic hamster ding. Doorzichtig met aan de bovenkant een rooster. Ze zitten dan op de grond zodat ze niet van een stok kunnen vallen. Ze kunnen wel uitglijden, maar beter dat dan echt vallen.

Tommy

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 02, 2005, 23:28:53 pm »
Wij doen ze in een soort draadkooitje voor katten. Ze kunnen dus alles zien. Er zit een stok in en daar zitten ze super stevig op.
Maar op de hoofdsteun zitten vindt Tommy ook geweldig. Dan hangt hij in een soort vlieghouding naar buiten te turen. Geen bange vlucht houding, maar echt zo van ...JOEHEEEEEEE daar ga ik ;D Guano kijkt ook erg graag naar buiten. Ik denk altijd dat zij zullen denken dat dit een nieuwe manier van vliegen is... hihiiiii :D

Cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 27, 2006, 13:53:01 pm »
Ik heb nu ondertussen 2 kattenmandjes om ze te vervoeren!
Had eerst voor Kaya een kattenmand en voor Coco een kleine kooi (50x50x70cm). Maar die kooi is nog best lomp en zwaar. En omdat het nu een eindje lopen is van de auto naar mn appartementje, heb ik vandaag voor Coco ook maar een kattenmandje gehaald. Moet tie maar aan wennen.
Voor de kleine stukje rijden kan hij daar best in. Het is gewoon wat handiger!

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #20 Gepost op: april 27, 2006, 14:14:46 pm »
Het is zeker handig.  :thumsup:

Ik vervoer ze inmiddels ook al weer een paar maanden in een kattenreiskooitje en dat bevalt prima. Het enige nadeel is dat ze door hun eigen onlasting banjeren  :CENS

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #21 Gepost op: april 27, 2006, 23:16:15 pm »
hier gaat hij mee in de kattenreiskooitje en eens we aan de autostrade komen mag hij eruit op de schouder
maar ik ben dan wel geen chauffeur,wanneer ik met hem alleen ga ,blijft hij in de kooi
hij vind autorijden wel leuk,vooral wanneer hij alles kan zien

jolanda

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 28, 2006, 01:17:09 am »
Als ik maar een klein stukje moet, dus binnen de woonplaats blij, dan gaat hij op mijn schouder.
Vind hij zelf het prettigst en mij maakt dat niet uit.
Hij blijft goed zitten dus ik hoef me nergens druk om te maken.
Ik let op de weg en hij ook!

Toen ik hem kocht kreeg ik hem mee in een doos, dat vond hij vreselijk.
Max is vanaf de winkel in een knaagdieren reisbakje mee gegaan in de auto, maar daar past tommie niet in.

Max vond dat geweldig, ik had hem toen op schoot en hij ging zich op zijn dooie gemakkie zitten wassen enzo, geweldig. Mijn vader en ik lagen helemaal dubbel om hem. Hij had het dus meteen gemaakt.

Tommie werd in die doos zo zenuwachtig en terecht hij kon helemaal niks zien en werd toch heen en weer 'geslingerd'.
Dus los is beter en eigenlijk ga ik nooit ver met hem weg, dus wat ik dan zou doen, geen idee?

Groetjes jolanda

Caiolinda

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 28, 2006, 15:16:42 pm »
Quinzy gaat altijd mee in een kattenmandje dat is voor hem het makkelijkste we hebben hem een keer in de hondenbench vervoerd maar ja we wonen in een dorp en daar heb je allemaal sloten waar ze de weegjes overheen hebben gelegd en dat schudde zo dat ie de hele tijd zijn evenwicht kwijt was dat ging niet zo goed dus. Dus toen maar gewoon in het kattenmandje. En ja los nee dat vindt ik niets ik kan zelf goed opletten in het verkeer maar je moet maar net de verkeerde tegen komen en dan doet ie het niet meer denk dus nee das niets voor mij.

Groetjes Linda

jolanda

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 29, 2006, 02:13:25 am »
Of juist wel. Hij kan dan weg springen voor het gevaar.
Als hij los is heeft hij de ruimte om weg te komen, vluchten bij gevaar.
Maar ik begrijp wel dat je dat niet doet met allemaal grachten hoor!

Groetjes jolanda

Caiolinda

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 29, 2006, 07:39:03 am »
Hoi Jolanda,

Ben ik niet met je eens een ongeluk bijv. van achteren heb je het zelf soms niet eens in de gaten dat gebeurd zo snel in seconde dan is ie echt nog niet weg gesprongen en dan waar heen zou hij weg springen?? Je hebt de schok van de aanrijding je stoelen schieten naar voren je airbag springt er uit je ramen gaan breken doe mij maar een mandje dan zit er in iedergeval bescherming om hem heen.

En volgens mij mag het niet eens dat weet ik niet zeker maar volgens mij mag je in je auto geen loszittende dieren vervoeren.

Groetjes Linda

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 29, 2006, 11:15:37 am »
Ja ik vind los in de auto ook eng. Hij zou maar onder je pedalen komen ofzo!  :o
Of idd als er een ongeluk gebeurd.
Ik weet ook niet of het verboden is!  ???

jolanda

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 29, 2006, 15:55:50 pm »
Hij zit op mijn schouder dus gaat niet onder de pedalen. Stoelen schieten naar voren??? huh???
Een airbag heb ik aan 1 kant, dus hij zou niet helemaal klem komen.
In het begin vond ik het ook eng, maar hij vind het leuk en is normaal best een bangerd.

Ik rij echt zelden met hem hoor.
Ik vind het niet de voorkeur hebben hem in de auto mee te nemen, en als het moet dan regel ik het liefst een chauffeur, dan zit hij bij mij als ik bijrijder ben.

Niet de dierenbescherming gaan bellen ik doe niet zomaar domme dingen met hem hoor, ik zou het namelijk nooit op het spel zetten.
 :cry:

Maar hij komt echt twee keer per jaar in de auto ofzo.

Groetjes jolanda

Caiolinda

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: mei 01, 2006, 13:08:39 pm »
Hoi Jolanda,

Ik bel niet hoor  ;D

Maar das natuurlijk wat ik vindt.

Groetjes Linda

jolanda

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: mei 01, 2006, 23:32:21 pm »
Ja ja dat snap ik, was een flauw geintje over dat bellen.
Ik snap ook wel wat je bedoelt en dat is ook wel zo, maar tommie vind het heerlijk zo.
Enne ik moet wel een keer iets kopen om hem degelijk te kunnen vervoeren voor als we eens wat verder weg moeten.

Groetjes jolanda