Auteur Topic: Hoeveel speeltjes ?  (gelezen 5655 keer)

roodrunner

• Gast
Re: Hoeveel speeltjes ?
« Reactie #15 Gepost op: januari 27, 2005, 13:47:19 pm »
bij tika hebben we de gewone stokken eruitgehaald ook bij sjakie dat zijn wilgentakken tika heeft nog een touwspiraal en gekleurde trap een bel 1 touw met hout er tussen en een touw met knopen .op haar kooi leggen twee stokken waar ze lekker aan pelt en ze krijg de lege w.c rol en als ze op de grond is een tennis bal is ze gek op en blokken van hout .bij sjakie hangt er ook touwen ij van die gele stokken voor de nagels en snavel bel en ook papier bal gaan ze versnipperen als het kan geef ik de blauwe van de belasting :P

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: april 07, 2005, 19:53:07 pm »
Sjakko zit weer heerlijk te spelen met een dik touw dat in zijn kooi hangr en probeert daar zijn veter door te vlechten, wat niet echt lukt..  Hij vlecht ook veters door speeltjes enzo, en aan elkaar en dom kettingkjes van speeltjes heen,  :) hij is een echte vlechter...

terra

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 07, 2005, 20:46:44 pm »
heb op anders gestemd. ze hebben hier in ieder geval vast speeltjes zo heeft coco bijvoorbeeld een gekleurde plastic trap en een schommel en natuurlijk twee zitstokken. terra heeft alleen een vaste schommel haar kooi is wat kleiner.
dan krijgen ze elke donderdag ander speelgoed en dat wisselt in hoeveelheid. vandaag weer nieuwe opgehangen zorg ervoor dat ze acrylspeelgoed,hout en touwen krijgen.
dan hebben ze nog een ladder en een touw hangen aan hun speelplaats en nog wat kleine speeltjes en dan nog boven een gymmetje die op tafel staat en speelgoed hieraan.
ben altijd weer op zoek naar iets nieuws en niet zo duur dus als jullie sites weten hoor ik het graag
 :-*
gr angela

pipo

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 08, 2005, 14:23:23 pm »
Hallo,
Ik denk dat Sjaccie helemaal niets gewend is wat betreft spelen. Er hangt nu een touw in de kooi, die hij in het begin erg eng vond,  hij doet er helemaal niets mee. Ook probeer ik, als hij er uit is ,hem aan het spelen te krijgen met wc rollen, maar tot nu toe weinig succes. Alleen een bierviltje, die heeft hij een beetje stuk gemaakt. Proppen papier, hij zit er een beetje raar naar te kijken en dat is het. ??? Heeft iemand nog tips? Hoe krijg ik een papegaai aan het spelen?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: april 08, 2005, 14:32:51 pm »
Ik zou als eerste proberen er zelf mee te gaan spelen en het hem nog niet te geven. Roepen: oh wat een mooie kurk, of propje of touwtje... en net doen of je het helemaal geweldig vindt. Lekker knisperen met het papier enz. Dan wordt zijn belangstelling vast wel gewekt en wil hij het ook hebben...  ;)

pipo

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 08, 2005, 15:02:58 pm »
Ja, dat doe ik allemaal maar hij gedraagt zich erg verlegen. Ik ga gewoon door hoor. Ik zal idd dat touw eens uit z'n kooi halen en dat hem dan niet geven, alleen zelf er mee spelen.

amacera de pera

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 08, 2005, 16:41:17 pm »
ik heb 5 speeltjes in de kooi teminste nu er hangen er ook wel eens 3 in maar die zijn dan groter .in hun klimboom hangen er 8 en aan de standaard 2
wel wissel ik de speeltjes regelmatig om. nu zijn ze erg druk met een lap met knopen en touwtjes er aan

gr ann

Cosch

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 19, 2005, 13:00:00 pm »
Dit speeltje is het beste speeltje wat ik Coco ooit kon geven!
Hij is dagen zoet met het schroeven aan de vleugelmoertjes. Hij zit op de grote schroef.
Bijna elke dag heeft hij er wel weer een uit!
Als je je vogel een plezier wil doen!  :o

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: april 19, 2005, 14:09:19 pm »
Hee, dat is zeker een mooie!! Nooit gezien!! Waar heb je het vandaan?  :thumbsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 19, 2005, 14:12:28 pm »
Geweldig is tie! Ik heb hem toen gekocht bij Leo Handels maar ik zag dat tie nu ook bij Happybird was! Ik geloof eur 13,50.
Coco vind het geweldig om aan die vleugelmoertjes enzo te draaien en natuurlijk de beloning als tie los is!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #25 Gepost op: april 19, 2005, 14:14:55 pm »
Geef je hem dan een beloning of is de schroef de beloning?  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 19, 2005, 14:16:40 pm »
Nee, eerst de moer en dan de schroef is de beloning!  ;D  ;D

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 19, 2005, 14:19:53 pm »
Hai Corina,

ff een vraag , wie is er drukker mee Coco of jij?
Uit ervaring weet ik dat als ze het doorhebben ze er sneller vanaf zijn dan jij ze erop kan schroeven, :) ze zijn zo handig he,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 19, 2005, 14:27:08 pm »
Hahaha! Ja daar heb je inderdaad gelijk in! Ik kan bijna elke dag de schroef er weer in schroeven!  ::)

Het is nog erger met een ander speeltje waar je cocktailprikkers in moet doen en dan steekt tie onderuit een gaatje en die moet Coco er dan uittrekken. Ten eerste ben je al bezig met elke keer dat ding vullen en zodra die leeg is ligt de hele vloer onder!  ::)

Gr Corina

Cosch

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: april 21, 2005, 09:49:21 am »
Moet je kijken wat een plezier hij er mee heeft!

Gr Corina