Auteur Topic: Hoeveel speeltjes ?  (gelezen 5659 keer)

Cosch

• Gast
Hoeveel speeltjes ?
« Gepost op: januari 26, 2005, 09:32:00 am »
Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik zal wel weer verschrikkelijk overdrijven!
Maar Coco heeft op dit moment 6 speeltjes in de kooi hangen!
Dan heb ik een tak waar hij wel op zit en slijtstokken enzo niet meegerekend!

Gr Corina

Edit: Vegeten te zeggen welke speeltjes. Een touw, een schommel (stuk zitstok met ketting)', zo'n acryl schakel slinger, belletje (favoriet), acryl met rvs kettingen eraan en een houten speeltje met touw en houtenbolletjes
Op dit moment hangt dit erin!
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2005, 16:11:09 pm door BirdmAster »

Riboet

• Gast
Re: Hoeveel speeltjes?
« Reactie #1 Gepost op: januari 26, 2005, 10:05:26 am »
Ik heb de kooi van Riboet gerekend, omdat die nog vaker in de kooi zit dan die andere twee drabbers, die zitten vaak de hele dag los en hebben dan alle dingen in de woonkamer tot hun speeltjes gerekend...

Ik kom op 4 speeltjes, een bel, een klimtouw (een pulktouw volgens Riboet), een onoplosbaar puzzeldingetje en een ketting met een los eind ketting en aan de andere kant een stuk cactus hout. Dat is heel hard, goed voor het onderhoud van de snavel. Hier zie ik Riboet de meeste tijd mee doorbrengen.

Groeten,

Barbara

Riboet

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 26, 2005, 10:11:42 am »
Oooh, ik heb me verteld. Kom net bij de kooi om een snoepstengel te geven aan de gaaien en zie ik dat ik vergeten ben het kettinkje met cocochips of iets dergelijks mee te rekenen! Niet zo gek trouwens, sinds het erin hangt, heeft Riboet er nog nooooit mee gespeeld!

Groeten,

Barbara

Aaran

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 26, 2005, 11:04:46 am »
7 Speeltjes touwtjes en pruteltjes,
buiten de kooi hanger er ook nog eens 4
en in de standaart hangen er ook nog eens 9.

En nee ze zijn hier NIET verwend  :P

appie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 26, 2005, 11:07:57 am »
In de kooi van karel is een schommeltouw en een gewoon touw en een ladder en 4 stokken....

Belletjes en spiegels dat sloopt ze dus dat hebt weinig zin

En Cora heb een kleinere kooi als karel dus die hebt een touw en spiegel en 3 stokken..(binnenkort een slijtstok)

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 26, 2005, 11:12:44 am »
Eigenlijk kun je ze beter wel sloopspullen geven. Zo'n belletje kost ook bijna niks!
En daar kunnen ze zich volop mee vermaken. Mijn grijsje vind dat belletje geweldig! Hij hangt eraan. Probeert die 'klepel' te slopen enzo! Dat is juist goed. Ook lege keukenrollen of wcrollen zijn super speelgoed!

Gr Corina

Aaran

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 26, 2005, 11:23:44 am »

Belletjes en spiegels dat sloopt ze dus dat hebt weinig zin

Hier hangt het er juist in om te slopen, alleen de grote ringen van touw, ben ik het niet mee eens, omdat Aaran die gebruikt om van A naar B(eter)  Te gaan, en die dingen zijn gewoon duur.

Verder koop ik speelgoed zo goedkoop mogelijk, dan kan het nog eens kapot, en je kan heel veel afwisselen, mijn schoonmoeder strompeld vaak de rommelmarkten af voor mij, en ook in de dieren winkel neem ik de speeltjes mee van onder de 10 euro, hebben ze net zoveel plezier mee,

En verder wat corina zegt, wc rollen door een touwtje rijgen en ophangen in de kooi, werkt perfect en succes gegarandeerd, ook gevlochten touwtjes doen het hier goed, verder de ballen keukenpapier (van 1 vel 1 bal maken) werkt ook super,

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #7 Gepost op: januari 26, 2005, 11:51:34 am »
heb op geen gestemd.  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: januari 26, 2005, 12:22:29 pm »
Ik heb op 4 gestemd. Een belletje, 2 acrylspeeltjes, een touw. Verder nog veters, maar die heb ik niet meegeteld. Ik wissel ook steeds speeltjes en geef w.c.rollen en kurken om te slopen....
« Laatst bewerkt op: april 07, 2005, 19:51:11 pm door Loes »

fujimo

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 26, 2005, 12:49:17 pm »
hangen er bij Luna 16 in en bij Tessa 6

Die kooi van Tessa is ook zo groot en dan wissel ik regelmatig van plaats en speeltjes

Parrotchico

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 26, 2005, 13:16:18 pm »
Chico heeft 8 speeltjes in de kooi en toevallig heb ik vorige week alles anders gehangen nadat ze nieuwe wilgentakken erin had gekregen.
Ik was eigenlijk bang dat zij er bang van zou zijn en ze moet dan ook altijd wel even wennen maar dat is snel over en gaat dan op ontdekking uit.
Zo ziet ze speeltjes anders en heeft er weer interesse voor, terwijl ze daarvoor bv naar een bepaald speeltje niet keek en nu weer wel. :)

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 26, 2005, 13:49:49 pm »
Ja idd. Als je een bepaald speeltje waar ze niet naar omkijken ergens anders neer hangt, kunnen ze er zo mee gan spelen!

Gr Corina

appie

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 26, 2005, 14:27:49 pm »
Nou heb een wc rol bij allebei erin gedaan nou karel is er voorzichtig mee nog wat bang :-\
En cora wist het gelijk SLOPEN ;D

Weer wat geleerd..

Ga vrijdag naar dierengroothandel..Effe kijken wat ze daar hebben allemaal....(is zoeits als makro dan voor dieren)

Heb al wel slijtrollen gehaald dat kan je zo over een andere stok heen doen....

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: januari 26, 2005, 14:34:29 pm »
Leuk he als ze zo lekker aan het slopen zijn? Genieten ze echt van!

Gr Corina

Riboet

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 26, 2005, 16:42:32 pm »
Heb al wel slijtrollen gehaald dat kan je zo over een andere stok heen doen....
Zijn dat van die schuurpapier dingen. Die moet je niet gebruiken, zijn niet goed voor de voetzooltjes.

Groeten,

Barbara