Auteur Topic: Edelpapegaai  (gelezen 14217 keer)

Ducorps

• Gast
Re: Edelpapegaai
« Reactie #45 Gepost op: februari 11, 2005, 16:03:46 pm »
Toch nog een vraagje over de edels:

Tot nu toe heb ik alleen mensen gesproken die een edel in huis hebben welke de twee nog niet is gepasseerd. Ik zou graag ook wat willen horen van mensen die hun edel al wat langer hebben ±10 jaar of zo. En wat hun ervaringen dan zijn.

senna

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: februari 11, 2005, 22:48:01 pm »
Mijn kweekkoppel is een jaar os vijf. tot die tijd kan ik het je zeggen, maar ik denk niet dat het zo veel veranderd hoor. Ligt er gewoon aan hoe je er zelf mee omgaat.

hahahahaha
corina

senna

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: februari 11, 2005, 22:50:14 pm »
mijn kleine edeltjes. Zijn nu bijna drie weken oud,

mooi zwart, hè?

corina

fujimo

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: februari 12, 2005, 00:59:23 am »
Het blijft toch apart om te zien Corina, komen er al gekleurde veertjes door want dat is altijd een verassing

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #49 Gepost op: februari 12, 2005, 11:26:51 am »
Ja, dat is leuk bij de edel, dat je kunt zien wat het is, hè? Bij grijzen weet je t pas als je DNA onderzoek laat doen.. Wat een hulpeloze vogels zijn het nog zo... :)

senna

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: februari 12, 2005, 11:54:34 am »
kan het nog net niet zien, dus komende dagen wordt spannend.

Neon (rechts op de foto) is reeds verkocht. Het maakt de nieuwe eigenaren niet uit of het een hij of zij is. Dus die zitten nu in spanning wat hun vogeltje wordt. Gabber is nog niet verkocht maar wel belangstellende. Ook van Gabber weet ik het nog niet. Gabber is èèn dag jonger.

Ze zijn vrij donker dus dan neig je naar vrouwtjes. hahahahaha

we shall see,

ron

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #51 Gepost op: februari 12, 2005, 12:03:46 pm »
Corina, wilden pappa en mamma de jongen zelf niet voeren? 

Wickingh

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: februari 12, 2005, 12:10:46 pm »
Hai Senna,

Hoe oud waren jouw edels toen ze voor het eerst broeden?
Ik heb zelf 2 koppels [ng en halmahera] van 2004 zal nog een jaar of 2 moeten wachten.
Het zijn geweldige vogels we hebben 1 koppel in de huiskamer samen met een oranjekuif kaketoe en een blauwgele ara allebei 2 jaar oud maar de edels zijn die 2 gemakkelijk de baas is elke keer weer laggen als Ozzie [ara]beteuterd staat te kijken als hij het weer verloren heeft van een kleintje.
Terwijl Ozzie toch 3 keer zo groot is.

mvg Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: februari 12, 2005, 12:18:33 pm »
laggen=lachen sorry

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #54 Gepost op: februari 12, 2005, 13:18:27 pm »
Haha lachen! Je kunt ook de veranderknop gebruiken hoor!  :D

Wickingh

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: februari 12, 2005, 13:51:20 pm »
eh ja,

Ben gewoon niet zo handig met de pc, er werd ook gevraagd of ik foto's wilde plaatsen wordt ik keurig verwezen naar de pagina hoe je dat doet . Maar ja dan????????. verwijs ik maar naar m'n site ik weet, het is gewoon onkunde maar beetje bij beetje leer ik het wel.

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: februari 12, 2005, 16:41:06 pm »
Hoi loes,

ik haal al mijn kleintjes weg bij hun ouders als ze tussen de twee en de drie weken oud zijn. Dan voed ik ze zelf verder op. Ik vind dat geweldig. ik heb op het moment 7 vogeltjes op handvoeding. En soms heb ik ze zelfs vanaf dag 1 ligt aan de situatie. In principe tussen de twee en de drie weken. De kleintjes zijn dan super en super tam. Lopen als hondjes achter je aan en ik kan er ook alles mee doen. Groot nadeel is wel dat je erg aan ze gaat hangen en dat je moeilijk afstand van ze doet.

Hoi frank,

Ja ik heb het gelezen bij voorstellen dat je een leuke papegaaienkliek bij elkaar hebt. :) Ik heb zelf maar èèn koppel NG edels. Wel een vrouwtje zelf gehouden. Weet nog niet of ik daar mee ga kweken. Misschien niet, ;) het is zo'n schatje. Zou ook wel een koppel solomon of halmahera willen hebben maar de mijne zitten in een grote voliere en dat wil ik voor de nieuwe dan ook hebben. Komt nog wel. bovendien heb ik ook nog andere koppels zitten. Over het algemeen allemaal jonge koppels die nog moeten beginnen.Vind al die verschillende soorten gewoon leuk.

Ze gaan broeden tegen de leeftijd van 4. Sommige iets eerder en sommige iets later. Daarbij speelt, ruimte, eten en een goed klikkend koppel ook een grote rol. Maar de edels hebben het bij mij helemaal gedaan hoor! ik ben echt een Edel-freak geworden. Lees de stukjes op de pagina maar. hahahahaha

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #57 Gepost op: februari 12, 2005, 17:44:31 pm »
Hoi loes,

ik haal al mijn kleintjes weg bij hun ouders als ze tussen de twee en de drie weken oud zijn. Dan voed ik ze zelf verder op. Ik vind dat geweldig. ik heb op het moment 7 vogeltjes op handvoeding.

Maar als je met 6 weken of zo pas begint, worden ze toch ook nog hardstikke tam? ;)

senna

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: februari 12, 2005, 19:14:59 pm »
Met zes weken ben je rijkelijk laat. Je krijgt ze tam maar niet super handtam. En het ligt ook aan de soort natuurlijk. Maar na 4 a 5 weken wennen ze heel moeilijk aan pap geven. Dus buiten dat ze "minder tam zijn" je krijgt problemen met handvoeding. En dat is de reden dat ze eerder eruit gehaald worden. Ik heb ook vrij jonge koppels en als ik niet steeds ingegerepen had dan had de helft het niet overleefd.

Sommige kwekers laten hun eieren met een broedmachine uitbroeden en voeden ze dan vanaf de eerste dag op. Dat ligt gewoon aan de kweker denk ik. En aan de tijd die hij te besteden heeft. Ik word ook wel door andere mensen gevraagd om hun vogeltjes met handvoeding groot te brengen. Hun missen de tijd en de ervaring om ze groot te brengen. Zet tien kwekers op een rij en ze doen het alle tien anders. maar dat is juist leuk anders heb je niets om over te praten toch? hahahaha

Voed jij kleintjes met de hand op? En zoja, wanneer haal jij ze eruit?

gr corina

Cosch

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: februari 24, 2005, 10:41:48 am »
In die Parrotjungle in Florida hadden ze ook Edelpapegaaien in de show. Ze lieten ook zien hoe 'makkelijk' ze eigenlijk zijn.
Het was een grappige show. Eerst kwam het mannetje naar beneden vliegen, rakelings over de hoofden. Toen riepen ze het vrouwtje. Die vloog ook over je heen en landde op de arm. Vervolgens waren de trainer aan het praten en pakte ze ze op de buik vast op de kop gehouden en gebruikte de staart als aanwijs stok.  ;D Dus echt op een grappige manier.
En zo zaten ze met die beestjes te zwaaien. En op een gegeven moment haalde ze uit en gooide die vogels weg en ze vloog een mooi rondje en kwamen weer terug!

Mooi was dat!

Gr Corina