Hoi loes,
ik haal al mijn kleintjes weg bij hun ouders als ze tussen de twee en de drie weken oud zijn. Dan voed ik ze zelf verder op. Ik vind dat geweldig. ik heb op het moment 7 vogeltjes op handvoeding. En soms heb ik ze zelfs vanaf dag 1 ligt aan de situatie. In principe tussen de twee en de drie weken. De kleintjes zijn dan super en super tam. Lopen als hondjes achter je aan en ik kan er ook alles mee doen. Groot nadeel is wel dat je erg aan ze gaat hangen en dat je moeilijk afstand van ze doet.
Hoi frank,
Ja ik heb het gelezen bij voorstellen dat je een leuke papegaaienkliek bij elkaar hebt.

Ik heb zelf maar èèn koppel NG edels. Wel een vrouwtje zelf gehouden. Weet nog niet of ik daar mee ga kweken. Misschien niet,

het is zo'n schatje. Zou ook wel een koppel solomon of halmahera willen hebben maar de mijne zitten in een grote voliere en dat wil ik voor de nieuwe dan ook hebben. Komt nog wel. bovendien heb ik ook nog andere koppels zitten. Over het algemeen allemaal jonge koppels die nog moeten beginnen.Vind al die verschillende soorten gewoon leuk.
Ze gaan broeden tegen de leeftijd van 4. Sommige iets eerder en sommige iets later. Daarbij speelt, ruimte, eten en een goed klikkend koppel ook een grote rol. Maar de edels hebben het bij mij helemaal gedaan hoor! ik ben echt een Edel-freak geworden. Lees de stukjes op de pagina maar. hahahahaha
gr corina