Auteur Topic: Protest tegen import  (gelezen 3497 keer)

Ducorps

• Gast
Protest tegen import
« Gepost op: februari 04, 2005, 11:35:57 am »
 :-[ Minister verwerpt het idee van een importverbod op wilde vogels uit het buitenland.

Lees net in de krant dat de minister het verbod op import papegaaien niet nodig vind. Dit terwijl deze papegaaien in Europa veelal zelf gefokt worden. En de import papegaaien uitsterven in het thuisland, tijdens het transport de helft sterft of later zal sterven door stress en ziekten. Ook worden er door de import ziekten geimporteerd.

Maar ja het is goedkoper he (zeker voor mensen als Dennis, maar ja die importeerd omdat er hier zogenaamd zoveel ziekten heersen).

De minister denkt dat er met een import verbod veel iligale handel ontstaat.  :'(

Cosch

• Gast
Re: Protest tegen import
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2005, 11:40:29 am »
 :'( :'( :'(

Aaran

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2005, 12:09:35 pm »

De minister denkt dat er met een import verbod veel iligale handel ontstaat. :'(

Zo heel slecht vind ik deze uitspraak nog niet hoor?
Import is anders dan wildvang!
Import doen ze veel al, voor verse bloedlijnen, denk aan honden etc die uit het buiten land komen om de bloedlijn te verversen, zouden we de import verbieden dan mag er geen enkele vogel ingevoerd worden, en dan worden de vogels die momenteel binnen het land zitten alsmaar zwakker door onzuivere bloedlijnen op den duur,
En idd is het zo dat als iets verboden word, het vaak nog via de achterdeur gedaan word, dus dan kun je het voor de vogels beter via de voordeur laten komen, aangezien bij illigaliteit het de vogels niet ten goede komt!
Bij legaliteit kun je eisen stellen aan vervoers ruimte aantallen etc, bij illigaliteit niet meer!

en nog maals!

IMPORT IS GEEN WILDVANG ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2005, 12:13:21 pm »
Ja maar als er geen vraag meer is voor de import zullen er ook minder vogels gevangen hoeven worden omdat die handelaren het dan minder kunnen verkopen enzo!

Gr Corina

Ducorps

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 04, 2005, 12:22:04 pm »
Naast de legale import heb je altijd een iligaal circuit. Mensen zonder de benodigde papieren zullen altijd een graantje meepikken. En vaak hebben die (legale) importeurs echt niet zulke goede bedoelingen voor het papegaaien bestand etc. Handel is handel en daar zullen altijd bedrijven tussen zitten die het puur voor de winst doen en dus wildvang etc. aanmoedigen, want kweken duurd te lang en kost dus teveel en brengt dus minder op. Er staat ook duidelijk in het krantenstukje wildvang en sterfte tijdens vangst en transport. Een algeheel import verbod ben ik ook niet voor maar wat Dennis bijvoorbeeld doet etc. vogels met duizenden importeren (grijze roodstaarten) terwijl deze voldoende te krijgen zijn in Europa vind ik onzin. Europa is groot genoeg met voldoende Ara´s, Amazones, roodstaarten etc. om goede huisdieren voort te brengen doormiddel van kweek in eigen land.

Aaran

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 04, 2005, 12:29:40 pm »

IMPORT IS GEEN WILDVANG ;)

En daar vergissen mensen zich in, tuurlijk ben ik geen voorstander ervan, maar kijk eens naar de stafford. Deze honden mogen alleen gehouden worden met stamboom, nog nooit zijn er meer staffords in nederland geweest zonder stamboom, en de controle op die honden is helemaal weg, de minister heeft geen weet hoeveel honden er zijn, waar ze zijn en wat mensen ermee doen.

Dat gaat ook zo met import van vogels op den duur, ik vind gewoon, je moet sterkere eisen stellen aan de import!

Ducorps

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 04, 2005, 12:40:22 pm »
Daarvoor wist de overheid ook niet hoeveel staffords er waren etc. dus dat is hetzelfde gebleven. Mijn broer heeft ook een amerikaanse stafford gehad en dat was een lieve hond, ik ben dus geen tegenstander van deze honden. Alleen vind ik wel dat niet iedereen zomaar zo´n hond mag hebben. Als je niet consquent met zo´n sterke hond omgaat kan dat gevaarlijk zijn voor de omgevingen (en uiteraard voor de hond zelf). Laatst liepen er nog twee staffords los in het bos (terwijl dat zowiezo niet mag) en ik liep met een aangelijnde Jack Russel van kennissen. Die twee Staffords sprongen er gelijk bovenop en bijten etc. Ik kon die Jack nog net omhoog trekken aan de riem en schold die mensen helemaal verrot. Als je weet dat ze zo reageren laat ze dan niet los lopen!. Dat bedoel ik met consequente eigenaren. Maar dat is een ander verhaal.

Import is geen wildvang! Dat is ook zo maar het heeft wel heel veel met elkaar te maken. Budget bird etc. kan alleen maar bestaan door die import toestanden. Een stukje in Pakara uit 2003 beschrijft de situatie in Amerika waar de mensen serieuzer zijn gaan omgaan met de bestaande vogels naar aanleiding van het importverbod dat daar geld.

Aaran

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 04, 2005, 12:55:17 pm »
Ja en zolang mensen liever goedkoop uit willen zijn blijven bedrijven zoals budget bird de kop uit steken,
De mens is egiostich alles gebeurt uit zijn eigen ik!

Wil je alle dieren leed stoppen, moet je de mens aanpakken  >:(

nee ik blijf erbij dat het wel goed is dat het niet verboden word.

ff off, de regering had voor de tijd wel een redelijke schatting van stafs in NL, maar nu niet meer omdat mensen opassen, waar ze komen met hun stamboomloze hond, en juist dat is slecht voor de honden ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 09, 2005, 09:25:09 am »
Hebben jullie ook gelezen dat de SPPW de handtekeningen gaan aanbieden tegen de import op 16 maart?
Dit is het persbericht:

Persbericht

De SPPW zal  op 16 maart 2005  20000 handtekeningen aanbieden aan de Minister van Landbouw ter ondersteuning van de petitie tegen de import van Papegaaien en Parkieten, gevangen in de natuur.  Dit zal plaatsvinden tussen 15.00-16.00  op het Binnenhof.

STOP DE IMPORT VAN IN DE NATUUR GEVANGEN PAPEGAAIEN EN PARKIETEN!!

Waarom is de Stichting Papegaaien en Parkieten Welzijn (SPPW) tegen de import van papegaaien en parkieten?

·         Gelet op de welzijnsaspecten en de hoge sterfte van vogels, vanaf het moment van de vangst en transport, is het in alle opzichten ethisch niet acceptabel om mee te werken aan het vangen, verhandelen en importeren van papegaaien en parkieten die gevangen worden in de natuur!

·         Door de import van papegaaien en parkieten, gevangen in de natuur zijn zowel de handelaar als de koper mede verantwoordelijk voor het feit dat steeds meer soorten in de natuur in het voortbestaan worden bedreigd!

·         De handel in importvogels betekent een groot risico vanwege het inslepen en verspreiden van besmettelijke (virus)ziektes  zoals papegaaienziekte, snavel- en veerrotziekte, polyomavirus, kliermaagdilatatievirus  en Herpesvirus die een bedreiging zijn voor papegaaien in gevangenschap.

·         De handel in importvogels betekent een groot risico voor de pluimveehouderij door de  insleep van Pseudovogelpest en van Vogelpest met alle gevolgen van dien.  

·         De handel in importvogels betekent een groot risico voor de  volksgezondheid door de insleep van Papegaaienziekte en het toenemende risico van de insleep van Vogelgriepvirus!

·         De enige die profiteren van de import van in de natuur gevangen vogels is een beperkt aantal  handelaren en importeurs!

·         Goedkope importvogels kunnen worden beschouwd als oneerlijke en oneigenlijke concurrentie ten opzichte van vogels die binnen de avicultuur worden gekweekt!

·         De illegale handel in vogels maakt gebruik van de legale kanalen van de handel in papegaaien en parkieten die in de natuur worden gevangen!!

·         We mogen in Nederland ook geen koolmeesje in de tuin vangen en in een kooitje stoppen!

·         Volgens welke normen en waarden kan Nederland de  handel en import van papegaaien en parkieten vanuit de natuur rechtvaardigen?

Steun en teken de petitie tegen de import van papegaaien en parkieten vanuit de natuur van de Stichting Papegaaien en Parkieten Welzijn via de website: www.sppw.nl!

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

*  Drs. Jan Hooimeijer , Voorzitter van de Stichting Papegaaien en Parkieten Welzijn (SPPW)

tel; 0522-259455

* Het secretariaat van de SPPW: Mevr. Judith Kolk;   e-mail: info@sppw.nl

Voor het steunen van de petitie en achtergrondinformatie:  zie; www.sppw.nl

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maart 09, 2005, 10:23:27 am »
Hai,

Ik wil nog even duidelijk stellen dat het gaat om import van wildvang.
Ik ondersteun dit uiteraard van harte, en heb uiteraard getekend,

mvg Frank
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2005, 10:28:17 am door Wickingh »

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: maart 09, 2005, 10:40:09 am »
Ja inderdaad! Ikke ook! Maar nu gaat het eindelijk aangeboden worden. Spannend!

Gr Corina

waldy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maart 09, 2005, 11:00:57 am »
ik heb het ook onder tekend  :thumbsup:

Nanda

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: maart 09, 2005, 11:32:26 am »
Ik heb ook getekend hoor!!! :thumbsup:

Ingmar