Auteur Topic: Mee laten eten ?  (gelezen 4170 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Mee laten eten ?
« Gepost op: december 15, 2004, 14:53:29 pm »
Ik weet dat sommigen van jullie je grijsjes mee laten eten met de warme maaltijd!
Ik kook niet zoutloos dus ik doe dat niet. Wel kook ik expres mijn rijst zoutloos en dan eet ie lekker mee. Waar ik moeite mee heb is dat ik hoor dat ze ook gewoon een flink stuk vlees mogen eten... Volgens mij is dat niet goed. Ik had geleerd dat héék kleine stukjes af en toe wel mocht, omdat ze in de natuur ook wel eens een vliegje uit de lucht happen.
Wie van jullie laat meeeten? En hoe zit het dan met het vlees? :)
« Laatst bewerkt op: december 15, 2004, 15:29:07 pm door BirdmAster »

fujimo

• Gast
Re: Mee laten eten ?
« Reactie #1 Gepost op: december 15, 2004, 15:45:18 pm »
Wij laten ze mee eten maar dan wel alleen de groenten en een kleinstukje  gekookte aardappel.
Zeker geen vlees want dat is veels te vet, behalve pluk ik wel eens een stukje kip uit het midden en geef het haar.

Eric

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: december 15, 2004, 16:33:13 pm »
Ja! Dat doe ik ook: hele kleine stukjes van mager vlees!! :)

Aaran

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 15, 2004, 16:42:22 pm »
 :) Ik kookte alijd al zoutloos, dus hier krijgen ze altijd iets mee van de aardappelen en groente, maar ze eten er niet echt geweldig in hoor, vlees krijgen ze niet alleen kip.

Ook krijgen alles wat we eten. Ik moet zeggen dat ze eerder mee eten van mijn bord af dan uit hun eigen bakje vooral aaran die haalt het graag van mijn tong af  ::). Toch een beetje nog nest gevoel, piepen als een baby  ;D

Jefta

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 15, 2004, 16:45:57 pm »
ik kook niet zoutloos ze mogen best af en toe wat vlees en alles wat vet is en wat ik ook eet....
dus ze mogen wat mij part alles behalve van wat ik weet wat echt niet kan..

Groeten Jefta

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 15, 2004, 16:56:10 pm »
Coco krijgt bijna nooit vlees, hoogstens een stukje kipfilet. Verder wel groente en een heel enkele keer een stukje aardappel!

Gr Corina

Bianca

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 15, 2004, 17:25:52 pm »
Junai eet elke dag mee! Hij kijkt hier ook erg naar uit lekker aan de tafel geweldig vind ie dat. Hij krijgt elke dag verse groente en aardappeltjes of rijst. Vlees krijgt hij niet alleen gekookte kip wil ik hem heel af en toe wel eens geven,

Riboet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 15, 2004, 17:29:41 pm »
Zo heel af en toe krijgen de gaaien hier ook wel eens iets van tafel. We koken zoutloos dus dat probleem hebben we niet. Maar dat wat ze krijgen, is dan wel afgekoeld en het gaat meestal om groente en soms ook een stukje gekookte kip.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: december 15, 2004, 18:36:50 pm »
ik kook niet zoutloos ze mogen best af en toe wat vlees en alles wat vet is en wat ik ook eet....
dus ze mogen wat mij part alles behalve van wat ik weet wat echt niet kan..

Groeten Jefta

Dus ze eten jouw eten met zout erin?  :o

Bianca

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 15, 2004, 19:00:49 pm »
tja dat is wel erg als je niet zoutloos kookt is heel erg voor de niertjes van een vogel die kunnen dat niet hebben!!!!
Ik kook overigens wel zonder zout dat voegt mijn vriend er later aan toe  :)

Jefta

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 16, 2004, 16:38:28 pm »
ja... :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: december 16, 2004, 17:32:48 pm »
Nou ja Jefta, je moet het ook zelf weten, ik ben igg een pietlut en doe het niet en ook gewoon alleen maar hele kleine stukjes vlees. Het schijnt dat er ook in veel groentes toch bestrijdingsmiddellen zitten en dat papegaaien daar heel gevoelig voor zijn (daarom geef jij toch ook Harrisons?). Dit is een uitspraak van dr Hooijmeier himself...
Straks krijgt Sjakko weer wat witte rijst zonder zout, dat vertrouw ik wel...   :-\

marleen

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 16, 2004, 20:26:16 pm »
ik heb dan wel geen grijsje maar mijn  caique eet alles mee wat wij eten
van macaroni met smac en hutspot eigenlijk alles wat wij eten zelfs het toetje eet hij altijd ook nog een theelepeltje van het een vind hij wel lekkerder als het ander maar hij eet alles groetjes marleen

Aaran

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 16, 2004, 20:29:24 pm »
Bij ons gaat de noten rijst van lassie erzo snel in  :o
Als je even niet kijkt zie je een gaai onder de rijst zitten en het bakje is leeg.  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: december 17, 2004, 09:10:01 am »
Ga ik ook eens koken dan... De witte rijst vindt ie al zo heerlijk...  :D

Enne Marleen, dit valt nu onder "alle papegaaiensoorten" en bovendien kun je toch zoals je weet overal reageren. Dat er meer grijsjesbezitters zijn dan andere papegaaiensoorten maakt gewoon niks uit!!!!
« Laatst bewerkt op: december 17, 2004, 09:11:58 am door Loes »