Auteur Topic: Stompje tussen staartveren !  (gelezen 2068 keer)

Sofie

• Gast
Stompje tussen staartveren !
« Gepost op: februari 06, 2005, 09:07:38 am »
Hey!

Één van mijn aga's heeft tussen z'n staartveren een klein zwart stompje! Het is een stukje (overblijfsel) van een staartveer dat is blijven zitten en het is zwart van kleur (misschien door te bloeden of omdat het is afgestorven?)
Nu is mijn vraag: wat moet ik hieraan doen? Moet ik het laten zitten en gaat dit zelf uitvallen of moet ik het met een pincet uittrekken?

Bedankt!

Sofie.
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2005, 20:01:29 pm door BirdmAster »

carlito

• Gast
Re: Stompje tussen staartveren!
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2005, 10:05:25 am »
als het vogeltje geen last heeft van zijn gebroken veer zou ik het laten zitten en hopen dat ze uitvalt.
Bij pijn  zou ik het zelf uittrekken, misschien kan je anders eens een dierenarts contacteren.

Sofie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2005, 14:03:07 pm »
Vandaag heeft hij wat zitten knabbelen aan z'n veertjes! Ik heb dan eens gekeken en nu blijkt dat er meerdere stompjes zijn! Deze zitten echt in z'n huid (je ziet een zwart puntje) en ik kan ze dus niet uittrekken! Gaan deze vanzelf groeien of uitvallen?
Ik heb hem toch maar een speciaal kapje omgedaan zodat die er af blijft!

Ik denk dat ik weet van wanneer deze stompjes zijn! Ze waren eens op een dag los en ik was de tijd uit het oog verloren! Bleek dat ik me wat moest haasten om ze in hun kooi te doen! Door snel te zijn glipte de aga uit m'n handen en ik had een deel van z'n staarveren vast (stom ik weet het). Dus volgens mij is het hierdoor begonnen en heeft die misschien verder geknabbeld?!

Gaan die stompjes nu verder groeien?

Sofie.

Edjuh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 06, 2005, 16:41:33 pm »
die stompjes groeien niet verder, ze moeten of eruit vallen (wat heel lang kan duren) of jij of de DA eruit laten trekken.