Nee, het waren trouwens 2e hands panelen. Kant en klaar.
Wel hangt er op het eerste deel van de buitenren een tweede gaasrooster (het waarom ervan is me onduidelijk). Dit is echter van een dusdanige dunne afmeting dat ik denk dat de gaaien dit kapot kunnen bijten. Dit rooster hangt over het originele gaasrooster heen. Nu kunnen de gaaien er niet meer bij.
Een andere reden dat de panelen nu zo staan, komt waarschijnlijk door de panelen met de aluminium platen (aan de zijkant van de garage). We konden die op maar een manier benaderen; vanuit de ren zelf. De voliere leunt namelijk aan de zijde van de aluminiumplaat bijna tegen de schuur van de buren. Er kan dus niet iemand tussen voliere en schuur van de buren staan. Het was de bedoeling om de voliere elementen aan de betonnen vloer vast te maken, dus moesten we aan de renkant de vierkante profielen kunnen inboren. Achteraf zijn de voliereelementen zo zwaar gebleken dat vastschroeven aan de vloer niet nodig bleek, maar ja, dat is achteraf.
Nu je het zegt, zie ik dat de elementen van het nachthok inderdaad weer anders staan. Overigens gaan de deuren in de elementen met deur allemaal naar buiten toe open.
Het is onze eerste voliere uit voliereelementen, zijn er tips/wetenswaardigheden die we beter anders hadden kunnen uitvoeren?
Groeten,
Barbara