Auteur Topic: Ben ik te ongeduldig ??  (gelezen 2418 keer)

coco

• Gast
Ben ik te ongeduldig ??
« Gepost op: februari 14, 2005, 23:47:36 pm »
Hoi ik ben nieuw hier (heb gister zondag13-2-05)een 2jarige grijze roodstaart gekocht hij is helemaal geweldig en praat en fluit wat die verder nog allemaal kan weet ik niet . Maar ik ben enigzins een beetje teleurgesteld want hij(coco) is opgevoed door een man en kent volgens mij helemaal geen vrouwen ofzo mijn man kon hem gelijk al aaien maar van mij moet die niets hebben :'(, ben ik te ongeduldig???mijn man zegt van wel maar ik baal als een stekker want onze vorige papegaai(een groene amazone)wou alleen bij mij zijn,  :hart:deze is door een luchtweg infectie overleden en het ergste is dat het volgens mij onze schuld was we hadden namelijk gecourmet en naar wat ik achteraf pas hoorde kunnen vogels niet tegen die tefalantieaanbaklaag?? Leuke site trouwens staan zat tips op wat ik als aankomend verzorgster van een peuter ;)kan gebruiken
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2005, 13:43:17 pm door fujimo »

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: ben ik te ongeduldig??
« Reactie #1 Gepost op: februari 15, 2005, 00:02:52 am »
Hoi. Welkom.

Wat sneu dat de amazone is overleden. Volgens mij is het teflon dat slecht is voor de gaaitjes.

Wat betreft je nieuwe aanwinst! Je moet zeker geduld hebben met Coco. Ik heb zelf een Geelvoorhoofd amazone die niets van vrouwen wil weten. Er zijn er maar een paar die positieve aandacht krijgt van hem.

Door hem rustig en liefdevol te benaderen zal hij naar mijn idee langszaam maar zeker je aandacht accepteren. Begin met hem lekkere dingen te geven. Let wel op, dat wanneer hij je bijvoorbeeld bijt dat je hem daarna geen lekkers geef. Hij zal dit dan zien als een beloning en zal denken dat hij wat lekkers krijgt wanneer hij je bijt.

Laat hem duidelijk merken wat jouw positie is. Jij bent de baas en niet hij. Dus bij vervelend gedrag negeren. Bij positief gedrag belonen.

Success.

coco

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 15, 2005, 00:14:49 am »
hoi ja bedankt voor je welkom, wat een leuk forum is dit zeg ik weet nog niet goed hoe alles werkt(maar daar kom ik dan snel genoeg achter haha) dus excusses als je van alles leest wat niet op de juiste plaats staat. Hij heeft me idd al een paar x proberen te bijten en gaat dan met zijn hoofd openneer ik zeg dan nee mag niet dan word mama boos hoor(haha heb me al tot mama gepromoveert) ;D

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: februari 15, 2005, 00:24:49 am »
Heel goed Mama  ;). Hij moet echt leren dat jij zijn meerdere bent. Mijn Grijze Roodstaart Japie heb ik nu 1 jaar. Na 7 maanden had ik hem eindelijk handtam. En nog probeert hij soms de baas over mij te spelen. Na zo'n moment is het dan ook tijd om de pleisters erbij te pakken. Ik laat hem gewoon bijten. Hoe pijn dat ook doet. Hij moet niet het idee krijgen dat bijten hem helpt. Hoe moeilijk dat ook soms is voor mezelf.  :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: februari 15, 2005, 08:47:08 am »
Ja, zeker niet je hand wegtrekken, dan weet hij dat hij macht heeft met zijn snavel...
Als jij degene bent die het meest met hem gaat doen en verzorgen, heb je grote kans dat hij naar jou gaat trekken. Dat was hier ook zo.. Sjakko kwam van een gezin waar allleen de man er wat mee kon.. Door mijn aandcht en verzorging werd ik al snel zijn liefde hier... Ik probeer nu juist dat de rest van het gezin hun angst overwint en ook van alles met hem doet. ;)

gaai

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 15, 2005, 13:43:41 pm »
Ik ben ook nieuw ,weet nog niet eens waar ik alles in moet vullen !! Heb een gaai in bestelling en kijk er naar uit dat ik hem krijg,nog een paar weekjes geduld !!! Heb er al eerder een gehad jaren geleden is hij gestorven en daarom wilde ik wachten voor ik er weer aan begon,ben altijd bang dat je anders gaat vergelijken !!Kijk met plezier naar jullie verhalen !! groetjes Annie
Mijn roepnaam is Gaai maar ik weet niet waar ik het neer moet zetten hahahaha