Auteur Topic: Onze nieuwe speelplaats  (gelezen 3632 keer)

qliqi

• Gast
Re: Onze nieuwe speelplaats
« Reactie #15 Gepost op: april 07, 2006, 15:56:22 pm »
wow die is ook prachtig  :thumsup:

daar kunnen ze naar hartelust in klauteren, crea hoor  :a036:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: april 07, 2006, 16:00:14 pm »
Jeetje ja! Gaat Flipke ook op de kattenspeelplaats? Want daar maken sommigen ook speeltjes aan voor de gaaien!! ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #17 Gepost op: april 07, 2006, 16:11:21 pm »
Jeetje ja! Gaat Flipke ook op de kattenspeelplaats? Want daar maken sommigen ook speeltjes aan voor de gaaien!! ;)

ik heb hem er al één keer moeten afhalen,heb dat wel niet graag want daar zijn de poezen baas natuurlijk

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: april 07, 2006, 16:14:07 pm »
Haha! Zijn de poezen niet onder de indruk van Flipke dan? Sjakko zit altijd te loeren of ze Jenny niet in haar oortjes kan bijten...  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #19 Gepost op: april 07, 2006, 16:17:27 pm »
zolang flipke niet beweegt zijn ze er stillekes rond maar als hij zijn fladderkuurtje krijgt zie je geenéén poes meer
alleen door het kattenluikje piepen,zo van héhé is de wind weg  :o
onze nero die op de andere schouder zit zijn staart komt soms wel kort in de buurt van zijn bek,meestal ben ik sneller maar tzal ni lang meer duren eer flip die es vastheeft
khou men hart ervoor vast

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: april 07, 2006, 20:17:12 pm »
 :)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #21 Gepost op: april 07, 2006, 20:56:06 pm »
zolang flipke niet beweegt zijn ze er stillekes rond maar als hij zijn fladderkuurtje krijgt zie je geenéén poes meer
alleen door het kattenluikje piepen,zo van héhé is de wind weg  :o
onze nero die op de andere schouder zit zijn staart komt soms wel kort in de buurt van zijn bek,meestal ben ik sneller maar tzal ni lang meer duren eer flip die es vastheeft
khou men hart ervoor vast

hou je fotocamera wel bij de hand als het gebeurt...ik wil dat gezien hebben
 :)

Pluisje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 07, 2006, 23:18:46 pm »
Hoi qliqi, prachtig idee! Super mooi gemaakt!  :thumsup:
Ik ben benieuwd hoe je huisgevaren hebt opgelost
zoals bvb electrische draden, en andere dingen zoals geverfd hout en van alles wat gevaarlijk
 is als ze eraan knagen?
Wij zijn namelijk ook met "los in de kamer" concept bezig.
We hebben gedeelte van de woonkamer met schuideuren afgesloten
en dat is vogelgedeelte geworden (~3x4m). Als we thuis zijn is dat een ruimte met de rest van de woonkamer.
We hebben alle stopcontakten daar met een kindersluiting gemaakt, alles verwijdert wat gevaar kan opleveren
er staan kooien, kastje van heel hard plastic en een Yucca palm. Enige is dat
ze een automatische gordijn hebben (dat vanzelf 's ochtends open gaat) en in principe
kunnen ze langs het gordijn bij de electrische draden. En ze hebben nog nooit
op het gordijn geklommen maar dat is enige waarom ik kooien niet open durf te laten.
Ik ben benieuwd hoe jij de veiligheidskwestie hebt opgelost.
Misschien kan ik iets gebruiken  ;)

Als ze los in de kamer gaan laat ik kooien alsnog gewoon staan. Ik heb het gevoel
dat het als hun veilige privé ruimte dient.

qliqi

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 08, 2006, 09:06:38 am »
Vriend Pieter wil dmv houten plankjes de meeste snoeren veilig weg gaan werken. Maar op dit moment is het gedeelte waar ze zitten eigenlijk zonder snoerenrommel en zo. De beide grote gaaien vormen geen problemen, ze komen de boom niet af en áls dat wel per ongeluk gebeurt weten ze niet hoe snel ze weer naar boven moeten komen.

Met de raamplint heb ik tot dusver geluk maar ik woon net een maand of anderhalf in dit huis. Kan zijn dat het hout niet lekker is of dat ze gewoon nog iets te onwennig zijn hier.

Kinky het Bonte Boertje is gek op snoeren en snoertjes en daarvoor moeten we beslist bij de computer nog een soort van 'snoerenkoofje' maken. Zit hier in de planning.

Verder dacht ik de kooien in de slaapkamer te zetten - zo van - als wij gaan slapen mogen jullie mee. Meteen de eerste avond was ik al uit die droom, ze wilden NIET in de 'veilige' kooi slapen en ze hebben de nacht vanaf dat moment gewoon in de speelboom doorgebracht.....

..ingrid..

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 08, 2006, 09:11:41 am »
echt heel mooi gedaan, wat ben je creatief je moet er mar opkomen.Goed hoor!! :a036: :a036:

Pluisje

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 10, 2006, 21:10:46 pm »
Verder dacht ik de kooien in de slaapkamer te zetten - zo van - als wij gaan slapen mogen jullie mee. Meteen de eerste avond was ik al uit die droom, ze wilden NIET in de 'veilige' kooi slapen en ze hebben de nacht vanaf dat moment gewoon in de speelboom doorgebracht.....
Is dat niet zo dat het aan de slaapkamer=onbekende omgeving lag?
Ik zat te denken over kooien en kom toch tot een conclusie
(nou voor mij en voor mijn vogels dan  ;)) dat ik dat hun niet aan kan doen.
Aphyna heeft bvb in de loop van de dag bepaalde tijden dat ze vanzelf
naar de kooi gaat. Zeker na douchen - het lijkt op dat ze zich schaamt als ze nat is
ze wilt zich altijd verschuilen. Ze zou nooit zo blootgesteld op de speelboom zitten,
ze vindt dat niet prettig. Maar ook na het eten trekt ze zich terug in haar privévertrek=kooi.
En dat is ook natuurlijk. Ze hebben altijd in de natuur een kans om ergens in de bomen/bladeren zich verstoppen.
Ik vraag me af dus is dat geen goed idee om een schuilplaats voor ze te bedenken als ze geen
kooi hebben? Een soort tentje?  :)
Ik ben benieuwd hoe het verder bij jou gaat.

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 11, 2006, 08:57:33 am »
bij ons zit chico inprinsipe ook "los"de kooi is altijd open die slimmerik die blijft altijd op de kooi zitten tenzij ik haar meeneem ergens anders heen mijn man had laatst een standaard gemaakt en die zet ik vaak bij de bank of buiten op het terras dat zijn eigenlijk de plaatsen van chico en hij zit vaak bij ons op de bank chico zal ook nooit uit zijn eigen van de plaats weg gaan waar ik haar neerzet ik moet haar altijd zelf terug zetten ik vind dat ideaal ook met naar buiten gaan ik weet dat ik dat zo kan doen