Auteur Topic: Imiteren  (gelezen 2906 keer)

Africangrey

• Gast
Re: Imiteren
« Reactie #15 Gepost op: april 11, 2006, 12:08:27 pm »
Ik heb weleens gelezen dat ze meestal de zwaarste stem nadoen, hier klopt dat wel want Gino "praat" het meest met mijn stemgeluid, overigens geen gehoor maar ok............. :)

Ik denk dat t juist andersom is.
Ze zullen eerder de lichte stem nabootsen, ligt gemakkelijker in t gehoor.
Amazones en vooral kaketoes hebben vaak een licht en schel stemgeluid, heb zelden bv. een kaketoe met een 'zware' stem gehoord :)
Grijze roodstaarten kunnen heel goed zowel lichte als zware stemmen nabootsen, tis maar net waar die voor kiest.

Offline matybu

• NOP Sponsor
  • Net geringd
  • Geslacht: Man
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #16 Gepost op: april 11, 2006, 21:27:14 pm »
Onze Brenda doet alleen de stem van mijn vrouw na en van mij heeft ze nog nooit iets nagedaan,
ik denk daarom dat mijn stem te laag is voor haar en zij liever een vrouwestem immiteerd.

Groetjes Kees

Pluisje

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 11, 2006, 22:53:27 pm »
Amazones en vooral kaketoes hebben vaak een licht en schel stemgeluid, heb zelden bv. een kaketoe met een 'zware' stem gehoord :)
Dan moet je een keertje bij ons langs komen  :)
en dan nog een Amazone erbij die die "zware" (eigen) stem van mijn kaketoe nadoet   :)
twee matrozen hier   ;D

Africangrey

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 11, 2006, 23:29:04 pm »
 ;D ;D
Ja ja uitzonderingen daargelaten :)
Lijkt me wel bijzonder om te horen.
Ik ben dan uitgegegaan van de NOP, waar vrijwel alle kaketoes met een licht stemmetje roepen: Lekker he? :)

Gr
Inekel 

jolanda

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 14, 2006, 01:30:44 am »
Door alle imitaties van tommie kan hij mij flink voor de gek houden.
Hij vind het prachtig als ik weer naar de deur loop, omdat de bel ging. Grapje van Tommie
Ook is het schitterend om mijn mobiel na te doen op trilstand, dan hoor je dat getril op tafel, hij is niet te houden en ik me rotzoeken waar die telefoon dan ligt.
Ook als de huistelefoon gaat, zegt tommie alvast hallo, voor ik er ben.
En van kiekeboe en koekoek maakt hij meestal koek!

Vanavond hebben mijn ouders in een scheur gelegen, hij heeft weer nieuwe geluiden die ze nog niet kenden, dat stond garant voor een avond lachen en natuurlijk ging hij daar in mee en deed mijn moeder exact na, dat we moesten kijken wie het deed en waar het vandaan kwam.

Ook het geluid van drinken inschenken gaat exact hetzelfde, soms is het echt net of ik samenwoon, maar dan kom ik steeds weer tot de conclusie dat het geluid van hem afkomt ipv iemand anders, soms wel even pijnlijk, maar dat snapt hij dan niet helemaal.

Laatst belde iemand en die man heet tom, zegt tommie dus precies wanneer ik opneem, "hallo tom" , oeps, die man hoort met u en meneer aangesproken te worden.

groetjes jolanda

Cosch

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 14, 2006, 06:57:33 am »
 ;D ;D

Hij maakt blijkbaar graag geluidjes. echt leuk!

jolanda

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 16, 2006, 20:09:40 pm »
Ja hij maakt heel graag geluiden.
Ik woon bij een winkelcentrum, dus de vrachtwagens rijden hier s'morgens voorbij. Dat remmen doet hij echt precies hetzelfde.
De buren mogen ook vaak meegenieten van hem. Gelukkig vinden ze dat niet erg, anders had ik een probleem.

Groetjes jolanda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: april 16, 2006, 20:14:53 pm »
Ik zat pas ook bij mijn buren en hoorde hoe goed je Sjakko kan horen fluiten! Gelukkig vinden die het ook leuk! ;)

jolanda

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 21, 2006, 01:13:00 am »
Ja dat is fijn.
Als je buren een hekel hebben aan dieren heb je toich een probleem. Want ze kunnen zo hard fluiten dat het echt goed te horen is bij de buren.
Mijn buurvrouw zit op het balkon aan jan en alleman trots te vertellen dat wat ze horen mijn papagaai is.
Ze vind het geweldig en doet zo trots alsof tommie van haar is.

Groetjes Jolanda

Cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 21, 2006, 06:55:31 am »
Ohh dat is leuk zeg  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #25 Gepost op: april 21, 2006, 09:55:01 am »
Ja, dat is leuk! Ik heb hier ook veel buren die gewoon genieten van Sjakko als ze in de tuin zit. Ze vinden het geweldig!! :thumsup:

dutchgerard

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 21, 2006, 11:33:13 am »
Mijn beiden buren fluiten expres omdat ze dan reactie krijgen van Gino en dat vinden ze prachtig, die gaat dan gezellig meefluiten!  :thumsup:

jolanda

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 22, 2006, 20:06:49 pm »
Mijn buurvrouw heeft een hond, die vaak om het hoekje komt kijken omdat hij telkens tommie hoort.
tommie wil, zijn geblaf nu ook nadoen, maar dat lukt niet altijd even erg goed.
Geeft dus weer grappige situaties, zeker als de hond op het balkon staat.

Ik sta ervan te kijken dat je je buren bij jou binnen kan horen fluiten.

groetjes jolanda