Auteur Topic: Pino  (gelezen 21769 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pino
« Reactie #120 Gepost op: april 18, 2006, 20:13:08 pm »
Het gaat wel redelijk.
Het zware ademen is nog niet minder, maar ik moet doorgaan met de trisporal en flink ook. Dus hopen dat die infectie snel minder wordt.
Verder (vr) eet ze zich rond, is dr buikje wel weer wat dikker, ik vrees nu al een ei.
Ik heb vanochtend weer even gebeld met Bastiaanse, ik moet de vochtafdrijvers verdubbelen per dag.
Verder niest ze aardig wat, maar dit kan van al het vocht zijn.
Ik moet haar gewoon goed in de gaten houden en als alles goed gaat, ga ik volgende week vrijdag met haar, Woody en Tammy, op controle.

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #121 Gepost op: april 18, 2006, 20:15:58 pm »
Jeetje, je bent er maar druk mee.
Hopelijk gaat het snel allemaal wat beter  :-*

Angelique

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #122 Gepost op: april 18, 2006, 20:30:00 pm »
Hopen dat ze echt helemaal op gaat knappen!! ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #123 Gepost op: april 18, 2006, 21:15:20 pm »
Eten gaat iig weer goed  :)
                :-*

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #124 Gepost op: april 19, 2006, 13:49:13 pm »
Het eten gaat prima, midden in de nacht eet ze zelfs  :o  :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #125 Gepost op: april 19, 2006, 14:16:51 pm »
 :) Ze heeft wat in te halen  :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #126 Gepost op: april 19, 2006, 19:43:32 pm »
Alsof mevrouw daar geen eten kreeg, 3 gangen menu, 2 soorten pellets en zaadjes  ;D ze is verwend  ::)

miekje

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: april 19, 2006, 19:45:12 pm »
 ;D dan weet je wat je moet doen, anders wil ze straks nog terug  :P  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #128 Gepost op: april 19, 2006, 19:54:44 pm »
 ;D  ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #129 Gepost op: april 19, 2006, 20:00:34 pm »
Als ik volgende week op contrloe moet, wil ze daar meteen blijven  ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #130 Gepost op: april 23, 2006, 14:26:31 pm »
Ik lees hier net iets over Aspergillose, als ik het zo lees lijkt Pino dit te hebben ( als heef Bastiaanse dit niet gezegd )

De tweede vorm is een veel sluipender vorm. Er vormen zich zogenaamde  aspergillomen in de luchtzakken, longen of buikholte. Deze geel-witte woekeringen  hebben een kaasachtige structuur. Ze zijn weinig doorbloed en vullen met name de  luchtzakken op en "verstoppen" deze. Het lichaam probeert de schimmelhaarden in te  kapselen waardoor deze langzamer groeit. Deze vogels kunnen vaak heel lang zonder  problemen verder leven. Soms zitten ze wat vaker met de kop in de veren. Meestal  zijn ze wat sneller benauwd en ademen ze in rust veel geforceerder als normaal. Deze  vorm is op de röntgenfoto meestal makkelijker vast te stellen omdat de luchtzak die  zich normaal zwart aftekent op de foto nu ineens vol met "witte" schaduwen zit. De  vogel kan soms toch plotseling zeer ziek worden. Of omdat een deel van de  schimmelprop losschiet en de "stembanden" (syrinx) blokkeert waardoor de vogel acuut  benauwd wordt en binnen enkele uren kan stikken als niet tijdig ingegrepen kan  worden. De andere vorm is een acute intoxicatie (vergiftiging) met giftige stoffen  (toxines) vanuit de schimmel, waarna de lever ernstig beschadigd wordt en het ineens  begeeft.

Er staat ook hoe ze aan dit gekomen zou zijn:

De Aspergillus schimmel, maar ook andere schimmels, groeien het best in vochtige en  donkere ruimtes met een slechte ventilatie en wel voldoende zuurstof. Vochtig en  onhygiënisch bewaard voer en ook voeder- en ontlastingsresten op de bodem vormen  een prima groeiplek voor de aspergillus schimmel. Maar ook in droge ruimtes komen  vrijwel altijd aspergillus sporen in kleine aantallen in de lucht voor.  Contact met de  aspergillus schimmel is dus niet te vermijden. Wel vormen de luchtzakken van de  vogel ideale plekken voor schimmelgroei: het is er donker, warm en vochtig. Toch  krijgt gelukkig lang niet elke vogels aspergillose.Om de ziekte te krijgen heeft de vogel  een verminderde weerstand nodig. Een goede weerstand is dus belangrijk Een  eenzijdige voeding (pinda's en zonnepitten) en onvoldoende Vitamine A, maar ook  stress door eenzaamheid of andere (virus) infecties kunnen het aanslaan van de  schimmelinfectie enorm bevorderen. Soms raken open wonden geinfecteerd met  aspergillus.

De voeding is het niet bij haar,stress en eenzaamheid ook niet,  wel heeft ze een verminderde weerstand omdat ze steeds eitjes legt.
Ook de kamer waarin ze staat is niet vochtig ofzo.  
Kan beukensnippers er iets mee te maken hebben?
Welke factoren zijn er nog meer?

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #131 Gepost op: april 23, 2006, 14:41:29 pm »

De Aspergillus schimmel, maar ook andere schimmels, groeien het best in vochtige en  donkere ruimtes met een slechte ventilatie en wel voldoende zuurstof.  Maar ook in droge ruimtes komen  vrijwel altijd aspergillus sporen in kleine aantallen in de lucht voor.  Contact met de  aspergillus schimmel is dus niet te vermijden. Soms raken open wonden geinfecteerd met  aspergillus.

Uit deze zinnen haal ik hoe je de kans op schimmelcontact kan verminderen, niet hoe je het kan elimineren.
Ook haal ik eruit dat het met de ene situatie kan, maar ook met de tegenovergestelde situatie. Maw dat het dus eigenlijk altijd kan, of dat ze de precieze oorzaak niet weten.

Wat ik hiermee wil zeggen, is dat jij volgens mij voor goede omstandigheden zorgt en dat je het daarom niet bij jezelf moet zoeken. Als Pino dit heeft dat zal het niet aan zijn verzorging liggen, maar zal hij er gevoeliger voor zijn dan gemiddeld. ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #132 Gepost op: april 23, 2006, 17:18:23 pm »
Misschien heb je ook wel gelijk, maar toch. Tammy heeft nu ook een schimmelinfectie, ook een vogel met een zeer zwakke weerstand, maar dit is de 2e vogel met een schimmelinfectie.
Wie weet is er echt iets wat niet goed gaat hier?  ???

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #133 Gepost op: april 23, 2006, 21:32:42 pm »
Ik denk niet dat jij iets verkeerd doet hoor  ;)

Ik denk dat je net als ik gewoon vette pech hebt  :(

Iig hebben we nog een lange weg te gaan als het
zeker Aspergillose is.Waarom de va het niet meteen
zegt is omdat het niet voor 100 % zeker te zeggen
is,dit is pas echt vast te stellen als ze al overleden zijn,
maar toen ik het hem vroeg zei hij wel dat hij daaraan
dacht,dus je zou het hem wel kunnen vragen of hij
denkt dat dat het is.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #134 Gepost op: april 28, 2006, 18:28:45 pm »
Ik ben net met Pino, Woody en Tammy weer bij Bastiaanse geweest.
Woody is weer helemaal gezond  :thumsup:
Tammy zijn schimmelinfectie is wat minder, dus de medicijnen werken. Voorlopig nog een paar maanden met de medicijnen doorgaan.
Van Pino heeft hij weer foto's gemaakt, hij vind dat ze er wel wat beter uitziet ( uiterlijk ) maar de foto's gaven nog niet echt een verbetering aan, helaas.
Ook met haar zal ik een lange tijd door moeten gaan met medicijnen.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.  ;)