Auteur Topic: gaat Fred's gedrag veranderen????  (gelezen 10950 keer)

fred

• Gast
Re: gaat Fred's gedrag veranderen????
« Reactie #15 Gepost op: april 11, 2006, 23:48:27 pm »
Hallo Frank,

Helaas kreeg ik geen mail van je terug op mijn laatste mail, maar als je iedereen constant moet mailen die jou mailt blijf je waarschijnlijk bezig.

Ondanks dat ik wel eens schrik van jou directe manier van antwoord geven, moet ik zeggen dat het wel heel verhelderend is en ben ik blij met het gevoel dat ik krijg van:  Het ligt waarschijnlijk niet aan mij.  Ik denk dat onze Fred wel slaapt in de kamer, hij geeft geen enkele kik en ik hoor hem af en toe 'snavel-knarsen', hij slaapt wel degelijk denk ik. Wij hebben weinig lawaai en de tv staat bij ons altijd op zachte toon, dus het zijn vaak zoem- geluiden bij ons aangezien ik vaak alleen in de kamer zit (de rest zit in de hobby) en in het oerwoud zijn ook geluiden.

Fred heeft de afgelopen dagen geen veertje geplukt (dus het is nog niet dwangmatig hoop ik) en ik wou dat ik een pop was, zou voor hem makkelijker zijn, het is nog een lieverd maar ik moet hem wel corrigeren als hij af en toe denkt dat hij de baas is.

Gelukkig lees ik veel over wat ik kan doen maar krijg wel vaak het gevoel alsof elk artikel geschreven is voor mensen die zich niet verdiept hebben in vogels die je in huis wilt gaan houden.

Wickingh

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 11, 2006, 23:56:13 pm »
Hai Karin,

bij mijn weten heb ik je elke keer antwoord gegeven, mocht ik toch in gebreke zijn gebleven dan bij deze mijn excuses, het is niet mijn gewoonte om geen antwoord te geven,

mvg Frank

fred

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 12, 2006, 10:14:06 am »
Hallo Frank,

Waarschijnlijk zal er dan door mij iets fout zijn gedaan met het beantwoorden van een mail. Ben totaal niet handig met de pc en zal dat denk ik ook nooit worden. Heb al heel veel info van je gekregen en ben je zeer dankbaar voor je eerlijke mening.

groetjes karin

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #18 Gepost op: april 12, 2006, 13:01:32 pm »
Hallo Frank,

Waarschijnlijk zal er dan door mij iets fout zijn gedaan met het beantwoorden van een mail. Ben totaal niet handig met de pc en zal dat denk ik ook nooit worden. Heb al heel veel info van je gekregen en ben je zeer dankbaar voor je eerlijke mening.

groetjes karin

ha ja maar eerst wel een vinger wijzen he.....
zo doen ze het altijd

fred

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 12, 2006, 16:48:09 pm »
nee hoor Leon, ik weet wel zeker dat ik nog gemaild heb, maar ik leg zodra iemand zegt dat ze niets hebben gehad of alles hebben beantwoord de schuld gewoon bij mij, ik ben er achter dat ik vaak dingen doe die niet goed gaan met de pc terwijl ik er zeker van ben dat het goed gaat.   ??? en daar komt bij Frank weet waar het over ging

is het makkelijkst toch??? plus het wordt niet anders erdoor en het is maar mail.

fred

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 20, 2006, 12:29:48 pm »
brrrrrrrrrrrrrr, wat is fred de laatste dagen vervelend. Hij weet wel dat als hij uit de kooi is en op zijn zitstok bij ons is dat hij niet moet schreeuwen want dan gaat hij direkt weer de kooi in, toch doen. En sinds een dag of drie wil hij wel opstappen maar bijna niet afstappen, gaat dan in je mouw hangen en als je NEE zegt en probeert hem naar beneden te krijgen hapt en blaast hij naar je hand, is wel lastig om een grote snavel te ontwijken.

Is dat ook puberaal of hormonaal gedrag??? happen naar de baas?

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 20, 2006, 17:15:09 pm »
Ik vind het heel moeilijk, maar het lijkt er wel op. Gezien de leeftijd enzo!
Dit is wel een moeilijke tijd!  :cry:

Pluisje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 20, 2006, 23:09:05 pm »
Hoi Karin,
Je gaat moeilijke tijden tegemoet  :CENS. Maar kleine gefrustreerde Fred heeft het ook heel moeilijk.
Hij begrijpt niet waar hij aan toe is. Het is bekend bij kaketoes dat ze op de leeftijd van 2-4 jaar
van een lief aanhankelijk schoothondje in een vogel veranderen.
Maar er is wat aan te doen.
1) Tegen schreuwen is er een remedie - negeren. Hier is volgens mij iedereen mee eens. Kijk naar andere successvolle verhalen.
Jij schreef eerder :
Schreeuwen doet Fred alleen 's avonds maar dan gaat ie ook net zo lang door tot hij op bed gedaan wordt door me (doek over zijn kooi, donker) verder heeft ie wel eens een gek moment maar dat is niet erg hij mag teuten zoveel als hij wil als het maar niet echt schreeuwen is.
Ik heb toen niet gereageerd, maar doek over de kooi als hij schreeuwt is eigenlijk één van de zo genoemde quick-fixes.
(andere zijn: je vogel te gaan sproeien of iets tegen de kooi gooien). Dat helpt, MAAR ALLEEN OP KORTE TERMIJN.
Op lange termijn gaat het alleen maar MEER problemen geven. Dus als ik jou was zou ik dat probleem proberen oplossen
door kamer uit te lopen als hij schreeuwt (hij is erg op aandacht dus die oorzaak-gevolg sequentie zal hij snel doorhebben).
En als hij op gebruikelijke tijden minder begint te schreeuwen belonen (natuurlijk voordat hij aan schreewen begint).
2) Bijten is een ander verhaal. Volgens mij in jouw geval het beste is om met Fred te gaan trainen.
Daarmee verander je partner achtige relatie in leermeester-leerling relatie. En dat is precies wat zal helpen.
Gewoon heel consequent opvoeden/trainen. Kijk bvb hoe Corina (Cosch) met Kaya omgaat en traint.
Jij hebt het veel makkelijker! Jij hebt al het VERTROUWEN dat scheelt enorm.
Al je acties moeten gericht zijn om dat vertrouwen te onderbouwen en op geen manier verbreken.
Dat is belangrijk.
Ik wens van harte dat je relatieprobleem met Fred goed komt en ik wil graag met je meedenken.

Tommy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 21, 2006, 11:27:16 am »
 :thumsup:

fred

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 21, 2006, 17:09:25 pm »
Hai pluisje,

Ik vind het heel erg voor Fred dat hij eigenlijk geen vogel meer mag zijn, want dat is wat er eigenlijk gebeurt en ik begin het met frank eens te worden dat zulke vogels beter niet in huiskamers horen maar eigenlijk in een hele grote volliere met soortgenoten waarin ze zichzelf kunnen zijn. Het zal nu een heeeeeeeeeeeeeeel lang stuk gaan worden maar het is niet anders.

Heel veel dingen klinken eenvoudig, maar als Fred als het schemeren gaat schreeuwen of brullen van: HONGER, ETEN KLAAR dan lopen wij altijd de kamer uit. (In de natuur schreeuwen ze dan ook) We hebben een aparte keuken en gaan daar heen en laten hem dan gewoon en negeren hem, in de kamer blijven en hem de rug toekeren helpt niet want dan moet je en oordoppen in en je kunt wachten tot je een ons weegt. Hij vind dit helemaal niet leuk want overdag helpt dat wel want dan stopt hij maar 's avonds nada, noppes, vergeet het maar. Helaas merk ik bij fred helemaal niets van de ochtend en avond-displayen van een 15 minuten zeg maar, zelfs dat doet hij niet geen kuifen ofzo. Hij begint gewoon en stopt helemaal nooit niet meer, ook al zouden we tot half negen wegblijven dan brult hij gewoon al meer dan twee uur, ik zou een moord plegen voor die 15 minuten hoor. Ik zou ook absoluut niet weten hoe hij de afgelopen 3,5 jaar is behandeld door zijn vorige eigenaren (zeker 3) maar qua voeding heeeeeeeeeeel slecht dus wie weet hoe qua behandelen.

Ik beloon hem zeer zeker als hij niet schreeuwt alleen kom maar eens de kamer binnen op een moment dat ie geen lawaai aan het maken is, dan heb ik het alleen over 's avonds. Ik zal eens kijken of ik het filmen kan want hij is dan ook compleet rusteloos en lijkt niet meer stil te kunnen zitten. Overdag gaat het goed hoor en hij mag best zijn keel eens opzetten want het is een levend wezen en geen robot die je uit kunt zetten.

Over zijn bijtgedrag, dat wisselt. Maar hij kan ineens flink in je vel knijpen zonder reden, want dan zit hij lekker bij je en hap, blauw plekje erbij. Hij wil ook wel bijten als hij denkt dat ie dan zijn zin kan krijgen alleen krijgt hij het niet van mij. Aan het begin had ik ontzag voor zijn snavel maar nu pak ik hem gewoon bij zijn ondersnavel als hij bijterig is en zeg op strenge toon; Nee, mag niet en prijs hem even later als hij zich ook gedraagt. Maar het is niet fijn als hij aan je arm gaat hangen met zijn scherpen nagels in je vel en probeert in je hand te happen als je hem erop probeert te krijgen ipv hangen.

Ik vind heel veel tips etc. die me ergens heen leiden alleen weet ik niet waarheen dat zal zijn. Ik woon niet op mezelf en soms krijg ik ook de rest van mijn gezin over me heen ivm fred. Ik doe mijn best en dat is alles wat ik kan doen

Cosch

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 21, 2006, 17:18:36 pm »
Ik weet niet of het een idee is. Maar dat hoor ik dan vanzelf wel. En je moet er ook mee doen wat jezelf wilt.
Je zegt als het gaat schemeren dan begint hij zo te schreeuwen. Misschien kun je es proberen, fellere lampen ofzo aan te zetten, zodat hij niet zo'n enorm verschil merkt.

Misschien zijn er schaduwen die hem bang maken ofzo. (vanwege de rusteloze houding) En zou een andere plaats in de kamer helpen?

Misschien zijn het wel een stomme ideeen, maar ik porbeer met je mee te denken.  ???

fred

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 21, 2006, 17:33:39 pm »
txs  ::) erg lief van je.

Ik zal eens kijken, maar zal nu toch ff eten gaan koken  :)

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #27 Gepost op: april 21, 2006, 19:02:15 pm »
het schreeuwen van een kaketoe is heel erg, maar ik zou de rollen eens omdraaien
als fred schreeuwt niet jullie de kamer uit maar fred, zet zijn kooi maar ergens anders neer misschien helpt dat wel
als het weer rustig is weer terug

Tommy

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 21, 2006, 19:03:44 pm »
Volgens mij moet je t probleem niet bij de vorige baasjes zoeken, maar de oplossing bij jezelf. Opvoeding doet natuurlijk wel veel, maar dat kan nu nog steeds...en problemen bij kaketoes komen net zo hard door verwennen en te veel aaien of aandacht geven aan hun leuke kaketoe gedrag als uit verwaarlozen oid. Je hebt nou 1 maal niet de makkelijkste vogel in huis gehaald, dus je zult er veel voor moeten doen om dit onder controle...als dat al helemaal lukt. Dus lezen lezen lezen...en aan de slag , je voor meer dan 100% inzetten en consequent blijven in je methode, dan lijkt t me niet onmogelijk. Succes ;)

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #29 Gepost op: april 21, 2006, 20:01:01 pm »
ik denk als een vogel broedrijp is en gilt om aandacht of een partner dat je dat heel moeilijk kan afleren

want het is de natuur

ik zou eens een mailtje sturen naar een goede kweker die ook met een witkuif kweekt, die kan je denk ik wel meer vertellen
en of je het ook af kan leren
of hoeveel maanden ze dit paar jaar doen