Auteur Topic: papegaaien buiten  (gelezen 5566 keer)

Hetty

• Gast
papegaaien buiten
« Gepost op: april 10, 2006, 22:09:11 pm »
Ik woon in een wijk met veel katten (niet van mijzelf). Als je een papegaai mee naar buiten neemt, moet je dan maatregelen treffen tegen katten? Hoe doen jullie dat?

Groeten, Hetty

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: papegaaien buiten
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2006, 22:35:32 pm »
kan jouw papegaai vliegen ?
loopt hij over de grond ?
laat je hem alleen daar in de tuin of blijf je in de buurt
hier heb ik zes poezen lopen bij men grijsje,ze accepteren het wel een beetje ,zijn ook bang van zijn gefladder maar je kan het toch nooit vertrouwen hoor
de vogel blijft een prooi voor de katten hé
dus ik zou zeggen,wees voorzichtig en blijf in de buurt

Pluisje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2006, 23:41:28 pm »
 :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 11, 2006, 07:00:10 am »
Inderdaad! En een beetje hooghouden! Alleen op de grond laten lopen waar je zelf bij ben!

Africangrey

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 11, 2006, 10:13:36 am »
Nou ik zal je vertellen, Hennie zat afgelopen zondag even met Jamie voor het huis in het zonnetje.
Op een gegeven moment gaat hij even op zijn hurken zitten en Jamie op zijn hand.
Plotseling zo uit t niets sprong de kat van de buren uit de bosjes pal voor hun. :o
Gelukkig goed afgelopen, maar je schrik je te pletter hoor.

Gr
Ineke

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2006, 10:20:05 am »
Ja zeker! Altijd goed opletten dus! ;) Dat fietsen lijkt me ook zo leuk, maar toch ook héél eng! Als ze op zo'n opstaptouw zitten op het stuur en ze schrikken ergens van? ???

qliqi

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 11, 2006, 12:46:28 pm »
wat dat betreft is het hebben van een bordeauxdog ideaal. Je denkt toch niet dat die (vreemde) katten in de tuin toestaat :P

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: april 11, 2006, 14:07:22 pm »
Ja zeker! Altijd goed opletten dus! ;) Dat fietsen lijkt me ook zo leuk, maar toch ook héél eng! Als ze op zo'n opstaptouw zitten op het stuur en ze schrikken ergens van? ???

hier ben ik ook wat bang voor,zelfs voor het gaan wandelen aan de waterkant op de camping,als ze schrikken fladderen ze op,richting auto,straat of richting water,heel gerust ben ik er toch niet in,ook al zou ik het graag willen doen met de gaai
allez,flipke is gewiekt en vanmorgen vloog hij meer dan 10 meter ver,als dat ergens is buiten ,straatkant of rivieroever ....
ik moet er niet aan denken  :(

is een ketting aan zijn pootje een oplossing ?? hij kan dan niet wegvliegen ,maar hij kan wel tussen je spaken raken zo

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 11, 2006, 14:13:27 pm »
Dat is wettelijk verboden! Een kettinkje om de poot. 

He maar als flipke 10 meter ver kan komen is hij niet goed gewiekt hoor! Zou ik erg mee oppassen! Serieus. Een flinke windvlaag en hij kan weg zijn!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: april 11, 2006, 14:17:08 pm »
Dat is wettelijk verboden! Een kettinkje om de poot.  

He maar als flipke 10 meter ver kan komen is hij niet goed gewiekt hoor! Zou ik erg mee oppassen! Serieus. Een flinke windvlaag en hij kan weg zijn!

die ketting werd bijgeleverd bij die standaard die ik op de kop heb getikt,ik gebruik die niet ,is trouwens voor een ara,net als de standaard,hebben alles zelf aangepast voor flip

en ivm dat vliegen,zou het kunnen dat hij al TERUG zou moeten gewiekt worden,tis,gedaan als hij 3 maand was (door de kweker)en hij is nu 5.5 maand,en dat vliegen is wel een groot stuk in dalende lijn maar toch ben ik er niet gerust in hoor

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 11, 2006, 14:26:57 pm »
Ik schrok ervan! Zou geen risico nemen. En in die tijd kan hij nieuwe veren gekregen hebben waardoor hij steeds verder komt.
Eigenlijk moet je altijd controleren voordat je naar buiten gaat of alle gewiekte veren nog steeds kort zijn. En de kans is enorm groot als er lange pennen aan de vleugel zitten, dat ze de wind vangen. 10 meter is ver hoor!
Coco en kaya komen misschien vanaf armhoogte zo'n 2 a 3 meter ver.
Weet je hoe hij gewiekt moet zijn? de eerste 8/9 pennen. 1 cm onder de dekveren afknippen!

In Nederland is het gelukkig verboden dat een vogel aan een ketting zit!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: april 11, 2006, 14:43:32 pm »
toen ik hier pas kwam,ook al een tijdje geleden  ;D  ;D in februari ergens
heb ik een foto gezien van de gwiekte vleugel,wel dat kon een foto zijn van flips vleugel toen,daarmee wist ik dat hij goed gewiekt was,wat me nu vanmorgen is opgevallen is dat achter de gewiekte pennen ,andere voorbij komen,kzie alleen nog maar de puntjes ongeveer goede 1cm,daarmee dacht ik dat hij met de de kracht haalt om ver te vliegen,snap je me

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 11, 2006, 14:54:25 pm »
 :)
Ok. Als ik het goed begrijp krijgt hij dan nieuwe veren. Maar zijn ze nog niet uitgegroeid? Vreemd dat hij dan zo ver komt! Kun je een foto maken van de vleugel?

Gr Corina

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #13 Gepost op: april 11, 2006, 15:02:59 pm »
zodra men man thuiskomt zal ik proberen er eentje te maken

susanne

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 11, 2006, 15:47:25 pm »
  ??? mensen koop toch een tuigje!

Ik wiek al mijn vogels nooit omdat ze binnen ook rondvliegen. Er kan buiten zoveel gebeuren waar ze onbedoeld van kunnen schrikken, ik neem geen risico's. Een ketting om de poot lijkt me ook erg onprettig.