Auteur Topic: Mag een aga zijn kooi beschermen?  (gelezen 6223 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mag een aga zijn kooi beschermen?
« Reactie #15 Gepost op: april 12, 2006, 13:56:03 pm »
Ik stoor ze tijdens het broeden alleen als dit echt nodig is, wieken, wassen, dat soort dingen.
Als ik haar dan wil laten opstappen, zal ze zeker weten protesteren en aanvallen.
Ik reageer daar niet op (ongewenst gedrag negeren )  en dwing haar in feite om gewoon op te stappen.
Mocht ze toch bijten, dan zet ik haar even ergens anders en ga ik weg.
Opstappen doet ze dan ook wel redelijk, wel onder protest  :), maar ze weet dat ze sommige dingen gewoon moet.
Dit is zeg maar het resultaat van een redelijk goede opvoeding, ze kent mij en ik ken haar en we weten allebei hoe we met elkaar om moeten gaan.  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: april 12, 2006, 15:10:15 pm »
Leuk hoor!

Nou ik ben heel benieuwd hoe het karakter van onze aga zal zijn!

Wordt vervolg hoor!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #17 Gepost op: april 12, 2006, 15:22:11 pm »
Aga's zijn heerlijke vogels met een pittig karakter, daar ga je nog heel wat mee beleven!  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: april 12, 2006, 15:27:10 pm »
Aga's zijn heerlijke vogels met een pittig karakter, daar ga je nog heel wat mee beleven! :thumsup:

Dat vindt ik juist zo leuk aan kromsnavels ze hebben karakter en zijn eigenwijs. Denk dat door de ervaring van de parkieten ik ook wel een stapje hoger aankan. Alleen zijn grasparkieten minder dominant als een aga dus daarom dat ik toch voor de zekerheid deze vraag(en) hier heb neer gezet. Mijn volgende opstap zal in de toekomst een grijze roodstaart worden, maar dat duurt nog wel enkele jaartjes. De kinderen moeten wat ouder zijn en we hebben momenteel al zo'n grote (heerlijke) dierentuin hier dat zou niet eerlijk zijn ten opzichte van de papegaai.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #19 Gepost op: april 12, 2006, 15:29:21 pm »
Lees veel door hier over aga's, ze zijn niet te vergelijken met parkieten  ;)
Een grijsje lijkt mij ook wel wat, duurt ook nog wel even hier  :cry: ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: april 12, 2006, 15:36:38 pm »
Tja ik heb een kennis wel aangeboden hun grijze over te nemen als het echt te riskant wordt bij hun, ze hebben nu een dochtertje van ruim een jaar. Ze houden het in hun achterhoofd want afscheid nemen doet pijn. Maar hun grijze is jaloers op het kindje en de vingertjes van zo'n kindje zijn heel nieuwsgierig natuurlijk en daardoor een lekker hapje voor de grijze.

Ik verwacht niet dat ze hem brengen want ik heb hun wel verteld dat ik alleen een goed tehuis kan bieden en echt geen gigantisch bedrag ga betalen, ik vindt dat je namelijk op zo'n moment als eerste prioriteit een goed tehuis moet zoeken en nooit aan geld moet denken, zeker omdat ik de papegaai moet accepteren zoals hij bij hun geworden is. Waarschijnlijk zal het toch op zijn manier een gefrustreerde vogel zijn in het begin door de jaloezie maar ook door de verhuizing. Maar goed ik praat nu alsof het zeker gaat gebeuren en die kans is klein denk ik.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: april 13, 2006, 23:38:52 pm »
Net een mailtje gekregen dat we hem mogen gaan halen!!!!!!!!!!!!!! :a036:

Pipo eet al goed van de zaadjes en krijgt vanaf morgen 1 voeding minder. Nu nog even puzzelen wanneer, want de komende dagen hebben we vanalles op de planning en weinig tijd, dus k denk dat we begin volgende week Pipo gaan halen en tijd vrij kunnen plannen!! Dit omdat we hem een klein weekje eerder krijgen dan verwacht. Ik ben super benieuwd!

jolanda

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 14, 2006, 00:51:42 am »
Wat gaaf voor je. Ik hoop dat pipo net zo blij zal zijn als jullie nu al met hem. Heerlijk he dat voor genieten.
Omdat hij nu handtam is, inderdaad direct zijn kooi in met je hand.
Ook het in de kooi zitten zal hij nog moeten leren, dus vanaf je hand op een stok laten stappen en hem opvangen waar nodig. Dan raakt hij al heel vertrouwd met je hand. Dat deed ik in iedre geval met de mijne (grijsje) dus is wel iets anders. Maar ik denk dat het met name om het principe gaat.
Enne hier geldt, het is wel zijn kooi, maar in mijn huis.
Als ik in de kooi moet zijn met schoonmaken bijvoorbeeld, laat ik hem het doekje zien en er even aan proeven voor ik beign. Dan is hij rustig en leert dat het doekje goed is.
Tegenwoordig (jaren later) gaat hij of ook schoonmaken, glijd dan met zijn snavel over een stok en piept er dan bij! Echt geweldig om te zien en ik lig helemaal dubbel, waarop hij natuurlijk hard mee gaat lachen.
Ook wil hij deze kostbare tijd wel aan mijn haar besteden. Hij trekt dan plukken haar uit mijn staart. Blijkbaar heeft hij een voorkeur voor los haar.
Dus zo gemakkelijk kan het ook zijn om in de kooi te zijn terwijl hij daar oook is.

Veel plezier bij het ophalen en wennen aan elkaar.
Hopelijk horen we snel meer van je

groetjes jolanda

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: april 14, 2006, 19:15:38 pm »
Bedankt Jolanda en natuurlijk hou iik jullie op de hoogte! Maandag gaan we hem halen! Lekker toepasselijk een echt paaskuiken! :thumsup:
Geweldig die grijze roodstaart verhalen ik geniet er echt van, over een paar jaar mag er bij ons ook eentje komen.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #24 Gepost op: april 16, 2006, 22:53:29 pm »
Pipo is er al!!!!! We mochten hem vanmiddag al halen! Wat een scheetje! En hij eet super makkelijk van het lepeltje! Eet inderdaad ook al zaadjes en trosgierst. Echt genieten hoor! Hij is nu nog vrij rustig en kijkt de kat wat uit de boom maar ik merk dat hij steeds geintresseerder wordt en steeds minder wegkruipt.

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #25 Gepost op: april 17, 2006, 10:36:41 am »
Pipo is er al!!!!! We mochten hem vanmiddag al halen! Wat een scheetje! En hij eet super makkelijk van het lepeltje! Eet inderdaad ook al zaadjes en trosgierst. Echt genieten hoor! Hij is nu nog vrij rustig en kijkt de kat wat uit de boom maar ik merk dat hij steeds geintresseerder wordt en steeds minder wegkruipt.

is hij er al? een fotooke aub

BirdmAster

• Gast
Re: Mag een aga zijn kooi beschermen + foto's Pipo!
« Reactie #26 Gepost op: april 18, 2006, 23:31:15 pm »
  • Topic afgesplitst en verplaatst naar hier.
  • Topictitel aangepast, was "Mag een aga zijn kooi beschermen + foto's Pipo!".
Heb de foto's toch even ondergebracht in een apart topic. Deze staan hier.
Bij deze vraag ik tevens iedereen om een beetje ontopic te blijven. Mochten er vragen zijn die niet direct te maken hebben met het onderwerp, open dan a.u.b. een nieuw topic in de daarvoor bestemde categorie ;).
« Laatst bewerkt op: april 18, 2006, 23:36:52 pm door BirdmAster »

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #27 Gepost op: april 19, 2006, 00:42:12 am »
Prima gedaan, ik was ook al aan het twijfelen of ik de foto's onder een andere tophic moest zetten. Ik zal voortaan beter on-tophic proberen te blijven.  :-[

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #28 Gepost op: mei 17, 2006, 22:52:08 pm »
Nou even een up-date naar aanleiding van deze tophic. We mogen alles doen in Pipo zijn kooi hij verdedigd helemaal niks, alles is goed en alles is gezellig! Waarschijnlijk omdat we ook veel in zijn kooi komen (met de hand natuurlijk  :P ). Het is een heerlijk lief moppie waar je alles mee kunt; kortom genieten dus!  :thumsup:  :hart:

don 22

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: mei 18, 2006, 17:53:51 pm »
gelukkig maar  :thumsup:
suc6 met je aga